חדשות בארץ

קושנר: לראשונה ישראל הסכימה לדון על מדינה פלסטינית, לא נסכים לסיפוח

מאז ההכרזה על כינון היחסים הרשמיים ביום חמישי, הכחישו בישראל כי בתמורה לו הוחלט על עצירת הסיפוח. עם זאת, יועצו הבכיר וחתנו של טראמפ אמר בשיחה עם כתבים כי "אנחנו לא מסכימים להחלת הריבונות הישראלית בשטחים וישראל לא תספח ללא הסכמתנו"

קושנר בטקס פתיחת השגרירות בירושלים, ב-2018 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קושנר בטקס פתיחת השגרירות בירושלים, ב-2018 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

"בפעם הראשונה ישראל הסכימה לשאת ולתת על שתי מדינות על בסיס מפה ולהתקדם לקראת מדינה פלסטינית", כך אמר היום (שני) ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. קושנר אמר את הדברים בתדרוך לכתבים, ברקע הסכם הנורמליזציה בין ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות, וההצהרה האמריקנית בעקבותיו כי הראשונה הסכימה לבלום את תהליך הסיפוח של חלקים מיהודה ושומרון. "אנחנו לא מסכימים להחלת הריבונות הישראלית בשטחים וישראל לא תספח ללא הסכמתנו", הדגיש יועצו של טראמפ. "אנחנו לא מתכוונים לתת הסכמה כזו בזמן הקרוב".

עוד אמר קושנר כי הממשל האמריקני מנסה בשלב זה "לבנות אמון" בין ישראל למדינות נוספות, שאיתן היא מקיימת קשרים סודיים, בדרך "לנרמול אפשרי" של היחסים, זאת, במקום לעסוק ביוזמת הסיפוח של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהצהיר בסוף השבוע כי הוא "לא ויתר" עליו. לפי יועצו של טראמפ, "ישראל שולטת בשטח הזה ממילא ולכן אין שום דחיפות בלקדם סיפוח".

במהלך התדרוך הצהיר קושנר כי מטרת בלימת הסיפוח היא לקדם את המשא ומתן לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "הם (הפלסטינים – א"פ) אמרו שהם רוצים להוריד את הסיפוח מסדר היום, ועכשיו זה ירד מהשולחן - אז הם יכולים לחזור ולדבר", אמר. עם זאת, הוא הבהיר כי הבית הלבן לא מתכוון "לרדוף" אחר ההנהגה הפלסטינית. "ניסינו להגיע אליהם, אמרנו להם שהחלת הריבונות הישראלית בהשהייה. הכדור נמצא במגרש של הפלסטינים".

הוא הוסיף: "במשך 70 השנים האחרונות, מנהיגי האזור השתמשו בישראל כדי להסיט את תשומת לב הציבור שלהם מהבעיות שקיימות אצלם". לטענתו, "היום כבר מבינים שמי שגורם לחוסר היציבות באזור זו איראן".

מאז ההכרזה על כינון היחסים הרשמיים ביום חמישי, הכחישו בישראל כי בתמורה לו הוחלט על עצירת הסיפוח. נתניהו אמר במסיבת העיתונאים שכינס כי אין "שום שינוי" בתוכנית לספח חלקים מהגדה המערבית, לדבריו בתיאום עם ארצות הברית. "אני מחויב לכך, זה לא השתנה. אני שמתי את הריבונות על השולחן, עבדתי על כך שלוש שנים בשיחות עם צוותו של טראמפ והבאנו תוצאות. טראמפ הכניס על פי בקשתי את הריבונות לתכנית השלום שלו".

בכיר הליכוד, השר אלי כהן, גם התנער מהצהרת הבית הלבן וטען כי ראש הממשלה לא הסכים להקמת מדינה פלסטיני. "אני רוצה להתייחס לכך שבמהלך ארבע השנים האחרונות הוביל נתניהו הישגים מדיניים חסרי תקדים עבור מדינת ישראל עם העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, הסכם הריבונות ברמת הגולן, הסכם שלום היסטורי עם איחוד האמירויות", אמר כהן בריאיון ל-103fm. לדבריו, קושנר אמר שתוכנית הסיפוח מושעית, לא מבוטלת.

תגיות:ג'ארד קושנרסיפוחאיחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה