חדשות בריאות

אדלשטיין: מספר הבדיקות היומיות יעלה ל-60,000

שר הבריאות הנחה את משרדו לפעול להגדלת מספר בדיקות הקורונה היומיות ל-60,000, בעלות של 4 מיליארד שקלים. קבינט הקורונה יאשר תקנות חדשות למאבק בקורונה. בין היתר, תוטל הגבלה על מספר הנוסעים ברכב פרטי, כך שנהג יוכל להסיע עמו שני נוסעים בלבד

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שר הבריאות יולי אדלשטיין הנחה הבוקר (ראשון) את אנשי משרדו לפעול להגדלת מספר בדיקות הקורונה היומיות ל-60,000. מדובר בהכפלה של מספר הבדיקות, העומד – נכון להיום – על כ-30,000 ביום. עלות התוכנית – 4 מיליארד שקלים.

ממשרד הבריאות נמסר, כי הנחייתו של אדלשטיין תצא לפועל באמצעות שלושה מהלכים מקבילים: הראשון שבהם, יציאה למכרז לפתיחת שתי מעבדות פרטיות ייעודיות לקורונה עד חודש ספטמבר, שכל אחת מהן תייצר יכולת של עד 10,000 בדיקות ביום. המכרז צפוי להסתיים בתוך שבוע.

כמו כן, קיבולת הבדיקות של מעבדות הקופות ובתי החולים תוגדל ליותר מ-30,000 בדיקות, וזאת באמצעות רכש ציוד שיתבצע על ידי משרד הבריאות. בנוסף, היום צפוי להיחתם הסכם עם מעבדת מיי הריטג', שיגדיל את קיבולת פעילותה לכ-20,000 בדיקות ביום.

במסר לאזרחים, אמר שר הבריאות: "אם יש לכם סיבה להיבדק – אל תהססו. משרד הבריאות לא חוסך אמצעים ומשאבים בנושא, ומוביל תוכנית של מיליארדי שקלים, כך שמערך הבדיקות לא יהווה חסם בטיפול במגיפה. באופן זה נגיע לפחות ל-60,000 בדיקות ביום, ועם הטכנולוגיות הנוספות אותן בוחנים אנשי המקצוע של המשרד המספר יעלה אף יותר. זאת רק אחת הדרכים להתמודדות עם נגיף הקורונה בחורף. אנחנו צריכים גם את שיתוף הפעולה שלכם. ביחד ננצח".

בתוך כך, קבינט הקורונה שיתכנס בצהריים צפוי לאשר תקנות חדשות למאבק בקורונה. התקנות יכללו את החזרתה של ההגבלה על מספר הנוסעים ברכב פרטי, שהוטלה במהלך גל הקורונה הראשון, כך שנהג יוכל להסיע עמו שני נוסעים בלבד. בנוסף, הקבינט יאשר מתן סמכות לרופא מחוזי של משרד הבריאות לסגור מקום עבודה במגזר הפרטי, בו התגלה נשא קורונה, למשך 72 שעות.

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים עומד, נכון להבוקר, על 24,433, מתוכם 859 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים עלה ל-394, ובמניין המונשמים נרשמה עלייה חדה – מ-106 אמש ל-118. מספר החולים שמצבם מוגדר בינוני עומד על 171. מפרוץ המגפה, אותרו 82,515 נדבקים בישראל, מתוכם החלימו 57,483. בשתי היממות האחרונות נפטרו 19 חולים, ומניין הנפטרים עלה ל-597.

תגיות:בדיקות קורונהנגיף הקורונהיולי אדלשטייןמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה