חדשות בארץ

נתניהו: "ישראל לא צריכה בחירות"; גנץ: "מצפה שהליכוד יעמוד בהסכמים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא להעביר תקציב במהירות והבהיר כי "נוכח האתגרים הגדולים, אין שום סיבה ללכת לבחירות". שר הביטחון בני גנץ: "בהסכם עם הליכוד סיכמנו על תקציב ל-2020 ו-2021. הליכה לבחירות רביעיות היא חוסר אחריות לאומי והתעלמות מרצון העם"

נתניהו וגנץ, תמונת ארכיון (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)נתניהו וגנץ, תמונת ארכיון (צילום: מרק ישראל סאלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ התייחסו היום (שני) למשבר בין הליכוד וכחול לבן על רקע התקציב ולדיבורים במסדרונות הפוליטיים על הליכה אפשרית לבחירות מוקדמות. נתניהו, שדיבר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, אמר כי "בזמן הזה, נוכח האתגרים הגדולים שלפנינו, אין שום סיבה ללכת לבחירות".

"ישראל לא צריכה בחירות, היא צריכה תקציב וכמה שיותר מהר", הצהיר נתניהו. "אם נעביר תקציב – נוכל לפתוח את שנת הלימודים בספטמבר, להגשים את התוכניות הכלכליות ולהזרים עוד כסף לאזרחי ישראל – עצמאים, בעלי עסקים, ומבקשי עבודה. לכן נעביר את התקציב ונמשיך לעבוד יחד למען אזרחי ישראל. זה מה שהמדינה שלנו זקוקה לו בעת הזאת".

בהתייחסו למתיחות הגוברת בגזרת הצפון, אמר נתניהו: "אנחנו עוקבים כל הזמן על מה שמתרחש בגבולנו הצפוני – אני, שר הביטחון, הרמטכ"ל. המדיניות שלנו ברורה. ראשית, אנחנו לא מאפשרים לאיראן להתבסס צבאית בגבולנו עם סוריה. זו מדיניות שקבעתי לפני שנים, ואנחנו מחזיקים בה בעקביות. שנית, לבנון וחיזבאללה ישאו באחריות לכל התקפה שתצא משטח לבנון נגדנו. שלישית, צה"ל ערוך לכל תרחיש. אנחנו פועלים בכל הזירות למען ביטחון ישראל – קרוב לגבולותינו והרחק מגבולותינו".

זמן קצר לאחר מכן, הבהיר גנץ בפתח ישיבת סיעת כחול לבן כי אינו מתכוון לוותר על דרישתו לתקציב דו-שנתי: "מדינת ישראל נמצאת בשעת מבחן, ומתמודדת עם אתגרים הדורשים אחריות לאומית ומנהיגותית. אנחנו בסערה, ובסערה צריך מנהיגות וחתירה ליציבות. מתוך תחושת האחריות הזו, אני מתחייב לעשות הכול כדי לייצב את מדינת ישראל, ואני קורא מכאן לכל שותפיי בהנהגה לנהוג כך גם כן. לשים בצד כל שיקול פוליטי ולהתפנות כולנו לעיסוק בבריאות, בכלכלה, בביטחון ובחברה".

"הליכה לבחירות רביעיות בתוך שנה היא חוסר אחריות לאומי והתעלמות מרצון העם", הבהיר גנץ. "אני מסרב להאמין שיש אדם במדינה, שיכול להעלות על דעתו יציאה לבחירות". הוא הדגיש, כי יציבות תושג אך ורק באמצעות תקציב דו-שנתי: "אני מכיר את ראש הממשלה נתניהו לא מהיום. יש בינינו מחלוקות, וגם הסכמות רבות. אני יודע שהוא מונע מתוך אחריות לאומית גם כן, ומשוכנע שהוא יראה את טובת הציבור לנגד עיניו. לפי ההסכם שנחתם עם הליכוד, בתוך תקופת הקורונה, סיכמנו שיהיה תקציב ל-2020 ול-2021. אם הליכוד יעמוד בהסכם, תושג יציבות שלטונית ותובטח יציבות כלכלית. אנחנו נעמוד בהסכם במלואו, אני מצפה מכולם לנהוג כך".

גנץ התייחס אף הוא, כנתניהו, למתיחות בצפון: "איראן וגרורותיה ממשיכות לנסות להקים טבעת חנק איראנית סביב גבולנו הצפוני", אמר. "צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול נגד ההתבססות האיראנית, העברת נשק מתקדם ומפר איזון ונגד אלמנטים כמו פרויקט הדיוק. כשר הביטחון, אני מציע לאף אויב לא לנסות אותנו. מי שיעשה זאת יגלה צבא נחוש ודרוך, שמוכן להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. אני שב ומדגיש – האחריות היא על מדינת סוריה ומדינת לבנון לכל פעולה שתיעשה בשטחן או משטחן".

יו"ר הכנסת יריב לוין, שדיבר בסיעת הליכוד לפני נתניהו, התייחס להפגנות מול מעון ראש הממשלה בירושלים: "אין אחד בחדר הזה שלא מאמין בכך, שהפגנות הן חלק הכרחי בשיח דמוקרטי. אבל מה שאנחנו רואים בימים האחרונים הוא ההיפך מכך. הפגנות שכל תכליתן הסתה פרועה, אלימה, כולל הסתה לפגיעה אישית גם בראש הממשלה ובמשפחתו. אנחנו רואים ביזוי של סמלי המדינה, באופן שבאף מדינה בעולם לא היו מאפשרים. אנו רואים מציאות של רשויות אכיפת החוק, שעומדות מנגד".

"אני שומע גם את הקולות שאומרים 'גם אתם עשיתם את אותו הדבר', במאבק הגדול נגד הסכמי אוסלו. את השקר הזה צריך להוריד מהשולחן באופן חד וברור. כשנשמעו הקולות 'רבין בוגד', ראש הממשלה אמר באופן הברור ביותר 'הוא לא בוגד, הוא טועה בגדול'. הסתה בשום אופן לא – וכנגדה צריך לנהוג יד קשה; ויכוח לגיטימי לגופו של עניין – ודאי שכן. אני מצפה מרשויות אכיפת החוק להקפיד על כך".

תגיות:הליכודיריב לוין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה