חדשות בריאות

מרגש: מחלימים מהקהילה החרדית בארה"ב תרמו 1000 מבחנות פלזמה להצלת חולי קורונה

מחלימי קורונה מהקהילה החרדית בארה"ב הגיעו בהמוניהם לתרום פלזמה למען חולים ברחבי העולם. זאת לאחר שרופא בשם ד"ר ג'ויינר ארגן מבצע התרמת דם יחד עם רבנים חשובים בניו יורק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאחר שהקהילות החרדיות והחסידיות בארה"ב היו בין הראשונות לסבול מנגיף הקורונה ואף להחלים ממנו, מסוגלים היום חברי הקהילה לעזור לאחרים. במבצע יוצא דופן ומרגש במיוחד, תרמו מאות מחלימים מהקהילה החרדית בניו-יורק פלזמה להצלת חולי קורונה ברחבי העולם.

בין כל טיפולי הקורונה שנמצאים כרגע בשלבי ניסוי וחקירה, הטיפול בעזרת פלזמה מסתמן כהבטחה הגדולה בתחום, בפרט במקרים קשים. טיפול כזה כולל שאיבת דם ממחלים קורונה, בדיקת הדם למציאת נוגדן, ואז הזרקת הנוגדן לחולה לצורך תקיפת הנגיף.

כשד"ר מיכאל ג'ויינר החל להוביל את המחקר בקליניקת מאיו באמצע אפריל, אחת המשוכות הגדולות ביותר שהיה עליו לעבור היא השגת פלזמה ממחלימי קורונה. ג'ויינר ידע שקהילות יהודיות רבות נפגעו קשות מהמגפה עוד לפני הסגר שהוטל על ניו-יורק. הוא החליט לארגן כנס עם חלק גדול מרבני העיר, וביקש מהם עזרה. מה שקרה אחר כך הדהים אפילו אותו: רק 36 שעות לאחר מכן, למעלה מ-1000 מבחנות של פלזמה נמסרו לקליניקת מאיו במיניסוטה. המשלוח המהיר לא היה רק הישג מרשים של ארגון יוצא דופן בתוך הקהילה, הוא היה גם הצלחה רפואית גדולה. למעלה מ-60 אחוז מבדיקות הדם גילו נוגדן לנגיף הקורונה.

מאז התרומה הראשונית, קהילות יהודיות ברחבי המדינה המשיכו בתרומות נוספות. "אין דרך בה היינו יכולים לטפל בכל כך הרבה אנשים בלי התרומות הללו", אמר ד"ר ג'ויינר לכתב הNBC-. אך זה לא הכל. בנוסף להצלת חיים מידית, נשלחו התרומות למכונים ברחבי העולם כדי לקדם את המחקר בנושא. מרגש לדעת שנכון לכתיבת שורות אלו, למעלה מ-36,000 אמריקנים טופלו בתרומת פלזמה ולמעלה מחצי התרומות האלו הגיעו מיהודים אמריקאים.

"בגלל שנפגענו מהקורונה כל כך מוקדם, זיהינו את ההזדמנות שלנו להחזיר לקהילה המדעית ולאחינו הסובלים", אמר ד"ר ישראל זיסקינד, רופא יהודי מברוקלין. "לא אכפת לנו רק מעצמנו, אכפת לנו מכולם ונעשה כל שאנחנו יכולים כדי לעזור".

תגיות:ארה"בקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה