חדשות בארץ

הצעת החוק לדחיית אישור התקציב עברה בקריאה טרומית

ההצעה, שהוגשה על ידי חבר הכנסת צבי האוזר, נועדה למנוע את פיזור הכנסת ולאפשר לליכוד ולכחול לבן להגיע להסכמות שיפתרו את המשבר הפוליטי

האוזר במליאת הכנסת, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)האוזר במליאת הכנסת, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק שהגיש חבר הכנסת צבי האוזר (דרך ארץ), המבקשת לדחות את אישור תקציב המדינה לחודש נובמבר. ההצעה נועדה למנוע את פיזור הכנסת, ולהקנות לליכוד ולכחול לבן פרק זמן נוסף להגיע להסכמות שיפתרו את המשבר הפוליטי. 56 חברי כנסת תמכו בהצעה, מול 41 מתנגדים ונמנע אחד.

"רק לפני 88 ימים עמדנו כאן כולנו, והתחייבנו לשים את המחלוקות בינינו בצד", אמר האוזר בנאום בו הציג את ההצעה. "התחייבנו בפני אזרחי ישראל לעבוד יחד אל מול מגפה, אל מול אתגר שמדינת ישראל מעולם לא התמודדה מולו. אני יודע שיש אנשים, שמיד אחרי הבחירות חשבו שלא מדובר במשהו דרמטי, מדובר אולי בשפעת עם יחסי ציבור. נדמה לי שהיום, בחודש אוגוסט – במה שמתרחש סביבנו בעולם ומה שמתרחש כאן – אנחנו מבינים את גודל האתגר".

"הציבור שואל אותנו היום לאן נעלמו אותן הבטחות של המערכת הפוליטית כולה, שהבטיחה לשים את האגו ואת הפוליטיקה בצד ולהתרכז בפתרון המשבר", המשיך האוזר. הוא מתח ביקורת על חברי האופוזיציה, הפועלים להקדמת הבחירות: "אתם נאיביים לחשוב שתקבלו תוצאה שונה מזו שקיבלנו בשלושת הסיבובים הקודמים. אתם מבקשים להמיט חורבן על האמון בין הציבור לנבחריו, זאת המשימה הלאומית שאתם עובדים בה, להרוס את האמון שעוד נותר, לכרסם את המערכת הפוליטית, לנסות לגרור את המדינה הזאת לבחירות שאתם יודעים שרוב מוחלט בציבור נגד".

"אני גאה שלא נעניתי להפצרות שלכם, לתחינות, להביא את ישראל למצב אבסורדי הזוי, שבו תתייצב מאחוריו ממשלת מיעוט של 46 חברי כנסת עם תמיכה של 15 חברי כנסת מבחוץ. כך רציתם לנהל את המשבר", תקף האוזר, שנאומו שוסע בקריאות ביניים. "לא רק הצבעה אחת. אני זוכר את זה היטב, זה היה רק אתמול, בעיצומו של משבר הקורונה".

סגן שר האוצר, יצחק כהן, השיב בשם הממשלה: "אנחנו מוקפים סוכני אנרכיה, מוקפים באנשים שרוצים לראות את המשך ההידרדרות של המצב בישראל, ובלי טיפת אחריות מה ילד יום, מושכים פעם אחר פעם אחר פעם לעוד מערכת בחירות. תושבי המדינה נאנקים תחת המתקפה של נגיף הקורונה, ולא מעניין אותם השיח בתוך הבית הזה. הם רוצים דבר אחד – שתהיה משילות רציפה ושיביאו פתרונות".

כזכור, בעוד שר הביטחון בני גנץ דורש להעביר תקציב דו-שנתי, כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעקש על תקציב חד-שנתי. גנץ דרש שלשום מראש הממשלה לאשר בתוך יום את הצעת החוק של האוזר, ובכך להסיר את איום הבחירות. נתניהו דחה את האולטימטום, וחזר על עמדתו לפיה יש להעביר תקציב חד-שנתי: "אנחנו לא צריכים 24 שעות, אנחנו לא צריכים אפילו 24 דקות. יש לנו תקציב מוכן ומותאם לקורונה, בדיוק למה שצריכים היום אזרחי ישראל. זה מזרים כסף גם לכיסים של האזרחים, גם לעסקים. זה מוכן, וזה מה שצריך להעביר, ואפשר לעשות את זה מיד".

תגיות:תקציב המדינהמליאת הכנסתצבי האוזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה