חדשות בארץ

סערת "היהודים באים": הפגנת מחאה נגד תאגיד השידור כאן – ביום שני

בעקבות חשיפת התכנים הפוגעניים שנכללו בתוכנית הסאטירה, מתארגנת הפגנה גדולה מול בנייני התאגיד בירושלים, בה ישתתפו רבנים, אמנים ומובילי דעת קהל

  • כ"ב אב התש"פ
אא

נמשכת סערת "היהודים באים": לאחר שנחשף כי בתוכנית הסאטירה, המשודרת על ידי תאגיד השידור כאן, נכללו מערכונים פוגעניים נגד אבות האומה, ואף נגד בורא עולם, מתארגנת הפגנה גדולה מול בנייני התאגיד בשכונת גבעת שאול בירושלים.

העצרת, אותה מארגן המטה להסברה יהודית, תתקיים ביום שני הקרוב בשעה 19:00. ישתתפו בה, בין היתר, רבנים, אמנים ומובילי דעת קהל, שימחו על הפגיעה החמורה ברגשות הדת, המתבצעת בחסות מימונו הציבורי של התאגיד, וידרשו להפסיק את ההסתה נגד כל דבר שבקדושה. 

כזכור, חברי כנסת ואנשי ציבור הגיבו בחריפות על התכנים הבוטים בתוכנית ודרשו להסיר אותה משידורי תאגיד כאן. חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) אף דרש לפתוח בחקירה פלילית נגד יוצרי התוכנית. במכתב ששיגר לפני כשלושה שבועות ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כתב ארבל כי הזדעזע לשמוע שהתוכנית "כוללת מערכונים מבישים המבקשים ללעוג להלכות הדת, למסורת ישראל, לנביאים ולמיליוני יהודים שהיהדות היא עיקר חשוב בחייהם".

ארבל הוסיף, כי רבים מהקטעים המשודרים בתוכנית מהווים עבירה של "פגיעה ברגשות דת", כפי שנקבע בסעיף 173 לחוק העונשין: "אבקש כי תפעיל את סמכותך החוקית לפתוח בחקירה, או למצער בבדיקה מקדמית בשלב הראשון, בגין הפרסומים הקשים הפוגעים ברגשותיהם של מיליונים בישראל, יהודים ושאינם יהודים, דתיים וחילונים. לכל הפחות ראוי כי הפגיעה הקשה ברגשי הדת של רבים, הממומנת על ידי הציבור הישראלי, תחדל מכאן ואילך".

בסוף החודש שעבר נחשף, כי שני סרטונים של תוכנית הסאטירה הפרובוקטיבית וחמישה סרטונים הכוללים תכנים מיסיונריים נכללו בחומרי לימוד של משרד החינוך המוצעים למורים לתנ"ך המלמדים בחטיבה העליונה. בעקבות פניותיהם של רבנים וחברי כנסת לשר החינוך יואב גלנט, הוסרו התכנים מאתר המשרד.

חבר הכנסת אריאל בוסו (ש"ס), אחד מהפונים, בירך את גלנט: "אני מודה לשר החינוך שנענה לפנייתי, והתייחס ברצינות לתכנים המסיתים שהועלו באתר משרד החינוך, באמצעות קישור באתר המשרד המאפשר לעובדי הוראה לקחת תכנים פוגעניים המציגים את הקדוש מכל לעם היהודי באופן דורסני, ובשל כך הוסר התוכן מאתר המשרד".

"אני סמוך ובטוח שאם היה צוות בבקרה המזוהה עם המסורת, לא הייתה נופלת השגגה הזאת מתחת ידם", הדגיש בוסו. "מוטב שבמשרד החינוך ישקלו ברצינות למנות לצוות הבקרה גורמי מקצוע, שידעו לכבד את רגשותיהם של עוד מגזרים, ושנזכה להרבות בימים אלו באהבת חינם עם צאת צום תשעה באב, ונציג לעם ישראל את הקול המאחד ולא את המפריד".

"מי רוצה להאכיל יהודים?" הרב זמיר כהן בסרטון תגובה על פרשת רוי בוי והיהודים באים

תגיות:מחאההיהודים באים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה