חדשות בארץ

השר לביטחון הפנים: "חסימות כבישים – אלימות נגד הציבור"

בתגובה לחשיפת ההקלטות, בהן נשמע לוחץ על מפקד מחוז ירושלים לצמצם את ההפגנות מול מעון ראש הממשלה, אמר השר אמיר אוחנה: "גם לתושבים באזור יש זכויות. שבועות ארוכים שחייהם אינם חיים, הם אינם מסוגלים לקבל דקה של שקט"

פיזור הפגנות בירושלים (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)פיזור הפגנות בירושלים (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הגיב הבוקר (שני) על פרסום ההקלטות בהן נשמע לוחץ על מפקד מחוז ירושלים לצמצם את ההפגנות מול מעון ראש הממשלה בירושלים. "קיבלתי עשרות פניות מתושבים באזור, כולל סרטונים ותמונות, זעקת שבר אמיתית", אמר בריאיון לעופר חדד ברדיו ירושלים. "אנשים חיים שם בתוך גיהנום מתמשך, שבועות ארוכים שחייהם אינם חיים, הם אינם מסוגלים לקבל דקה של שקט. לצערי, המשטרה מאפשרת במשך זמן רב מדי חסימות כבישים. זו אלימות נגד הציבור. אני מבקש לתקן זאת. אני מבקש מהמשטרה לתת מענה לתושבים הללו, גם להם יש זכויות. יש גבולות, יש מידתיות".

אוחנה ציין, כי לא שוחח "מעולם" עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על נושא ההפגנות. לדבריו, "בג"ץ אסר בעבר, עד לאחרונה, על הפגנות ליד בתים של אנשי ציבור, ואחר כך שינה את דעתו. למה? כי באו ואתגרו את התפיסה הזאת לפני בג"ץ. גם אני מבקש לאתגר את התפיסה הזאת. לא חלילה לפעול שלא כחוק, אלא לבוא ולהציג תזה לפיה משך שבועות ארוכים חייהם של האזרחים באזור אינם חיים, ולזה לא צריך לתת יד. כך מאתגרים פסיקת בג"ץ. היא לא כתובה בסלע, היא משתנה ודינמית עם הזמן".

מיכאל שמש חשף אמש בכאן חדשות הקלטות משיחה שניהל אוחנה בימים האחרונים עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד. אוחנה אמר כי הוא מבקש "לאתגר" את פסיקת בית המשפט העליון, שהתיר לקיים הפגנות מול מעון ראש הממשלה: "אנחנו לא יכולים להמשיך עם הברדק הזה, עם האנרכיזם הזה".

"מי שרוצה להפגין – יכול להפגין, בסדר גמור. לא למרר את חיי התושבים", המשיך אוחנה. "הם משתלטים על המדרכות בשקי שינה, במזרנים, בדוכנים שלמים. אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנחנו אוסרים על תפילה ועל מופעי תרבות ואומנות, ולא אוסרים על הדבר הזה. תחזירו את החיים לתושבים". 

"מפקד המחוז, ונדליזם זה לא רק שמנפצים זגוגיות, ונדליזם זה למרר את החיים של התושבים, לבזות את סמלי המדינה, לחסום את הכניסות לכנסת, לחסום כבישים. בוודאי ובוודאי תקיפת שוטרים. זה לא דבר שאנחנו יכול להשלים איתו", אמר עוד השר, בביקורת שכוונה לעברה של המשטרה. מפקד המחוז הגיב, כי השוטרים נוקטים במדיניות מחמירה נגד המפגינים ומחלקים להם דוחות על אי עטיית מסכה.

אמיר השכל, אחד הפעילים המובילים בהפגנות נגד נתניהו, הגיב על חשיפת ההקלטות: "במדינה מתוקנת ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה היו פועלים לפטר לאלתר את השר אוחנה ואת מפקד מחוז ירושלים, ניצב ידיד, מיד לאחר שנחשפה ההקלטה של השיחה, המלמדת שעל כיסא השר לבטחון פנים יושב אדם בלתי ראוי, אשר משרת את אדוניו הנאשם ועל כיסא מפקד המחוז יושב אדם שמבקש לרצות את השר".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) גיבה את אוחנה: "מבקש לחזק בבוקר הזה את השר לביטחון הפנים על הקלטות שבהן נשמע שהוא מנסה לקבוע את מדיניות המשטרה", כתב בטוויטר. "שר ביטחון פנים שאינו חותמת גומי, ועושה עוד כמה דברים חוץ מלגזור סרטים ולחנוך תחנות חדשות, זה חידוש מרענן ודמוקרטי. המשטרה אינה שונה מצה"ל, ובדיוק כמו שאת מדיניות צה"ל קובע שר הביטחון, כך את מדיניות המשטרה צריך לקבוע השר לביטחון הפנים".

"אני לא מתייחס למדיניות עצמה שהשר מנסה להוביל (זכותו של כל אחד לחשוב שהוא צודק או טועה), אלא לעצם העובדה שהוא קובע מדיניות", הוסיף סמוטריץ'. "אתם יודעים למה זה טוב? כי את מפכ"ל המשטרה אף אחד לא ישפוט על הצלחותיו או כשלונותיו, את השר הציבור ישפוט בקלפי. הרעיון של משטרה כל יכולה שלא כפופה לדרג פוליטי, וממילא לא מחוייבת דין וחשבון לציבור, הוא אנטי דמוקרטי במהותו, ויותר מידי שנים זה המצב בארץ".

"הבעיה היא שהרעיון הדמוקרטי הפך זר לחלקים בשמאל מאז שהרוב בישראל נוטה ימינה. את שלטון העם מחליף אצלם שלטון מלוכני של משפטנים. זה שורש ההפגנות, שכופרות בלגיטימיות של תוצאות הבחירות (במובחן מהפגנות צודקות ולגיטימיות של אנשים שמצויים במצוקה כלכלית ומבקשים להשפיע ולשנות את מדיניות הממשלה הלגיטימית), זה שורש ההגנה האוטומטית שלהם על השחיתות שמתגלה במערכת המשפט (הם עוד ייאלצו חלילה לחזור לשלטון העם), וזה שורש ההתנגדות הצבועה שלהם למשילות שמפגין השר אוחנה. עכשיו תחליטו איזה צד שומר באמת על הדמוקרטיה הישראלית ואיזה צד מנסה לשמר ולחזק דיקטטורה שנשענת על מוקדי כוח לא נבחרים", חתם סמוטריץ'.

תגיות:הפגנותאמיר אוחנהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה