חדשות בריאות

מזכ"לית הסתדרות המורים: "בלתי אפשרי ליישם את הנחיות משרד הבריאות"

בדיון היערכות בוועדת החינוך של הכנסת, לקראת שנת הלימודים תשפ"א, אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, כי מתווה החזרה ללימודים שהציג משרד החינוך "מאוד עמום ומאוד כולל". היא קראה להעניק למנהלי בתי הספר אוטונומיה מלאה בכל הנוגע למקצועות שיילמדו ולכוח המסייע שייכנס למערכת

(יונתן זינדל, פלאש 90)(יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ועדת החינוך של הכנסת התכנסה הבוקר (רביעי) לדיון בהיערכות מערכת החינוך לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, אמרה בישיבה כי "משרד הבריאות נותנים הנחיות ברורות, אבל בלתי אפשרי ליישם אותן, ואחר כך אומרים שעובדי ההוראה לא רציניים. איך אפשר לשמור מרחק של שני מטר ולוודא שהילדים ישימו מסכה כל היום?".

בהתייחסה למתווה החזרה הלימודים, שהוצג בשבוע שעבר על ידי משרד החינוך, אמרה בן דוד כי הוא "מאוד עמום ומאוד כולל". היא הביעה חשש מהלחץ הציבורי המופעל על משרד הבריאות, שלדבריה גורמים לו לשנות את החלטותיו: "מי שסובל מזה הם המורים והתלמידים. נדבקו הרבה מורים ותלמידים, ואם אתם טוענים שאין הדבקות – אנחנו מבקשים הוכחות לכך". בן דוד העלתה בדבריה את הדרישה להוסיף כוח אדם לכיתות א'-ב', וכן להפחית את מספר המקצועות הנלמדים בבתי הספר: "אי אפשר בתקופה כזו ללמד את כל המקצועות, תנו אוטונומיה מלאה למנהלי בתי הספר להחליט מה ללמד ומי ייכנס למערכת ככוח מסייע. אל תפעילו למנהלים מתווים ותגידו להם להתחיל להתנהל על פיהם, זוהי לא אוטונומיה".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, קרא "להחזיר את השפיות" למדינה, להורים ולתלמידים, כלשונו, "אחרת כולנו נתרסק". הוא התריע מפני האיומים הנשמעים לסגור את מערכת החינוך: "אם המערכת תיסגר – המשק יקרוס, ואנחנו לא רחוקים מזה, אין רזרבות מתחת לאדמה. ההצעות לסגור את המערכת בגלל אחוז תחלואה מסוים – זה קשקוש מקושקש של אנשים מנותקים. הצבא, עם פיקוד העורף והשלטון המקומי, יודעים להוביל את המשימה – כל השאר שיתעסקו ברגולציה".

בתחילת הדיון התברר, כי 14 נציגים של משרד החינוך שהוזמנו לישיבת ההיערכות ייעדרו ממנה, בעקבות הוראה שקיבלו משר החינוך יואב גלנט. יו"ר הוועדה, חבר הכנסת רם שפע (כחול לבן), אמר כי החרמת הדיון על ידי אנשי משרד החינוך מהווה "חציית קו אדום", וכי השר ומנכ"ל משרדו מחויבים "לתת תשובות" לחברי הכנסת ולציבור כולו.

כזכור, גלנט הציג ביום רביעי האחרון את התוכנית לפתיחת שנת הלימודים הקרובה, בצל מגפת הקורונה. היא אושרה באופן עקרוני על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ותובא לאישור הממשלה. התוכנית, שכותרתה "לומדים בביטחון", גובשה על ידי גורמי המקצוע במשרדי החינוך והאוצר ובשלטון המקומי, בתיאום ובשיתוף עם משרד הבריאות. המתווה שגובש משלב בין לימודים בתוך מוסדות החינוך, שיתקיימו בקפסולות, ובין למידה מרחוק באמצעים דיגיטליים. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, גני הילדים וכיתות א'-ב' ילמדו במוסדות החינוך במתכונת מלאה כבשגרה – שישה ימים בשבוע, ללא פיצול הכיתות. גם תלמידי כיתות ד'-ו' ילמדו בבתי הספר במתכונת מלאה, אולם יחולקו לחצאי כיתות של עד 18 תלמידים בכיתה. הם ישתמשו גם במרחבי הלימוד של כיתות ה'-ו'.

תלמידי ה'-ו' ילמדו אף הם בחצאי כיתות. מתווה הלימודים יהיה משולב, ויכלול למידה דיגיטלית מהבית, ולמידה במוסדות החינוך לפחות יומיים בשבוע. במשרד החינוך יעשו מאמץ לאפשר לתלמידי כיתות אלו ללמוד בכיתות יותר מיומיים בשבוע, בין היתר באמצעות לימוד במרחבים ובמבנים סמוכים למוסד החינוכי. כיתות ז'-י"ב ילמדו במתווה דומה, שיכלול למידה מרחוק ולפחות שני ימי לימוד בשבוע במוסדות החינוך, כשהם מחולקים לחצאי כיתות, עד 18 תלמידים בכיתה.

לצורך יישום התוכנית, הכוללת כאמור פיצולי כיתות, יפתח משרד החינוך בגיוס מהיר של כוח אדם נוסף, שיכלול מורים חדשים וסטודנטים. כמו כן, תורחב עבודתם של מורים מועסקים, ויועסקו עוזרי חינוך שאינם מועסקים במשק ומתאימים למשימה.

במשרד החינוך הדגישו, כי תתבצע הקפדה על כללי היגיינה בבתי הספר. זו תכלול, בין היתר: מיגון אישי משופר עבור עובדי ההוראה; ישיבה בשולחנות נפרדים במרחק שני מטרים זה מזה, בקבוצות המונות עד 18 תלמידים; עטיית מסכה בגילאים המתאימים; הקפדה על חיטוי ידיים; וחיטוי כללי של מוסדות החינוך, לרבות כיתות, חצרות ומתקני היגיינה.

לבקשת משרד החינוך, תקצב משרד האוצר את התוכנית ב-4.2 מיליארד שקלים. התקציב מיועד לתשתיות ללמידה מרחוק – תקצוב מוסדות החינוך, רכישת תכני הוראה, הדרכות לצוותי ההוראה וציוד קצה לתלמידים; לגיוס תוספות כוח האדם; לתגבור מערך הניקיון במוסדות החינוך, ולהצבת עמדות היגיינה וחיטוי; וכן למתן מענים ממוקדים לאוכלוסיות מיוחדות, הכוללות: חינוך מיוחד, ילדים בסיכון, קשים התנהגותיים ועוד.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהועדת החינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה