חדשות בארץ

נתניהו: יהיו עוד מדינות ערביות שיצטרפו למעגל השלום, לא ויתרתי על הסיפוח

נתניהו טען כי בשנים האחרונות מיקדה ממשלתו את תשומת הלב על טיפוח היחסים עם העולם הערבי והמוסלמי, בין היתר באמצעים "שהשתיקה עדיין יפה להם". לדבריו, במשך עשרות שנים ישראל צוירה כאויב, כמקור לאי יציבות - והיום מדינות רבות במזרח התיכון רואה בה כבעלת ברית אסטרטגית לקדמה ולשלום

נתניהו, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה מיוחדת לתקשורת בעקבות ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות שלפיו יכוננו השתיים יחסים דיפלומטיים רשמיים בתמורה לדחיית הסיפוח ביהודה ושומרון. נתניהו אמר כי מדובר ב"ערב היסטורי", שכן "נפתח עידן חדש ביחסיה של ישראל עם העולם הערבי". הוא סיפר על שיחת הוועידה שקיים עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויורש העצר של האיחוד מוחמד בן זאיד, במהלכה "החלטנו על כינון שלום רשמי ומלא בין ישראל ואיחוד האמירויות".

לדברי נתניהו, "איחוד האמירויות היא אחת המדינות החזקות והמתקדמות בעולם. ההסכם הזה כולל יחסים דיפלומטים מלאים, הקמת שגרירויות, חילופי שגרירים, השקעות נרחבות שיועילו לכלכלת ישראל, קשרי מסר, תיירות ותעופה - כולל טיסות ישירות בין תל אביב לאבו דאבי".

"מדינת איחוד האמירויות תשקיע בישראל השקעה מאוד משמעותית בפיתוח החיסון לנגיף הקורונה", הוסיף ראש הממשלה. "כמו כן נשתף פעולה באנרגיה, במים, בהגנת הסביבה ובתחומים רבים נוספים. זה דבר מאוד חשוב לכלכלה שלנו, לכלכת האזור ולעתידנו".

נתניהו טען כי בשנים האחרונות מיקדה ממשלתו את תשומת הלב על טיפוח היחסים עם העולם הערבי והמוסלמי, בין היתר באמצעים "שהשתיקה עדיין יפה להם". לדבריו, "חוללנו שינוי דרמטי במעמדה של ישראל במזרח התיכון. במשך עשרות שנים ישראל צוירה כאויב, כמקור לאי יציבות - והיום מדינות רבות במזרח התיכון רואה בה כבעלת ברית אסטרטגית לקדמה ולשלום. יהיו מדינות ערביות נוספות שיצטרפו למעגל השלום איתנו".

"כולנו, אזרחי המדינות המתונות במזרח התיכון, עומדים בחזית אחת למען הקדמה - נגד הכוחות הקיצוניים שמאיימים עלינו ועל שלום העולם כולו", הוסיף נתניהו. "כינון שלום אמיתי הוא משאת נפשנו. פרצנו דרך חדשה, שלום תמורת שלום. זהו חזון השלום היחיד שהוא בר קיימא ואני מחויב לו".

עם זאת, ראש הממשלה אמר במסיבת העיתונאים כי אין "שום שינוי" בתוכנית לספח חלקים מהגדה המערבית, לדבריו בתיאום עם ארצות הברית. "אני מחויב לכך, זה לא השתנה. אני שמתי את הריבונות על השולחן, עבדתי על כך שלוש שנים בשיחות עם צוותו של טראמפ והבאנו תוצאות. טראמפ הכניס על פי בקשתי את הריבונות לתכנית השלום שלו".

עוד אמר כי "מלכתחילה אמרתי שהריבונות תיעשה רק בתיאום עם ארה"ב", וכי "הצהרת ריבונות בלי תמיכה אמריקנית תזיק מאוד להתיישבות ולישראל". לפי נתניהו, טראמפ ביקש שישראל תמתין עם יישום הריבונות, וביקש תחילה להביא שלום בין ישראל לאמירויות ומדינות אחרות.

תגיות:איחוד האמירויותסיפוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה