חדשות בארץ

הממשלה אישרה את מינויה של חוטובלי לשגרירת ישראל בלונדון

לפני שנתיים טענה חוטובלי כי רוב יהדות ארה"ב איננה מבינה את ישראל משום שהם "מעולם לא שלחו את ילדיהם להילחם עבור ארצם". לפי השגרירה החדשה בלונדון, "רובם חיים חיים נוחים למדי" וכי רחבת התפילה בכותל המערבי ריקה בדרך כלל משום "שרוב הזמן האנשים האלה בכלל לא מעוניינים לבוא לכותל"

חוטובלי, בשנה שעברה (צילום: פלאש 90)חוטובלי, בשנה שעברה (צילום: פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויה של השרה ציפי חוטובלי (הליכוד) לשגרירת ישראל בבריטניה. את מקומה במשרד ההתיישבות, שהוקם בחודש מאי בשל מצוקת התיקים בממשלת האחדות שהושבעה אז, תפס עמיתה למפלגה השר צחי הנגבי, ששימש עד כה שר ללא תיק. חוטובלי תחליף את מארק רגב, שמונה לשגריר ב-2015.

שר האנרגיה יובל שטייניץ בירך על מינויה של חוטובלי וצייץ בטוויטר כי הוא "בטוח"  שהיא תעשה "עבודה מצוינת כשגרירה בלונדון" ותהפוך ל"חביבת הבריטים בממלכה ובקהילה היהודית".

בנוסף, הממשלה אישרה את מינוים של חמישה שגרירים לנציגויות נוספות של ישראל בעולם: בייג'ין, מוסקבה, מינסק, שנגחאי ובנגלור – אחרי תקופה ארוכה שבה חלקן פעלו ללא שגריר מתפקד בשל ממשלת המעבר שכיהנה שנה וחצי. שר החוץ גבי אשכנזי אמר כי "מדובר בשגרירים מקצועיים ומנוסים שיוצבו במספר בירות חשובות ושיסייעו לקידום האינטרסים המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים והמסחריים של מדינת ישראל בתקופה מאתגרת זו". לדבריו, המינויים "חיוניים להמשך חיזוק מעמד משרד החוץ כגורם משפיע ומוביל בתהליך קבלת ההחלטות המדיני בישראל".

ריאיון שהעניקה חוטובלי לפני כשנתיים לרשת i24news עורר סערה-רבתי ברחבי העולם היהודי, כאשר טענה כי רוב יהדות ארה"ב איננה מבינה את ישראל משום שהם "מעולם לא שלחו את ילדיהם להילחם עבור ארצם". לפי השגרירה החדשה בלונדון, "רובם חיים חיים נוחים למדי. הם לא מרגישים איך זה להיות תחת התקפת טילים, ואני חושבת שחלק מזה זה לחוות את הדברים שישראל מתמודדת אתם באופן יומיומי". עוד טענה חוטובלי כי רחבת התפילה בכותל המערבי ריקה בדרך כלל, מאחר "שרוב הזמן האנשים האלה בכלל לא מעוניינים לבוא לכותל". ראש הממשלה מיהר אז להתנער מדבריה ובהמשך אף כינה אותם פוגעניים.

תגיות:בריטניהשגרירות ישראלציפי חוטובלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה