חדשות בריאות

הכנסת אישרה את תוכנית המענקים – הכסף יועבר החל מיום ראשון

68 חברי כנסת, ללא מתנגדים, אישרו בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק למתן מענקים חד-פעמיים לאזרחים. הביטוח הלאומי הודיע, כי המענק למשפחות יועבר כבר ביום ראשון הקרוב

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי), בקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק הקובעת חלוקת מענקים חד-פעמיים לאזרחים. 68 חברי כנסת הצביעו בעד ההצעה, ללא מתנגדים. היקפה של תוכנית המענקים מסתכם בכ-6.7 מיליארדים שקלים.

התוכנית נועדה לעודד את הצריכה ואת התעסוקה ולהניע את גלגלי הכלכלה, וזאת ברקע המשבר הכלכלי אליו נקלעה ישראל בשל מגפת הקורונה. על פי הצעת החוק, כל תושב מעל גיל 18 יהיה זכאי למענק בגובה 750 שקלים. בהתאם לסיכום שהושג אתמול בין שר האוצר ישראל כץ ויו"ר ועדת הכספים, משה גפני, יינתן מענק חד-פעמי נוסף של 500 שקלים בעבור כל ילד עד לילד הרביעי במשפחה. עבור הילד החמישי ואילך יעמוד המענק על 300 שקלים לילד.

כמו כן, קובע החוק כי תוענק תוספת של 750 שקלים למענק עבור אוכלוסיות של מקבלי קצבאות וגמלאות שונות המנויות בהצעה. חיילים או משרתי שירות לאומי, שהשתחררו או עתידים להשתחרר במהלך שנת 2020, יהיו זכאים לתוספת של 500 שקלים, כך שסך המענק עבורם יעמוד על 1,250 שקלים.

בנוסף אושרה, במסגרת החוק, הפחתת מס הרכישה למשקיעי הדירות בחזרה ל-5%. הוראת שעה בנושא, שהעלתה ב-2015 את מדרגת המס הראשונה ל-8%, הייתה אמורה להסתיים בסוף השנה. כאמור, הוראת השעה החדשה – שהובאה לבקשת האוצר – מבטלת אותה לאלתר.

שר האוצר כץ אמר לפני ההצבעה: "אני שמח שהחוק הזה מקבל תמיכה רחבה כדי להעביר מסר לציבור שאנחנו, הממשלה, הכנסת, עם הציבור כתף אל כתף ביחד, נסייע ברוח של ערבות הדדית של תמיכה וסיוע, כדי לעבור את התקופה הקשה הזאת ביחד, עד לעתיד ורוד ומבטיח בעוד שנה או פחות, כאשר יימצא אותו חיסון ונחזור לפעילות של צמיחה ושגשוג".

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, שהציג את ההצעה, אמר: "אחד מהחוקים שיותר מכבדים אותנו ואנחנו גאים בו זה החוק הזה. אני משבח את שר האוצר על כך, שבניגוד למחשבה הראשונית שהייתה מוטעית, גם ילד שביעי הוא רעב. גם ילד שביעי צריך לתת לו ארוחת צהריים, אם נותנים. יש מדינות שאולי לא נותנות, אבל ברגע שאנחנו החלטנו לתת, וזאת החלטה נכונה, אנחנו נותנים לכולם. אנחנו נותנים לילד השביעי והשמיני, ואנחנו נותנים לחייל משוחרר ואנחנו נותנים לכל מי שנמצא כאן כאזרח המדינה, אנחנו נותנים לו סיוע. החוק מעמיד את ישראל כמדינה שבה אין אפליה".

מוקדם יותר היום, הודיע המוסד לביטוח לאומי, כי המענק למשפחות עבור ילדים מתחת לגיל 18 ייכנס לחשבונות הבנק ביום ראשון הקרוב, אולם המעניק לרווקים יועבר בשלב מאוחר יותר. מנכ"ל המוסד, מאיר שפיגלר, אמר כי "פרויקט בסדר גודל, של מענק לכל אזרח, מעולם לא היה במחוזותינו. עובדי הביטוח הלאומי ממשיכים לעבוד במתכונת חירום מאז מרץ, בעמידה במשימות הלאומיות, מתוך מודעות לגודל השעה והשליחות שבצידה".

תגיות:משה גפניישראל כץמענקיםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה