סיפורים אישיים

שלוש כליות ממשפחה אחת: התרומה שמרגשת את הרשת

איך קורה ששלושה בני משפחה אחת מחליטים לתרום כליה לאנשים שהם לא מכירים, וגם להקים עמותה מיוחדת בדיוק למטרה זו? הכירו את 'הפרויקט של (משפחת) רביבו'

אא

כשגבי רביבו החליט לפני כשש שנים לתרום כליה לאדם שהוא לא מכיר - הוא לא חשב שהצעד הזה שלו הולך להשפיע ולשנות לבני משפחה נוספים שלו את החיים, מן הקצה אל הקצה. 

שלושה חודשים לאחר שגבי השלים את ההליך, תרם כליה והציל חיים, החליט גם אחיו דובי לנהוג כמותו - אבל זה עוד לא הכל. 

גבי החליט כי לא די לו בתרומה אישית, וכי הוא רוצה לעזור לעוד ועוד אנשים לתת ולתרום כליה למי שצריך אותה - וכך נולדה למעשה עמותת 'תורמים חיים' - שמקשרת בין תורמי כליה פוטנציאליים לבין הנתרמים, על בסיס התנדבותי בלבד. 

לאחרונה החליטה גם רתם רביבו, רעייתו של גבי, ללכת בעקבות בעלה ולתרום כליה לאם בת 48. "זה מה שאני יודעת עליה, ומבחינתי זה מספיק. זה שאני נותנת לאמא אפשרות להמשיך לגדל את הילדים שלה, אז זה לא משנה בת כמה היא. זה מבחינתי עולם ומלואו", אמרה רתם בראיון ל-N12.

אלמנש צהיי ורתם רביבו במפגש המרגש ביניהןאלמנש צהיי ורתם רביבו במפגש המרגש ביניהן

הנתרמת - אלמנש צהיי, עברה במהלך שש השנים האחרונות סיוט של ממש כחולת דיאליזה, שכמעט לא נמצאת שם בשביל ילדיה בשל הנסיבות. "את לא מצילה רק אותה, את מצילה גם את אח שלי בן חמש וילד עם תסמונת דאון בן 18", אמרה לרתם בתה של צהיי, שלומית, כשהשתיים נפגשו לפני הניתוח. "וגם אותי וגם את אבא שלי ועוד כמה ילדים. את מצילה את כל המשפחה שלנו".

אלמנש ריגשה את הנוכחים כאשר סיפרה שבמשך כל שש השנים מאז חלתה, לא הפסיקה לדאוג ולפחד מכך שילדיה יגדלו ללא אמא. "כשהייתי בת שנה וחצי, אמא שלי נפטרה ואני לא מכירה אותה. אני הייתי רואה ילדים עם אמהות ובוכה: 'למה אין לי', 'למה אני לא מפונקת כמו אלה'. היה לי קשה כשאני חליתי. פחדתי שגם הילדים שלי ירגישו כמו שאני הרגשתי את זה".

"החזרת לי את האושר לחיים", אמרה אמלנש לרתם כשהתהליך הסתיים בהצלחה, והשתיים נפלו זו על זרועותיה של זו, בהתרגשות. "של הילדים, של בעלי. הם ממש סבלו. לבוא כל יום לדיאליזה, זה ממש סיוט. את צדיקה".

"אני מתארת לעצמי שזה מאוד קשה", אמרה רותם מבעד לדמעות ההתרגשות. "אני הכי שמחה שזכיתי לתת לאמא. שמעתי שהילדים שלך היו מדהימים. אני מאחלת לך שתחזרי לבריאות איתנה ולשגרה, ושתצליחי לגדל אותם בנחת".

תגיות:כליותדתייםתרומה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה