חדשות בריאות

1,205 נדבקים חדשים, ירידה במספר המונשמים

מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה בשבעה ל-310, ומספר החולים המונשמים ירד באחד ל-96. מאמש מתו ארבעה חולים מסיבוכי הנגיף, ומספר המתים הכללי מפרוץ המגפה עומד על 474

שלטי חוצות בתל אביב, בשבוע שעבר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)שלטי חוצות בתל אביב, בשבוע שעבר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (שני) כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 1,205 נדבקים חדשים בקורונה. לפי נתוני המשרד, מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה בשבעה ל-310, ומספר החולים המונשמים ירד באחד ל-96. מאמש מתו ארבעה חולים מסיבוכי הנגיף, ומספר המתים הכללי מפרוץ המגפה עומד על 474. מספר הנשאים הפעילים עלה ל-35,982, מתוכם רק 739 מאושפזים כעת בבתי החולים.

עוד עולה מהנתונים כי ביממה האחרונה בוצעו 16,900 בדיקות קורונה, עלייה של כמעט 5,000 לעומת היום הקודם וירידה לעומת המספר הכללי שנרשם בשבועות האחרונים שעמד על 30 אלף. הירידה נובעת בין היתר בשל החמרת הקריטריונים של הנבדקים כך שיכללו רק בעלי תסמינים, לצד קיצור תקופת הבידוד של חולי קורונה כך שייצאו מבידוד לאחר בדיקה שלילית אחת וכעבור 13 ימים בלבד מעת האבחון.

בד בבד, שיעור התמותה בישראל מוסיף להיות מהנמוכים ביותר בעולם, כאשר רק אחד מכל 132 נדבקים ישראלים מת – 0.75% תמותה. שיעור התמותה העולמי מסיבוכי הנגיף עומד בממוצע על יותר מ-4%.  

הבוקר קבע בג"ץ כי עובדים השוהים בבידוד מחשש להידבקות בנגיף הקורונה אינם זכאים לימי מחלה באופן אוטומטי. בכך, ביטל בית המשפט את תעודת המחלה הגורפת שנכלל בצו שפרסמה ראש שירותי בריאות הציבור היוצאת, פרופ' סיגל סדצקי, שלפי השופטים הוא איננו חוקי משום שחוק דמי מחלה לא מסמיך את משרד הבריאות להרחיב את הנהלים גם לאלו שאינם נחשבים לחולים.

עם זאת, על מנת לאפשר היערכות מתאימה קבעו השופטים כי ביטולה של תעודת המחלה הגורפת לשוהים בבידוד ייכנס לתוקף ב-30 בספטמבר, כך שלמדינה תינתן ארכה להעביר את הרחבת תעודת המחלה בחקיקה בכנסת שתפטור את החייבים בבידוד לספוג את ימי המחלה על חשבונם. ראש ההרכב, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, הסבירה כי "שינוי איזון כזה, אשר לו השלכות על זכויותיהם של הצדדים ליחסי העבודה, אינו מצוי בסמכותו של הגורם המבצע במשרד הבריאות – הוא נתון למחוקק".

תגיות:קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה