חדשות בארץ

נתניהו ללפיד: "אתה פייק; עברתם מתפירת תיקים לתפירת חוקים"

הכנסת דחתה את הצעת החוק של סיעת יש עתיד-תלם, המבקשת למנוע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. ראש הממשלה נתניהו תקף בחריפות את יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "חוקים כאלו מעבירים בדיקטטורות החשוכות ביותר, כמו איראן וצפון קוריאה"

נתניהו (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

הכנסת דחתה בצהריים (רביעי) את הצעת החוק שהגישה סיעת יש עתיד-תלם, המבקשת למנוע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. בתום דיון סוער, הצביעו 53 חברי כנסת נגד ההצעה בקריאה הטרומית מול 37 תומכים. חברי הכנסת של כחול לבן לא השתתפו בהצבעה.

במהלך הדיון, עלה ראש הממשלה בנימין נתניהו לדוכן במפתיע ותקף בחריפות את יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד. "העם קובע מי ימשול, העם והעם בלבד. זה הרעיון המרכזי של הדמוקרטיה. דווקא כאן, בכנסת, במה שאמור להיות היכל הדמוקרטיה הישראלית, אנחנו עדים היום לעוד פרק מאוס במסכת בלתי נגמרת מצד מי שרוממות הדמוקרטיה בגרונם וחרב לעריפת הדמוקרטיה בידם. אני עומד פה כראש ממשלת ישראל, בתוקף בחירת העם, בזכות רצון העם ובשליחות העם".

"ציבור עצום, חסר תקדים בגודלו, נתן בי את אמונו בבחירות האחרונות", הצהיר נתניהו. "למעלה ממיליון אזרחים הצביעו בפתק, שעליו היה כתוב 'הליכוד בהנהגת נתניהו לראשות הממשלה', והליכוד בראשותי קיבל יותר קולות מכל מפלגה אחרת בתולדות ישראל. הנה באים יאיר לפיד ואיימן עודה, והם רוצים לפגוע ברצון העם כפי שקורה במשטרים רודניים. הרי הצעת החוק הפרסונלית הזו היא עיוות מוחלט של הדמוקרטיה. איפה מעבירים חוקים כאלה לסיכול ממוקד של נבחרי ציבור? בדיקטטורות החשוכות ביותר, כמו באיראן וצפון קוריאה".

חברי האופוזיציה שיסעו בקריאות ביניים רבות את נאומו של ראש הממשלה, ויו"ר הכנסת יריב לוין התקשה להשליט סדר במליאה. "אצלנו יש מי שרוצים לעבור מתפירת תיקים לתפירת חוקים, תתביישו לכם", המשיך נתניהו. "יאיר לפיד, אלף מסכות לא יצליחו לכסות את הדיקטטורה שלך. אתה והשותף שלך, איימן עודה, לא יכולים לנצח אותנו בקלפי, אז ביד אחת אתם מארגנים ומעודדים הפגנות שמאל, וביד שנייה אתם מביאים חוק איראני לכנסת, במטרה לפסול אותי מלהיבחר לראשות הממשלה. עוד לא דיברנו על חזקת החפות, שאתה והגייסות שלך בתקשורת דורסים בוקר וערב. ההתנשאות שלכם על בוחרי הימין בלתי נסלחת".

בהמשך דבריו הזכיר נתניהו כי אביו של יו"ר האופוזיציה, שר המשפטים לשעבר טומי לפיד, התנגד לחוק דומה: "אצלך הכול פייק. אתה מתחזה כל הזמן. בפעם שעברה הסברת לנו שראש ממשלה לא צריך לדעת הכול על הכול, ואני אומר לך – אתה יודע מעט. בלי תעודת בגרות, בלי תואר ראשון, ניסית להשיג פייק דוקטורט. אתה מתחזה להיות דמוקרט. דוקטור לפיד הוא מיסטר דיקטטורה. האחרונה במפלגה שלך שהעזה לומר לך את האמת, עדי קול, סולקה מהמפלגה, אבל אצלנו בליכוד יש דמוקרטיה אמיתית. אנשים אומרים את דעתם ואחר כך הולכים להצבעה אמיתית. דוקטור לפיד, אני מציע לך – תפסיק לפעול לחיסול הדמוקרטיה".

לפיד, שהציג את הצעת החוק, מתח ביקורת נוקבת על האופן בו ראש הממשלה מנהל את משבר הקורונה: "הצעת החוק לא באה להטריד או להטריל. היא נועדה לוודא, שראש ממשלת ישראל עוסק בניהולה של ממשלת ישראל, וזה לא מה שקורה כרגע. אנחנו בעיצומו של המשבר הבריאותי והכלכלי בתולדות המדינה, והראש של ראש הממשלה במקום אחר".

"העסק לא מתפקד, נתניהו לא מתפקד", הוסיף לפיד. "הוא מתעסק בכל מה שלא חשוב עכשיו, בעיקר מתעסק במשפט שלו. כשאתה עומד למשפט על תיקים פליליים חמורים, זה הדבר היחיד שמעניין אותך. התוצאה היא שאנחנו במשבר אחד – והוא במשבר אחר. במקום שהקורונה תהיה האויב שלו, הפרקליטות, בית המשפט והתקשורת הם האויב שלו. נתניהו צריך ללכת הביתה".

תגיות:יאיר לפידמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה