חדשות בריאות

גלנט: שנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר, כל מי שאומר אחרת – זורע פניקה

בדיון בוועדת החינוך של הכנסת, הציגו שר החינוך יואב גלנט ומנכ"ל משרדו עמית אדרי את מתווי הפעולה של מערכת החינוך בשנת הלימודים הבאה, והבהירו כי היא תיפתח במועדה: "כל מי שאומר דברים אחרים – מנסה להרוויח תשומת לב תקשורתית"

גלנט (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)גלנט (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

שר החינוך יואב גלנט ומנכ"ל משרדו, עמית אדרי, הציגו הבוקר (שני) בפני ועדת החינוך של הכנסת את מתווי הפעולה של מערכת החינוך בשנת הלימודים תשפ"א, בצל משבר הקורונה. גלנט הצהיר, כי "שנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר, נקודה. כל מי שאומר דברים אחרים – מנסה להרוויח תשומת לב תקשורתית על חשבון היציבות של התהליכים ועל חשבון זריעת פניקה בציבור".

על פי המתווים שהוצגו בדיון, ילדי הגנים ילמדו שישה ימים בשבוע במוסדות החינוך, כבימי שגרה, ללא פיצול לקבוצות. תלמידי כיתות א'-ד' ילמדו במוסדות החינוך לפחות חמישה ימים בשבוע. בכיתות ה'-י"ב, הלמידה תתקיים במוסדות החינוך לפחות יומיים בשבוע, ואליה יתווספו לפחות שלושה ימים בשבוע של למידה מרחוק.

החל מכיתה ג', הלמידה תתקיים בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים. התלמידים יישבו בכיתות בשולחנות נפרדות, ובהפסקות יוקפד על ריחוק. התלמידים יחויבו לעטות מסכות בהפסקות החל מכיתה ג', ובתוך הכיתות – החל מכיתה ד'.

גלנט ציין, כי מתווי הלמידה שגובשו נשענים על מתן פתרונות דיפרנציאליים לרשויות, למנהלי המחוזות, למנהלי מוסדות החינוך ולמגזרים השונים. כל זאת תוך ניטור נתוני התחלואה במערכת החינוך, ושמירה על בריאות וביטחון התלמידים וצוותי ההוראה. לדבריו, מסגרות החינוך השונות יפעלו באופן קבוע במשך כל השנה, למעט במקרה של סגר.

מנכ"ל משרד החינוך הדגיש, כי המתווים השונים גובשו תוך היוועצות משותפת עם הרשויות המקומיות, ההורים, המנהלים והמורים: "השותפות היא התשתית החשובה ביותר להנעת מערכת החינוך, ולאור זאת כולנו יחד פועלים במלוא המרץ כדי להשלים פערים, ולהביא בסופו של דבר לפתיחתה הסדירה של מערכת החינוך ב-1 בספטמבר".

תגיות:מערכת החינוךיואב גלנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה