מעניין

"אנחנו רק מנסים לשמור את ילדינו בחיים": פוסט של אם לפעוט אלרגני - שובר את הרשת

קייטי בראיינט מצפון קרוליינה שבארה"ב פרסמה פוסט טעון ברשתות החברתיות, לאחר שכמעט איבדה את בנה בן השנתיים בגלל אלרגיה לבוטנים. "בן נרדם ואני חושבת על כמה שאני אסירת תודה על כך שהוא בחיים. אני חושבת על כל הדברים שהורה לילד אלרגי צריך לעבור, ושאנשים פשוט לא יודעים. הלוואי שהייתם יודעים כמה זה לא פשוט להימנע מחמאת בוטנים וממתקים וארטיקים וחטיפים שמכילים בוטנים"

אא

קייטי בראיינט מצפון קרוליינה שבארה"ב פרסמה פוסט טעון ברשתות החברתיות, לאחר שכמעט איבדה את בנה בן השנתיים בגלל אלרגיה לבוטנים. 

"שום דבר לא הכין אותנו לזה", היא משחזרת. לדבריה, "הוא אכל ארטיק ופתאום הפך לכחול והתחיל להקיא".

את הפוסט שהעלתה קייטי לפייסבוק קראו אלפים, ועד מהרה הוא הפך לויראלי. "אני יושבת כאן לצד מיטת בני בן השנתיים בבית החולים", היא פותחת וכותבת. "הוא נראה כל כך קטן בתוך מיטה כל כך גדולה שנועדה להחזיק בה מבוגר. אני יכולה להרגיש את הסדינים מבלי לגעת בהם אפילו. כל צליל וכל תנועה בחדר הזה - נצרבים לנצח בזכרוני. כמעט איבדנו אותו היום".

 

"בשנייה הנשימה שלו הפכה למשהו אחר, חנוק יותר"

קייטי ידעה שבנה אלרגי לבוטנים, אך לדבריה - בדקה את כל הרכיבים של הארטיק לפני כן, ורק כאשר הרגישה בטוחה שהוא יכול לקבל את זה - נתנה לו. "כששמעתי את השיעול הקלוש הראשון מיד נעמדתי על רגליי. בן הוא לא מספיק בוגר כדי להגיד לי מה קורה לו, ואני צריכה לדעת את זה מוקדם. ניסיתי לא להיבהל כשהתקרבתי והתבוננתי בו. צפיתי מהצד וכאילו המתנתי למשהו... ואז זה קרה".

"בשנייה הנשימה שלו הפכה למשהו אחר, חנוק יותר. שלחתי את הבן הבכור שלי לקרוא לבעלי, ובמקביל לקחתי אותו למקלחת ושטפתי לו את הפנים. במהלך השעה הבאה הוא הקיא, איבד את הנשימה, הפך לכחול והגוף שלו התכסה בכתמים אדומים מכף רגל ועד ראש. רצתי איתו החוצה לאוטו כמו מטורפת, ונסענו לבית החולים".

בבית החולים הצליחו הרופאים לייצב את מצבו באמצעות טיפול בסטרואידים - למרות שבן פשוט שנא את המחטים האלה שכל הזמן מוכנסים אל גופו. "עכשיו שקט.

 

"אפילו בקרם הגנה יש בוטנים"

"בן נרדם ואני חושבת על כמה שאני אסירת תודה על כך שהוא בחיים. אני חושבת על כל הדברים שהורה לילד אלרגי צריך לעבור, ושאנשים פשוט לא יודעים. הלוואי שהייתם יודעים כמה זה לא פשוט להימנע מחמאת בוטנים וממתקים וארטיקים וחטיפים שמכילים בוטנים. אפילו בקרם הגנה יש בוטנים, במוצרים שלעולם לא הייתם חושבים עליהם ובגלל שהם לא מזון, הם לא חייבים לציין את זה בתווית שהם נושאים עליהם. 

אני יודעת שאתם שונאים אותנו על כך שהילדים שלכם לא יכולים להביא חמאת בוטנים לבית הספר או לגן. אני רואה את ההערות שלכם על כל דבר שבא לעזור ולשמור על הילדים שלנו, אבל בבקשה תבינו שאנחנו רק מנסים להחזיק את הילדים שלנו בחיים. אני רואה אתכם מגלגלים עיניים כשאני מבקשת מכם לא לתת לו עוגיה או ממתק. אנחנו לא אנטי חברתיים. אנחנו גם עצובים כשאנחנו נאלצים לדחות הזמנות למשחקי כדור ביחד, רק מהפחד שהילד שלכם אולי בדיוק טבל את האצבעות בחמאת בוטנים. זה מפחיד לחשוב שזה יקרה אפילו בטעות.

"למרות שאנחנו לא מצפים לזה - אנחנו אסירי תודה כשאתם שואלים האם זה בטוח לתת לו את זה או כשאתם מחנכים את הילדים שלכם שישטפו ידיים לפני שאתם שולחים אותם לשחק עם בני. תודה על ההבנה שלכם, זה הרבה בשבילנו ובשביל ילדינו", היא מסכמת. 

תגיות:אמאאלרגיהילדיםפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה