חדשות בארץ

תקיפת המפגינים נגד נתניהו | שני חשודים נוספים נעצרו, כתב אישום נגד בן 22

שני חשודים אחרים בתקיפה שוחררו למעצר בית של ארבעה ימים והם הורחקו מהעיר ל-15 יום. לשניים מיוחסים חשדות לתקיפה הגורמת חבלה של ממש, הפרת סדר והשתתפות בתגרה. בהחלטתה לשחרר את שני החשודים בתקיפת פעילי שמאל אימצה השופטת את עמדת הסנגורים לפיה "מדובר בשתי קבוצות שהתגרו אחת בשנייה"

ההפגנות מול ביתו אוחנה, שלשום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)ההפגנות מול ביתו אוחנה, שלשום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

המשטרה עצרה היום (חמישי) שני חשודים נוספים בתקיפת המפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במחאה בתל אביב שלשום. שני חשודים אחרים בתקיפה שוחררו למעצר בית של ארבעה ימים והם הורחקו מהעיר ל-15 יום. במשטרה הודיעו כי החקירה נמשכת וכי צפויים מעצרים נוספים. אתמול שוחרר חשוד נוסף מתחנת המשטרה.

בהחלטתה לשחרר את שני החשודים בתקיפת פעילי שמאל אימצה השופטת ענת יהב את עמדת הסנגורים לפיה "מדובר בשתי קבוצות שהתגרו אחת בשנייה". המשטרה, שביקשה להאריך את מעצרם בשבוע, הודיעה כי לא תערער על ההחלטה. לשניים מיוחסים חשדות לתקיפה הגורמת חבלה של ממש, הפרת סדר והשתתפות בתגרה.

במהלך דיון הארכת המעצר קשרו שני החשודים את עצמם לחשדות, אולם טענו כי לא תכננו אותה מראש, שכן לטענתם הם שהו בבר וכשיצאו ממנו נקלעו לקטטה. "עילת המעצר על אף שקיימת איננה גבוהה בהתחשב בנסיבות ביצוע העבירה", ציינה השופטת. "אני מסכימה עם ההגנה שמדובר בשתי קבוצות שהתגרו אחת בשנייה. אינני יודעת מי התחיל ומי החזיר וזה לא משנה כי לא ראיתי שקבוצה אחת הסירה את רגליה מהמקום אלא שתי הקבוצות גם יחד התעמתו אחת עם השנייה. בשלב זה לא ניתן לקבוע ברמת חשד סביר כי השניים לפני הובילו את התגרה".  

בד בבד, חטיבת התביעות במשטרה הגישה כתב אישום נגד תושב שדרות בן 22 בגין דקירת מפגין במחאות נגד נתניהו בצומת שער הנגב במוצאי השבת. לנאשם, פליקס איליאייב, מיוחסת עבירת פציעה, שעונש המאסר המרבי בגינה הוא שלוש שנים.

על פי עובדות כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום באשקלון, אילאייב פצע באמצעות חפץ שאינו ידוע את המפגין ניר סער, בן 40 מקיבוץ גבים, וגרם לו לפצע שטחי. איליאייב היה חלק מקבוצה שחבריה קרעו שלטים, קיללו את המפגינים ותקפו אותם באלימות.

לאחר התקיפה סיפר סער כי נדקר בצווארו בעת שניסה להגיש סיוע לחברו שהותקף. "אשתי ראתה שיש לו מפתח שוודי ביד, אבל אני לא ראיתי את זה", אמר. "היינו שלושה, חבר'ה מבוגרים ואימהות, והם היו 15. צעקו לנו 'תעופו מפה, אנחנו משדרות'". לטענתו, "זה היה אמבוש מתוכנן, באו לתת מכות. הילדים היו בהיסטריה מוחלטת", עוד אמר כי מבחינה פיזית הוא "בסדר" אך "הנפש קצת פחות".

ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן, התייחס היום לאלימות של פעילי ימין על רקע התגברות המחאות נגד ראש הממשלה ברחבי הארץ. "נמשיך לפעול בהתאם להערכת המצב ולאפשר את ההפגנות בכל רחבי הארץ, ללא קשר לנושא ההפגנה ולזהות המפגינים", אמר, "המשטרה אינה גוף פוליטי, היא נקייה משיקולים זרים".

תגיות:הפגנותכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה