חדשות בריאות

שוב ירידה במספר הבדיקות: 713 אובחנו בקורונה מאמש

מפילוח נתוני התחלואה עולה כי מוקד התחלואה המרכזי נמצא בירושלים, שם אובחנו בשבוע האחרון 1,401 נדבקים. לאחריה בני ברק עם 732, אשדוד 329, במודיעין עילית 313, ובבית שמש 270. מוקדי הסיכון העיקריים הם ביישובים אלעד, ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, טייבה ועין מאהל

(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

713 בני אדם אובחנו כחולי קורונה אובחנו אמש (שני) כחולי קורונה, כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר. בדומה לאתמול, המספר הנמוך בכמות הנדבקים החדשים נובע מירידה משמעותית במספר הבדיקות שבוצעו מחצות, שעמדו על 10,032 בלבד. 778 חולים מאושפזים בבתי החולים, מצבם של 334 מהם מוגדר קשה, ומתוכם 100 מונשמים. מספר המתים מסיבוכי הנגיף עלה בחמישה, והוא עומד על 541.

במרכז המידע והידע של אגף המודיעין ציינו גם היום כי "מספר הבדיקות, הנמוך מאוד, הוביל למספר חולים מאומתים חדשים נמוך במיוחד, שלהערכתנו, אינו משקף את תמונת התחלואה האמיתית".

מפילוח נתוני התחלואה עולה כי מוקד התחלואה המרכזי נמצא בירושלים, שם אובחנו בשבוע האחרון 1,401 נדבקים. לאחריה בני ברק עם 732, אשדוד 329, במודיעין עילית 313, ובבית שמש 270. מוקדי הסיכון העיקריים הם ביישובים אלעד, ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, טייבה ועין מאהל.

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר אמש כי מסתמנת התייצבות בעקומת התחלואה וכי "אנחנו מאוד קרובים לירידה בתחלואה". בהצהרה משותפת לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין אמר גמזו כי בכל הנוגע להגבלות נוספות "לא נהיה פזיזים, ניישר קו בדברים שיש ביניהם הבדלים. אנחנו רוצים ליצור אכיפה נכונה, שהכללים יהיו ברורים הפעם". לדבריו, "יהיה קל יותר להוריד את ההגבלות כשגרף התחלואה יירד".

פרופ' גמזו התייחס להחלטות האחרונות שקיבל, בהן העברת סמכויות למשרד הביטחון ולצה"ל, ואמר כי "הצבא עושה את העבודה שלו בכל היבט, כולל כניסה לתהליך הסברה מקיף יותר ולהבנה של מה שקורה במגזר החרדי והערבי. אנחנו קרובים למצב שהתחלואה תרד. אנחנו נמצאים עדיין בקו אפס יציב, ההורדה היא קריטית בכל המגזרים". המטרה, לפי גמזו, היא להגיע לתקופת החגים כשישראל תוגדר כמדינה ירוקה, שתלויה "במשמעת של כולנו, בשיתוף פעולה, בראשי הרשויות ובמנהיגי המגזרים".

בדומה לגמזו, גם שר הבריאות טען כי "ברור שהצלחנו לעצור את הנגיף, אבל זה לא מספיק". לדבריו, "הוכחנו שכאשר יש עבודת צוות טובה וסיוע, אפשר להגיע להישגים בשטח. המספרים עדיין גבוהים, ואנחנו צריכים להמשיך לעשות מאמץ. זה תלוי בשיתוף הפעולה של כולנו.  אם נעשה את המאמץ ביחד, לא רק נעצור את ההתפשטות - אלא גם נוריד את המספרים ונקטע את התפשטות המחלה".

תגיות:משרד הבריאותקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה