חדשות בארץ

חדשות השבת: אלפים מפגינים בביירות נגד הממשלה, המחאות נגד נתניהו התחדשו

כ-7,000 תושבי ביירות מפגינים היום נגד הממשלה בעקבות הפיצוץ, ראש ממשלת לבנון הודיע כי יבקש את הקדמת הבחירות, נשיא לבנון הודה שהיה מודע לאלפי הטונות של האמוניום, ואלפים מפגינים נגד נתניהו ברחבי הארץ. כל מה שחשוב לדעת

אא

אלפים מפגינים נגד הממשלה בביירות: "הלוואי שהאו"ם ישתלט על הניהול של לבנון". כ-7,000 תושבי ביירות מפגינים הערב (מוצ"ש) בכיכר השהידים שבמרכז בירת לבנון במחאה נגד אחריות הממשלה בפיצוץ העז בנמל בשבוע שעבר. המפגינים קראו למדינות זרות להתערב במשבר במדינה ולהדיח את המנהיגים. כמה מהמפגינים נושאים מוטות עץ ועליהם חבלי תלייה, לצד שלטים שעליהם נכתב "התפטרו או תיתלו". אחרים קראו "התושבים רוצים להפיל את השלטון" והחזיקו שלטים עליהם נכתב "תתפטרו, כולכם רוצחים".

במהלך ההפגנות החלו כוחות המשטרה בהפעלת כוח בניסיון לדכא את ההפגנות, במסגרתם השתמשו בגז מדמיע נגד קבוצת מוחים שניסתה למוטט מחסומים שהוצבו בקצה רחוב המוביל לפרלמנט. "אנחנו רוצים שיהיה לנו עתיד עם כבוד. אנחנו לא רוצים לראות את דמם של ההרוגים מהפיצוץ מתבזבז לשווא", אמרה רוז סירור, אחת מהמפגינים בכיכר. "אין לנו אמון בממשלה שלנו", אמרה סלין דיבו, סטודנטית שהשתתפה גם היא בהפגנה. "הלוואי שהאו"ם ישתלט על הניהול של לבנון".

במהלך המחאות נפצעו 172 מעימותים עם המשטרה. לפי ארגון הצלב האדום, 55 מהם פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי חולים, והיתר טופלו במקום.

בעקבות גל המחאות בבירה הודיע ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, כי יפעל להקדמת הבחירות ולפיזור הפרלמנט. "לא נוכל לצאת מהמשבר הזה ללא הקדמת הבחירות לפרלמנט", אמר. עם זאת, דיאב סרב לקחת אחריות על הכשלים הפוליטיים והכלכליים במדינה.

עלה ל-158 מספר ההרוגים בפיצוץ, נשיא לבנון הודה שהיה מודע למחדל. משרד הבריאות בלבנון עדכן היום כי מספר המתים בפיצוץ בנמל בביירות עלה ל-158. מספר הפצועים חצה את ה-6,000, ו-21 איש עדיין נעדרים.

על אף שבתחילה ניסתה הממשלה להתחמק מהנושא, היום הודה נשיא לבנון, מישל עאון, כי היה ער לעובדה שאלפי טונות של אמוניום חנקתי מאוחסנות בנמל ביירות כשלושה שבועות קודם האסון, ומעמידות בסכנה ברורה ומיידית עשרות אלפי אזרחים. הוא טען כי הוא הורה לנקוט פעולה, אך לא הייתה לו כל סמכות לגבי המחסן.

השבוע השביעי ברציפות: נמשכות ההפגנות נגד נתניהו ברחבי הארץ. כ-1,500 בני אדם הגיעו עד לשעה זו סמוך למעונו הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור בירושלים, שם צפויה להתקיים ההפגנה נגד המשך כהונתו זה שבוע שביעי ברציפות. בהפגנה במוצאי שבת שעברה מול מעון רה"מ השתתפו יותר מעשרת אלפים בני אדם, ומשבוע לשבוע מספר המשתתפים עולה בהדרגה. בה בעת נערכות מחאות נוספות ברחבי הארץ, ואל רבות מהן - כולל המחאה המרכזית בירושלים - מגיעים מעט מתומכיו של נתניהו להפגנת נגד.

תגיות:לבנוןהפגנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה