חדשות בארץ

המחאות נגד נתניהו | כ-10 אלף הפגינו, 11 נעצרו

אלפים הפגינו נגד ראש הממשלה מול מעונו הרשמי בירושלים, ובצמתים וגשרים בכל רחבי הארץ. המשטרה פינתה מאות מפגינים שנותרו בכיכר פריז שבירושלים לכיוון רחוב אגרון ועצרה בסך הכול 11 בני אדם

ההפגנות אמש בבלפור (צילום: הדגלים השחורים)ההפגנות אמש בבלפור (צילום: הדגלים השחורים)
אא

כ-10 אלף בני אדם הפגינו אמש (ראשון) מול מעונו הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים, זה השבוע השמיני ברציפות. אלפים הפגינו גם בצמתים ובגשרים ברחבי הארץ, ומאות נוספים מול מעונו הפרטי בקיסריה. ההפגנה בירושלים פוזרה מעט אחרי חצות, ומאות מפגינים שנותרו בכיכר פריז פונו בידי המשטרה, שעצרה 11 בני אדם.

מהמשטרה נמסר כי במהלך ההפגנה ניסו חלק מהמפגינים להוביל תהלוכה לעבר בית הנשיא, ובתגובה הוזנק למקום כוח יס"מ שבלם אותם. לפי המשטרה, "קומץ מפגינים" ניסו לצאת בתהלוכה "בניגוד לחוק", אולם קבוצת מפגינים הצליחה לעקוף את המחסום ולהגיע לבית הנשיא וארבעה מהם נעצרו. נוסף לכך נעצרו שני מפגינים בחשד שתקפו שוטרים. מפקד מרחב ציון, תת-ניצב עופר שומר, אמר בתום ההפגנה, שבניגוד לשבתות הקודמות הסתיימה מוקדם מהצפוי, כי היא התנהלה ברובה בצורה מסודרת, "פרט לתהלוכה שיצאה לכיוון בית הנשיא, שאותה בלמנו, והעימותים עם חלק קטן מהמפגינים בעת הפיזור".

מפגינים על גשר ברמת השרון (צילום: הדגלים השחורים)מפגינים על גשר ברמת השרון (צילום: הדגלים השחורים)

בתנועת "הדגלים השחורים", ממובילות המחאה נגד השחיתות השלטונית, אמרו כי "בשבוע שבו ישראל חותמת הסכם טיסות עבור האלפיון העליון עם אבו דאבי, האזרחיות והאזרחים ממשיכים להגיע לבלפור למחות נגד הנאשם. לצערנו, גם השבוע המשבר הבריאותי-כלכלי נשאר משני למול מסע ההימלטות של הנאשם נתניהו ממשפטו. עם ישראל לא רוצה בחירות, גם לא מעניין אותנו שמאל-ימין, רק רוצים הנהגה שיהיה אכפת לה מהאזרחים". עוד נמסר מהתנועה כי ראש הממשלה "מוכיח כל יום בתפקיד את מה שהוא בעצמו קבע: נאשם בפלילים לא יכול לכהן כראש ממשלה. הוא עסוק בהכול חוץ מניהול המשבר הכלכלי הגדול בתולדות המדינה. לא נוותר עד שביבי יתפטר".

בין המשתתפים בהפגנה, נפגעים רבים ממשבר הקורונה, ביניהם בנימין פטל, מפיק אירועים מראש פינה, שאמר: "הגעתי היום לראשונה לבלפור להיות חלק מתנועה גדולה שתוביל לשינוי ולמחות על רדיפת הכוח, השחיתות וההרגשה שאין לי ייצוג. בבחירות האחרונות הצבעתי לגנץ, אך לצערי הוא הצטרף למשחק הגדול של הפוליטיקה שעוברת מעל הראש שלנו".

עדי הולנדר וסתיו גלעד, סטודנטים משאר יישוב, הוסיפו כי "זו הפעם הראשונה שאנחנו פה בבלפור. נסענו שעתיים וחצי כי היה לנו חשוב לזעוק את הזעקה הכלכלית. אין פה עניין של ימין ושמאל, יש פה משבר כלכלי וחברתי שכולנו יחד צריכים לסלק, כמו גם את השחיתות שפושה בממשלה. לא מדובר רק בראש הממשלה, אלא בכל מי שמנהל את המשבר".

לדברי ד"ר עופר חבקוק, קרדיולוג מתל אביב – שהגיע לבלפור עם קבוצת רופאים שהיו לבושים בבגדי עבודה, ואחזו שלטו שלפיו "בבוקר נלחמים בקורונה, בערב נלחמים בשחיתות" – "באנו להגיד שמאתנו נדרשת אתיקה רפואית - אבל גם ממנהיגנו נדרשת אותה האתיקה. בבוקר אנו נלחמים בקורונה ובערב בשחיתות. אנחנו מנהלים תא הטיפול בחולים ומסתדרים מעולה, אבל מישהו צריך לנהל את המשבר ואת המדינה. כיום אנחנו לא מרגישים שזה קורה".

מול ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה הפגינו מאות, זה השבוע הרביעי ברציפות. המפגינים התכנסו כקילומטר מביתו, בכיכר מוזיאון הראלי, עם שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "השחיתות הורגת", "מושחתים נמאסתם", "מתי תעשה שלום בינינו? די להסתה" ו"עוד נדע ימים טובים מאלה".

תגיות:הפגנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה