סיפורים אישיים

לא ייאמן! הרב שפספס תרומת כליה לה המתין מעל שנתיים

הרב קרלנשטיין חיכה מעל שנתיים לתרומת כליה כשהוא מנותק ממשפחתו. עסקן שכנעו לטוס לארץ אחרת, אלא שבדיוק בזמן הטיסה הושגה כליה תואמת ובכך הוחמצה תרומת הכליה. על תגובתו של הרב ועל מה שקרה לאחר מכן, תופתעו לגלות. סיפור מיוחד על אמונה תמימה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המגיד מישרים הנודע הגה''צ רבי ראובן קרלנשטיין זצ''ל היה חולה כליות בצורה קשה, עד שהרופאים הכריעו כי אין מנוס מהשתלת כליה, ומכיוון שבארץ התקשו להשיג עבורו כליה מתאימה, עקב סוג דמו הנדיר, הוחלט לשלוח אותו לברוקלין שבניו יורק, שם יש סיכוי גבוה יותר למצוא כליה מתאימה.

רבי ראובן נפרד מבני משפחתו בדמעות געגועים, כשהוא לא יודע מתי יזכה לפגוש אותם שוב, והוא הגיע לניו יורק, שם הוא נאלץ לשהות מתוך תקווה שבקרוב ממש תושג תרומת כליה עבורו, וכך מיד הוא יעבור השתלת כליה.

אלא שעבר זמן רב ועדיין לא הושגה התרומה המבוקשת, שנתיים וחצי של המתנה! אי אפשר לדמיין מה זה, שנתיים וחצי שבהם כל המשפחה מנותקת מהרב, שבתות חגים ואפילו בר מצוה של אחד מילדיו, את כל אלה חגגו בני המשפחה בלעדיו, ואיש אינו יודע מתי הסיפור הזה יגמר.

כעבור שנתיים וחצי של המתנה קשה ומתישה, פנה אל הרב יהודי חשוב מעסקני הרפואה בניו יורק, והוא הציע שהרב יטוס לקליפורניה, אל בית החולים בסן פרנסיסקו, ''שם יש מרכז רפואי ענק להשתלות, מגיעות לשם הרבה יותר כליות, ושם יש יותר סיכוי להשיג כליה מתאימה'' סבר אותו עסקן, ואף הציע לרב שהוא ילווה אותו בדרך.

הרב התקשה לעכל את ההצעה, היה מספיק קשה לו הגלות הנוכחית, והוא לא התלהב לעבור טלטלות נוספות, אך בסופו של דבר הוא השתכנע שבדרך זו תוכל ישועתו לבא מהר יותר, והם יצאו לדרך.

הם הגיעו לסן פרנסיסקו בשעת לילה, ומיהרו למלון שהזמינו מראש, הם הגיעו למלון בשעה 3 לפנות בוקר, והם מיהרו ללכת לישון. אלא שבשעה 6:30 הם התעוררו לקול דפיקות על דלת חדרם, בדלת המתינו להם שוטרים שבקשו לדעת את זהותם, ולאחר מכן הם החלו לדבר עם אותו עסקן רפואי באנגלית, כשהרב לא מבין אף מילה משיחתם אלא שמהבעת פניו של העסקן היה ניכר שהוא ממש נלחץ מדבריהם, לאחר מכן השוטרים העבירו לידי העסקן את הטלפון המשטרתי ודרכו הוא שוחח שיחה ארוכה באנגלית, כשפניו מחווירות ומסמיקות לסירוגין, הרב לא הצליח להבין מה קרה, אבל היה ברור לו שמדובר במשהו מאד מסובך ואולי אף מסוכן.

כשסיים העסקן את השיחה, הוא הודה לשוטרים והחל משווה על פניו ארשת של רוגע ושלווה, כאילו דבר לא ארע. הרב ניסה לשאול אותו מה קרה? אולם הלה התחמק ואמר ש''הכל בסדר''...

לאחר מכן העסקן אמר לרב שכדאי להזדרז ולהגיע לבית החולים לצורך רישום והמתנה לכליה, וכל אותה עת הרב הבחין שפניו של העסקן אינם כתמול שלשום, אך הלה התחמק ולא הסביר מה מטריד אותו.

בשלב מסוים כאשר הם שהו בחצר בית החולים, הצליח הרב לשכנע את העסקן לפתוח את פיו, בבחינת ''דאגה בלב איש ישיחנה'', ואז החל הלה לספר את מה שקרה:

בזמן בו היינו במטוס, קיבלה רעייתי שיחת טלפון מברוקלין שבניו יורק ונאמר לה שכעת נמצאה הכליה המבוקשת... מאותו רגע החלה רעייתי במסע ארוך של טלפונים, היא ערבה חצי מהעולם בנסיון לאתר אותנו, אולם כאמור היינו אז על המטוס... לאחר מכן הגענו לקליפורניה ושם נרדמנו כשאיננו חולמים כמה רודפים אחרינו, בשלב מסוים העסקנים בקליפורניה שרעייתי פנתה אליהם הצליחו לערב את המשטרה המקומית, וזו נאותה לעזור לאתר אותנו, אולם עד שהמודיעין איתר אותנו, ועד שהשוטרים הגיעו אלינו, חלף זמן רב ויקר מאד, צר לי לבשר, כבוד הרב, בית החולים העביר את הכליה לאדם אחר... פרץ העסקן החשוב בבכי.

העסקן בקושי הצליח להמשיך לדבר, הוא התייפח בבכי, על ההזדמנות שהוחמצה, בדיוק בזכות הטיסה לקליפורניה, אולם אז הפתיע אותו הרב ראובן קרלנשטיין זצ''ל כשהוא אמר לו:

ידידי היקר, מה אתה מצטער כל כך? הבה נצא בריקוד הודאה לקדוש ברוך הוא, תודה לבורא עולם על חסדו הגדול! תודה להשם על הנסיון הזה! מכל הלב אני מודה לבורא עולם על הרעה, כי אני בטוח שגם זו לטובה, וכי ''במקרה'' בדיוק בזמן שהיינו על המטוס הגיע הטלפון מניו יורק? הרי בוודאי שזו השגחה מופלאה וברור לי שזה רק לטובה!

ומיד תפס הרב את אותו עסקן והחל לרקוד איתו מתוך הודיה להשם, ולא נחה דעתו עד שהתקשר לרבנית שבארץ, וקבע את אותו יום ליום שמחה והודאה להשם.

שלושה חודשים חלפו, עד שבחסדי שמים נמצאה הכליה המתאימה בסן פרנסיסקו, והושתלה בגופו של הרב, אשר זכה בחיים חדשים למשך יותר משלושים שנה. והנה בתקופת ההמתנה להשתלה התברר, כי הכליות שנתרמו בשעתו בניו יורק היו מזוהמות, ושני המושתלים שקבלו את הכליות הללו לא שרדו את ההשתלה, וכך התברר שחיי הרב ניצלו בזכות אותה טיסה ממוות בטוח!!!

הרב ראובן קרלנשטיין זצ''ל היה רגיל לומר בבדיחותא: ''אולי המחשב גרס שהכליה ההיא מתאימה לי, אבל בורא עולם סבר אחרת! הוא סיבב את כל הנדודים לסן פרנסיסקו כדי למנוע ממני להכניס לגופי כליה שאינה מיודעת לי, איזה חסד נפלא!''.

הסיפור הזה צריך לעמוד לנו תמיד מול העיניים, ואף שלא תמיד זוכים לראות את הסוף הנפלא של הסיפור, לא תמיד זוכים לגלות את הטוב המושלם שהוסתר בתוך הקשיים, אבל בוודאי שזו האמת, ואנחנו מאמינים בני מאמינים שהכל אך ורק לטובה, ולכן נשתדל כמה שיותר להודות לבורא עולם על כל מה שעושה איתנו.

מתוך הספר "בטחתי ונושעתי" של הרב שמעון גוטסמן שליט"אלרכישת הספר "בטחתי ונושעתי" בהידברות שופס.

תגיות:ישועותתרומת כליהסיפורים מהחיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה