חדשות כלכלה

הגרעון של ישראל זינק ל-7% - פי 3 מהתקופה המקבילה

במשרד האוצר הסבירו כי החל מחודש מרץ החלו להתבטא ההשפעות של משבר הקורונה על המשק הישראלי ועל הפעילות התקציבית. לשם השוואה, בחודש פברואר, ערב המשבר בישראל, הגירעון בתקציב עמד רק על 3.1%

כץ במשרד האוצר, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)כץ במשרד האוצר, בחודש שעבר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

הגרעון התקציבי של מדינת ישראל עלה ל-70.2 מיליארד שקל – 7.2% מהתוצר ופי 3 מהתקופה המקבילה אשתקד, אז עמד הגרעון על 24 מיליארד שקל. לפי ההודעה היום (רביעי) של אגף התקציבים במשרד האוצר, השיא השלילי בא בעיקר בשל הגדלת ההוצאות הממשלה בעקבות משבר הקורונה.

במשרד האוצר הסבירו כי החל מחודש מרץ החלו להתבטא ההשפעות של משבר הקורונה על המשק הישראלי ועל הפעילות התקציבית. לשם השוואה, בחודש פברואר, ערב המשבר בישראל, הגירעון בתקציב עמד רק על 3.1%. "משבר הקורונה משפיע באופן משמעותי על ההוצאות וההכנסות. השפעה המתבטאת בעליה בהוצאות הממשלה ומנגד בירידה בהכנסות ממיסים", נמסר. הגרעון בחודש יולי לבדו עומד על 12 מיליארד שקלים, לעומת 2 מיליארד ביולי אשתקד.

ההערכות הן כי בחודש אוגוסט יוסיף הגירעון לגדול וכבר עתה מדובר ב-6.72 מיליארד שקל בגין תשלומי המענקים לכלל האזרחים. עד סוף השנה הגירעון צפוי להגיע ל-13%-14%, שידרוש מהמדינה לנקוט בשורת צעדים חיוניים, ביניהם נטילת הלוואות גדולות, ואף העלאות מיסים וקיצוצים אגרסיביים בשירותים הרווחה הציבוריים שמעניקה הממשלה.

עוד עולה מנתוני אגף התקציבים כי הכנסות המדינה ממסים ואגרות ביולי 2020 הסתכמו ב-27.8 מיליארד שקל. גביית המסים ירדה ב-5.7% לעומת יולי אשתקד, בניכוי האינפלציה, שינויי חקיקה והתפתחויות נוספות. ירידה זו נובעת מצלילה של 12.8% בגביית המסים העקיפים (כגון מע"מ, מכס ומס קנייה), לצד קיפאון (עלייה של 0.3% בלבד) בגביית המסים הישירים (מס הכנסה, מס חברות ומסי מקרקרעין) ועלייה של 14.3% בגביית האגרות.

תגיות:קורונהמשרד האוצרגירעון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה