כתבות מגזין

איש השיווק חושף: "אחרי שנים בהן העסק שלי קרטע, קרה דבר מדהים"

במשך שנים עסק שלומי כהן בשיווק עסקים בדיגיטל, כשהוא מרגיש שהעסק שלו לא מתקדם. אלא שאז הגיעה הקורונה והובילה אותו לתהליך של חיזוק והתקרבות ליהדות. "דווקא בתקופה זו אני מצליח יותר ורואה ישועות"

קרדיט צילום: דנה אופירקרדיט צילום: דנה אופיר
אא

נגיף הקורונה אשר מלווה אותנו בחודשים האחרונים, גורם לבעלי עסקים רבים למצוא את עצמם כשהם אובדי עצות. העסק מקרטע ואינו פעיל כמו בעבר, החובות הכספיים הולכים ונוסקים, ולא נראה צל של אור בקצה המנהרה. אבל דווקא אצל שלומי כהן העוסק בתחום שיווק העסקים, נראים הדברים לגמרי אחרת.

כהן מציין כי בערב פסח האחרון הוא מצא את עצמו, יחד עם בעלי עסקים רבים במדינת ישראל, כשהוא חווה קשיים כלכליים קשים, כתוצאה ממשבר הקורונה. אלא שאצלו קדמה לכך תקופה ממושכת בה הוא עבר תהליך של התקרבות ליהדות וחזרה למקורות.

"זה לא היה חדש אצלי, כי מאז ומעולם הכרתי את היהדות", הוא מדגיש, "הגעתי מבית תימני וחונכתי על המסורת. בילדותי למדתי אצל המורי ובגיל שלוש כבר עליתי לתורה. אלא שעם השנים התרחקתי ונחלשתי, עד לשלב בו הורדתי את הכיפה. בהמשך פניתי ללמוד את תחום שיווק העסקים והתחלתי לעסוק בו כמקצוע.

"לא יודע למה", הוא מוסיף, "אבל במשך כל השנים הרגשתי שהעסק שלי לא מתרומם מספיק ושאני לא מגיע למקומות שאליהם אני שואף. זה תסכל אותי מאוד, כי ניסיתי כל כך להצליח. הייתי לוקח המון קורסים, לומד בארץ ובחו"ל, משקיע עשרות אלפי שקלים בשנה בהתפתחות של העסק, ועדיין התחושה הייתה שמשהו נשאר תקוע. כמי שמבין היטב בתחום השיווק חיפשתי לכך תשובה, ואחרי שנים של קושי – מצאתי אותה ביהדות".

קרדיט צילום: דנה אופירקרדיט צילום: דנה אופיר

 

"אם הקב"ה לא יעזור – לא תגיע לשום מקום"

מה היה הדבר העיקרי שגרם לך להתחזק?

"אני חושב שזו העובדה שכאיש שיווק התעסקתי בהרבה מאוד קמפיינים של חברות, וראיתי מקרוב איך שבמקרים מסוימים מזנקים הקמפיינים בצורה מטאורית, ובמקרים אחרים נכשלים מאוד. לא הייתה לכך שום סיבה הגיונית. רק כשהתוודעתי ליהדות הכתה בי ההבנה ופתאום קלטתי שיש מישהו מלמעלה שמחליט אם דברים יצליחו או ייכשלו, וזה באמת לא תלוי בנו. בשנה האחרונה זכיתי לשמוע הרצאות של הרב זמיר וכן של מרצים נוספים כמו הרב יגאל כהן והרב אליהו עמר. שמעתי את דבריהם והתחלתי להבין שאתה יכול להפוך עולמות ולהתאמץ עד אין קץ, אך כל עוד הקב"ה אינו עוזר לך, זה לא יוביל אותך לשום מקום".

מהיום בו החל כהן בתהליכי החיזוק, הם ליוו אותו לכל מקום. "הייתי נוסע לפגישות עסקיות ושומע בדרך בקביעות שיעורי תורה, התחלתי לקרוא פרשת שבוע ולהתחזק גם בנושא הכרת הטוב, כי שמעתי שאם תגיד תודה תתחיל לראות ישועות".

מאז שהוא החל לשוב למקורות, משתדל כהן לבסס את דרכי העבודה שלו על מסרים יהודיים, גם כלפי העסק של עצמו וגם כלפי העסקים שהוא מלווה. כמו כן הוא שינה את שם העסק שלו ל'שלומי כהן, שיווק יהודי'. "אני מוצא כל הזמן עוד ועוד מקורות יהודיים שמדברים בדיוק על נושאי השיווק, זה מדהים", הוא אומר. "כשאני יושב עם הלקוחות שלי ומייעץ להם אני מצטט מקורות מהיהדות, מספר להם על סגולות לפרנסה וממליץ גם על דברים שאינם קשורים ישירות לשיווק העסק אך בוודאי משפיעים עליו, כמו נתינת מעשרות, פרגון, הענקת כבוד, הימנעות מלשון הרע וכדומה. אלו דברים שכאשר אתה מקפיד עליהם, אתה זוכה לראות ברכה".

הלקוחות שלך מזדהים עם המסרים? אתה חושב שהם משפיעים עליהם?

"בשלב זה רוב הלקוחות שבאים אליי אינם מודעים לתהליך שעברתי ולשינוי הגישה. הם מגיעים כי אני מומחה בפרסום בפייסבוק, אבל אני בהחלט עסוק בימים אלו בפיתוח נישה חדשה של עסקים שמעוניינים לעבוד לפי רוח היהדות ואף לצמוח מתוכה, כי זהו לדעתי דבר גדול ומאוד משמעותי.

"כשאתה בעל עסק ומבין ש'כל מה שעושה ה' הכל לטובה', אין ספק שתצליח למנף את עצמך, מהסיבה הפשוטה – שתלמד להגיד תודה, כי תבין ששום דבר לא מובן מאליו, ובתוך התודה עצמה כבר נמצאת הישועה.

"בזמן אמת לא תמיד קל ליישם, ואני יכול להעיד על כך מקרוב, אבל אני חושב שמותר לנו גם להיכשל ולהתבלבל, כי מתוך הניסיון אנחנו לומדים. מאוד התחברתי למה שאמר הרב אליהו עמר באחת מהרצאותיו ש'אמונה זה מלשון אימון', אתה צריך להתאמן בה, ורק אחרי שאתה חוזר ומתאמן, ולפעמים גם נכשל, אתה מצליח לרכוש אותה. ההבנה הזו גורמת לך להסתכל אחרת על כל הניסיונות שבחיים, וזה לגמרי משנה אותם".

קרדיט צילום: דנה אופירקרדיט צילום: דנה אופיר

 

לראות ישועות

ודווקא בשלב זה הגיעה הקורונה והכתה בך...

"נכון, זו באמת הייתה מכה. אני בטוח שאם לא הייתי מחובר למקורות, הייתי חווה את גל הקורונה בצורה קשה ביותר. העסק שלי נקלע לקשיים וגם ראיתי מקרוב את העסקים שאני מלווה כשהם חווים אתגרים כלכליים גדולים. אצל חלקם זה הגיע ממש עד כדי קריסה".

אלא שגם כאן הוא מציין שהיה מדהים לראות כיצד חלק מהעסקים חוו בימים אלו את המשבר הגדול ביותר בחייהם, אך אצל חלקם דווקא הקורונה היא שהובילה לפריחה ושגשוג, שכן הם למדו לעבוד דרך הדיגיטל ואף ראו שיפור במכירות. "זה שוב המחיש לי עד כמה שההצלחה אינה תלויה בנתונים החיצוניים שלנו אלא רק ברצונות של ה' יתברך", הוא אומר. "הבנתי בצורה ברורה שאם הקב"ה רוצה שתהיה לך פרנסה, אז לא משנה בכלל מה יהיו הנתונים החיצוניים – אתה תקבל אותה".

בדיוק באותם ימים התקשרה אליו נציגה של הידברות שסיפרה עד כמה שהארגון זקוק לתרומות, וביקשה שיתרום סכום גבוה מהרגיל. "אחרי תקופה כל כך ארוכה של התחזקות וניסיון להתקרב להקב"ה, ידעתי לומר לעצמי שאמנם לא קל לי לתרום, כי אני לא מצוי בתקופה של שפע כלכלי, אבל זהו בוודאי עוד ניסיון שנשלח אליי מהבורא – הוא רוצה לבדוק אם אני מאמין בכך שבכסף שאני תורם תהיה רק ברכה, ולא אחווה שום הפסד בגלל שאגדיל את התרומה שלי. בסופו של דבר תרמתי לארגון סכום של כחמישית מהמשכורת שלי, מה שנחשב ל'מעשר בהידור'".

מאז, מציין כהן בהתרגשות, שהוא רואה רק התקדמות, הרבה מעבר לדרך הטבע. "התחלתי לקבל עוד ועוד פניות של לקוחות, וחוויתי ממש קפיצה גדולה. אני משייך את ההצלחה הזו רק לבורא עולם, כי דווקא העסק שלי שבמשך שנים היה מקרטע, חווה בתקופה זו של הקורונה הצלחה כה גדולה. אני רואה במוחש איך שהקב"ה מעביר לי את המסר – 'לא הלקוחות הם שמביאים לך את ההצלחה, אלא אני שולח לך אותה. ברגע שלמדת להישען עליי, אני מוכיח לך את זה במלוא העוצמה'".

תגיות:יהדותשיווק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה