חדשות בארץ

גנץ: "אם חמאס לא יפסיק את שיגור בלוני התבערה – נגיב בעוצמה"

במהלך ביקור בפיקוד העורף, התייחס שר הביטחון להמשך הפרחת בלוני התבערה והנפץ מרצועת עזה, והזהיר את חמאס: "טוב יעשו אם יחדלו מלהפר את הביטחון והשקט במדינת ישראל"

גנץ בפיקוד העורף (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)גנץ בפיקוד העורף (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

גנץ בפיקוד העורף, היום (וידיאו: טל עוז, משרד הביטחןן)

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (שלישי) למתיחות בדרום הארץ, על רקע המשך שיגור בלוני התבערה והנפץ מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. "חמאס מאפשר להמשיך להפריח בלוני תבערה ובלוני נפץ למדינת ישראל", אמר במהלך ביקור בפיקוד העורף. "אנחנו לא מוכנים לקבל את זה, וסגרנו את מעבר כרם שלום. טוב יעשו אם יחדלו מלהפר את הביטחון והשקט במדינת ישראל. אם זה לא יקרה – נצטרך להגיב, ובעוצמה".

ביקורו של גנץ בפיקוד העורף הוקדש לבדיקת ההתקדמות בהקמת מפקדת הקורונה. בהערכת המצב שערך השר השתתפו מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, וראש מפקדת הקורונה, תת-אלוף ניסן דוידי. במהלך הביקור שוחח גנץ עם אנשי מילואים, והוצגה בפניו התוכנית לתחילת הפעלת המפקדה בימים הקרובים.

גנץ ציין, כי ההישגים של מפקדת הקורונה החדשה יורגשו בימים הקרובים: "קצב הפעולה שלה ילך ויגבר, היעילות שלה תלך ותשתפר, התוצאות תהיינה יותר טובות".

מעבר כרם שלום, המיועד למעבר סחורות, נסגר הבוקר בהנחייתו של גנץ, למעט הכנסת ציוד הומניטרי ודלקים לרצועה. ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר, כי "ההחלטה התקבלה בתום התייעצויות ביטחוניות, ולאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה כנגד אזרחי ישראל אשר מהוות הפרה של הריבונות הישראלית".

"הפרחת בלוני התבערה והפרת השקט הביטחוני יפגעו, בראש ובראשונה, בתושבי רצועת עזה, בפיתוח הכלכלה ובניסיונות לשיפור המצב האזרחי של תושביה", נאמר עוד בהודעה. "צה"ל ומדינת ישראל יגיבו בתקיפות ובנוקשות לכל פגיעה בריבונותנו ובאזרחינו. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל".

תגיות:פיקוד העורףחמאסבני גנץנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה