חדשות בארץ

מ"מ מפכ"ל המשטרה: "לא נאפשר פגיעה במפגינים"

לקראת חידוש ההפגנות בירושלים, אמר מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, כי המשטרה לא תאפשר "אלימות מכל סוג שהוא", והצהיר: "המשטרה אינה גוף פוליטי, היא נקייה משיקולים זרים". שר הביטחון בני גנץ קרא להרגעת הרוחות: "האלימות – מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו למלחמת אחים"

ניצב מוטי כהן (צילום: פלאש 90)ניצב מוטי כהן (צילום: פלאש 90)
אא

המשטרה נערכת לחידוש ההפגנות הערב (חמישי) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מול מעון ראש הממשלה בירושלים, ובמקביל להפגנת המחאה של ארגון אוהדי בית"ר ירושלים, "לה פמיליה", שתיערך במתחם התחנה בעיר.

ברקע ההפגנות – החשש מפני הידרדרות לתקריות אלימות, לאחר העימותים שפרצו שלשום בהפגנת "הדגלים השחורים" בתל אביב בין המפגינים לפעילי ימין. שני חשודים בתקיפת מפגינים יובאו הבוקר לבית המשפט, לדיון בהארכת מעצרם. חשוד נוסף שוחרר אמש לביתו, בתנאים מגבילים.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס הבוקר (חמישי) לאירועי המחאות האחרונות: "גם בתקופה מורכבת זו, נאפשר לכל אזרח את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק. מרבית הציבור מוחה כחוק, ועלינו השוטרים להבטיח את מימוש זכויותיו".

"נמשיך לפעול בהתאם להערכת המצב ולאפשר את ההפגנות בכל רחבי הארץ, זאת ללא קשר לנושא ההפגנה ולזהות המפגינים", הוסיף כהן. "לצד זאת לא נאפשר אלימות מכל סוג שהוא, פגיעה במפגינים, באזרחים ובשוטרים כאחד. נפעל בנחישות במלוא חומרת הדין נגד מפרי הסדר".

"אני נחוש לאפשר לכל אזרח את זכויותיו הדמוקרטיות בגבולות החוק, ומדגיש כי המשטרה אינה גוף פוליטי, היא נקייה משיקולים זרים ופועלת למען הציבור ולטובת הציבור כולו".

"בימים סוערים אלו, אני פונה לאזרחי ישראל באופן אישי: כבדו את החוק, גלו סובלנות לאחר, וביחד נשמור על מדינת ישראל וערכיה", חתם כהן את דבריו.

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ, התייחס אתמול לאירועים בתל אביב: "מה שקרה אתמול בלילה, והאלימות שאנחנו רואים, היא הדבר שמטריד אותי, והיא מסמנת בעיניי מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו למלחמת אחים", אמר בריאיון לחדשות 13. "אני קורא לכולם, לא משנה, מימין ומשמאל, לחדול מהסתות, לחדול מהשנאות. הוויכוח הוא במקומו – השנאה בשום פנים ואופן, לא מהצד הזה ולא מצד הזה. אני פשוט קורא לכל הצדדים: תעצרו, זה נהיה מסוכן".

תגיות:הפגנותבני גנץמשטרת ישראלמוטי כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה