חדשות בעולם

עשרות פצועים בפיצוץ אדיר בביירות שנשמע למרחק עשרות קילומטרים

בסוכנות הידיעות הלבנונית NNA ציטטו שני מקורות ביטחוניים שמסרו כי הפיצוץ התרחש בחלק בנמל ששימש מקום לאחסון חומרי נפץ, מבלי לפרט באיזו תחמושת מדובר. שר הבריאות הלבנוני אמר כי יש "פצועים רבים" באירוע, ובהמשך הוא גם הכריז על מצב חירום בכל בתי החולים

פטריית עשן שנוצרה מעל זירת הפיצוץ פטריית עשן שנוצרה מעל זירת הפיצוץ
אא

פיצוץ עז נשמע היום (שלישי) בנמל ביירות, בירת לבנון, ואש פרצה בעקבותיו. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה גם על עשן סמיך ופטריית עשן שנצפתה בבירה הלבנונית. לפי שני גורמי ביטחון ששוחחו עם הסוכנות, הפיצוץ ארע באזור בנמל שבדרום העיר שבו מצויים מחסנים. שר הבריאות הלבנוני, ד"ר חמד חסן, אמר כי יש "פצועים רבים" באירוע. בהמשך הוא גם הכריז על מצב חירום בכל בתי החולים. ברשת אל-מיאדין דווח על מאות נפגעים, וברויטרס דווח על לפחות עשרה הרוגים. 

הרשויות בלבנון מסרו כי הפיצוץ נגרם בשל זיקוקים ובנזין שנמצאו באחד ההאנגרים, אך ברשתות החברתיות הועלו השערות כי מדובר בתקרית מכוונת. בסוכנות הידיעות הלבנונית NNA ציטטו שני מקורות ביטחוניים שמסרו כי הפיצוץ התרחש בחלק בנמל ששימש מקום לאחסון חומרי נפץ, מבלי לפרט באיזו תחמושת מדובר. נזק כבד נגרם למבנים ברחובות רבים מסביב לזירת האירוע ואף במרכז העיר, והפיצוץ עצמו נשמע גם במרחק עשרות קילומטרים מהבירה הלבנונית.

עד ראייה אמר לרויטרס כי ראה כדור אש ועשן. "אנשים צרחו וברחו, מדממים. מרפסות קרסו מהבניינים. זכוכיות במגדלים הגבוהים התנפצו ונפלו מטה". לפי עד ראייה אחר,  "כל החלונות באזור העיר התחתית נופצו ויש אנשים שהולכים ברחוב פצועים. יש כאוס טוטאלי".

תגיות:לבנוןפיצוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה