חדשות בארץ

ריבלין: "חופש המחאה ערך עליון – אבל אין סובלנות לאלימות ולהסתה"

בהתייחסות להפגנות נגד הממשלה, קרא הנשיא ראובן ריבלין לאפשר את חופש המחאה אולם הדגיש כי יש לטפל באלימות ובהסתה: "אם בחרתם לצאת להפגנה – הקפידו על שמירת מרחק בטוח, שמירה על הסדר הציבורי, תיאום עם המשטרה וכבוד לסמלי מדינת ישראל"

ריבלין, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)ריבלין, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

הנשיא ראובן ריבלין התייחס היום (שני) להפגנות נגד הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו, הנערכות ברחבי הארץ בתקופה האחרונה, בצל מגפת הקורונה. "חופש המחאה הוא ערך עליון בתרבות הדמוקרטית שלנו, אסור לפגוע בו", אמר במהלך ביקור בחיפה. "זהו אחד מערכי היסוד עליהם מושתתת המדינה היהודית והדמוקרטית, שיקרה כל כך לכולנו".

ריבלין הדגיש, עם זאת, כי "לצדו של חופש המחאה – האיסור על כל סוג של אלימות. אלו המסיתים, אלו הקוראים לאלימות, אלו המרימים יד על המוחים, חייבים להיות מטופלים על ידי רשויות אכיפת החוק בכל חומרת הדין. אין ולא תהיה שום סובלנות לאלימות ולהסתה".

בפנותו ישירות למפגינים, הוסיף הנשיא: "אם בחרתם לצאת להפגנה, כל הפגנה, בשם כל רעיון – אני קורא לכם, אנא הקפידו לעשות זאת תוך שמירת מרחק בטוח, שמירה על הסדר הציבורי, תיאום עם משטרת ישראל, וכבוד לסמלי מדינת ישראל".

שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) התייחס אף הוא לסוגיית ההפגנות בצל המגפה המתפשטת: "בחוק הקורונה עמדנו על כך שזכות ההפגנה לא תיפגע. כך פועלת דמוקרטיה חזקה בשעת חירום. כל ניסיון לעקם את ההחלטה הזו הוא ניסיון לעקם את זכויות האזרח. יש לוודא שלא מופעל שיטור יתר כלפי מפגינים ואין קנסות חריגים. שמרו על מרחק חברתי ועל עטיית מסכה. אנחנו נדאג לשמור על זכותכם להפגין".

מוקדם יותר היום, הגיב השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, על פרסום ההקלטות בהן נשמע לוחץ על מפקד מחוז ירושלים לצמצם את ההפגנות מול מעון ראש הממשלה בירושלים. "קיבלתי עשרות פניות מתושבים באזור, כולל סרטונים ותמונות, זעקת שבר אמיתית", אמר בריאיון לעופר חדד ברדיו ירושלים. "אנשים חיים שם בתוך גיהנום מתמשך, שבועות ארוכים שחייהם אינם חיים, הם אינם מסוגלים לקבל דקה של שקט. לצערי, המשטרה מאפשרת במשך זמן רב מדי חסימות כבישים. זו אלימות נגד הציבור. אני מבקש לתקן זאת. אני מבקש מהמשטרה לתת מענה לתושבים הללו, גם להם יש זכויות. יש גבולות, יש מידתיות".

אוחנה ציין, כי לא שוחח "מעולם" עם ראש הממשלה על נושא ההפגנות. לדבריו, "בג"ץ אסר בעבר, עד לאחרונה, על הפגנות ליד בתים של אנשי ציבור, ואחר כך שינה את דעתו. למה? כי באו ואתגרו את התפיסה הזאת לפני בג"ץ. גם אני מבקש לאתגר את התפיסה הזאת. לא חלילה לפעול שלא כחוק, אלא לבוא ולהציג תזה לפיה משך שבועות ארוכים חייהם של האזרחים באזור אינם חיים, ולזה לא צריך לתת יד. כך מאתגרים פסיקת בג"ץ. היא לא כתובה בסלע, היא משתנה ודינמית עם הזמן".

תגיות:הפגנותראובן ריבליןאבי ניסנקורן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה