חדשות בארץ

הידרדרות חמורה במצבו של הרב שטיינזלץ

בהודעת המשפחה נאמר כי הרב בן ה-83 נלחם במקרה קשה של דלקת ריאות שאינו קשור לקורונה. במרכז שטיינזלץ שבראשותו ביקשו מהציבור להתפלל עבורו, ולהרבות מחשבות טובות ומעשים טובים לזכותו

הרב שטיינזלץ (צילום: Director5772, ויקיפדיה)הרב שטיינזלץ (צילום: Director5772, ויקיפדיה)
אא

הידרדרות קשה נרשמה אמש (שלישי) במצבו של הרב עדין (אבן-ישראל) שטיינזלץ, חתן פרס ישראל למדעי היהדות ומגדולי פרשני התלמוד. לפי הודעת משפחתו, הרב, שסובל מדלקת ריאות חמורה, מאושפז בבית החולים שערי צדק במצב קשה, אך יציב. הוא פונה לבית החולים בתשעה באב, ומאז הידרדר מצבו. שמו לתפילה: עדין בן רבקה לאה.

בהודעת המשפחה נאמר כי הרב בן ה-83 נלחם במקרה קשה של דלקת ריאות שאינו קשור לקורונה. "אנא הזכירו אותו במחשבותיכם ובתפילותיכם. מי ייתן שנזכה שישוב לבריאות שלמה, בעזרת ה'", נמסר. במרכז שטיינזלץ שבראשותו ביקשו מהציבור להתפלל עבורו, ולהרבות מחשבות טובות ומעשים טובים לזכותו. לפני כארבע שנים לקה הרב בשבץ מוחי, שממנו התאושש תקופה ארוכה מאוד.

הרב שטיינזלץ הקים ב-1965 את "המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים", העוסק בביאור התלמוד במטרה להנגישו לקורא הישראלי של ימינו. התלמוד בהוצאתו, הידוע כ"תלמוד שטיינזלץ", מנוקד, מפוסק ומחולק לפסקאות, ונוסף לפירושים המקובלים, כגון רש"י ותוספות, נכללים בו תרגום של התלמוד מארמית לעברית בתוספת מבואות, הסברים קלים, סיכומים, ביוגרפיות של חכמי התלמוד, תרשימים, תמונות ועוד. בשנת 1988 הוא קיבל על כך את פרס ישראל למדעי היהדות. עד כה הוא כתב למעלה מ-60 ספרים בשפות שונות, שעוסקים בתחומי החינוך, התלמידות והחסידות והפילוסופיה. ב-2012 הוא זכה בעיטור נשיא מדינת ישראל.

תגיות:הרב עדין שטיינזלץתלמוד בבלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה