הום סטיילינג

יש לכם חוש לתכנון? בחנו את עצמכם: איזה תכנון הכי מוצלח?

הדירה לדיוננו עומדת בפני הרחבה ותוספת של שתי יחידות דיור. אך איזה תכנון של חלוקה ישרת את בעלי הדירה בצורה הטובה ביותר? משלושה יוצא אחד

אא

כשרבקה ומאיר רכשו את דירת השיכון הקטנה שלהם, בשכונה פשוטה במרכז הארץ, הם לא חלמו איזה אוצר מוחבא שם. זה לקח כמה שנים, עד שמישהו בבניין התחיל לגלגל תהליך הרחבה כללי, ואז התברר שעקב מיקום הדירה שלהם – יש להם זכויות בנייה רבות, ובהשקעה מועטת יחסית הם יכלו להגדיל את הדירה ביותר מפי שניים.

רבקה ומאיר ביקשו לנצל את ההזדמנות של ההרחבה והשיפוץ, ולבנות 2 יחידות דיור, וכן משרד עבור מאיר, העוסק בתחום ייעוץ מכובד ומקבל לקוחות בבית. כל זאת במקביל להגדלת הדירה עצמה ותכנונה בהתאמה ובנוחות עבור משפחה גדולה, תוך לקיחת התרחבות המשפחה בחשבון.

רבקה ומאיר הם לקוחות אידיאליים, מהסוג המעשי. כבר כשהם התקשרו הם ידעו בדיוק מה הם רוצים, אבל גם להם נכונה התלבטות – ואולי תוכלו לעזור להם?

כשניגשים לשיפוץ / בניה, השלב הראשון הוא בניית תוכנית של חלוקת חללים. כמו בהרבה דברים אחרים, ניתן להגיע לתוצאה הטובה ביותר דרך השוואה ובחירה מתוך כמה אופציות.

מצד אחד צריך מבחר כדי לחדד הבדלים, מצד שני מבחר גם מבלבל לגמרי, לכן הכנתי להם 3 אופציות.

התכנון מוגבל מאוד, עקב עמודים רבים שלא אפשרו מרחב אמיתי, אלא סדרת פתרונות יצירתיים, בכל אופציה בנפרד.

הגשה להיתר תתבצע לאחר בחירת התוכנית, ולכן מיקום המדרגות גמיש.

אפשרויות רבות יש לגישה למשרד וליחידות: מתוך הדירה עצמה, מבחוץ או מכניסה משותפת.

יש להבדלים אלו משמעות רבה. מה כדאי יותר? דירה במפלס אחד אבל קטנה יותר, או בית דו מפלסי?

ליחידות, מה עדיף – גודל או פרטיות מוחלטת?

האם תוכלו לסייע להם להגיע לבחירה הנכונה?

 

אופציה 1

יחידה אחת עם כניסה חיצונית + יחידה עם כניסה מתוך הבית, ודירה גדולה מחולקת ל2 קומות.

דירה: מיד בכניסה יש לנו מדרגות שיורדות ליחידה התחתונה + כניסה לדירה עצמה, מטבח באותו מקום שקיים היום - רק מוגדל קצת, בהמשך ארון מעילים גדול, שירותי אורחים + מדרגות טרפזיות המובילות לקומה התחתונה, וסלון גדול. בסוף הסלון ישנו חדר אורחים.

בקומה התחתונה יש לנו 3 חדרי שינה, כשחדר ההורים גדול, עם יחידת הורים. בנוסף יש לנו אמבטיה גדולה, חדר עבודה וחדר שרות (שניתן יהיה לשים בו משטח לגיהוץ פתוח).

סה"כ סלון גדול, מטבח גדול, 4 חדרי שינה, 2 אמבטיות ושירותי אורחים, חדר עבודה וחדר שרות.

יחידה עליונה: 25 מ"ר, סלון ומטבח מחוברים, אמבטיה גדולה (עם מכונת כביסה ומייבש) וחדר שינה בממ"ד. היתרון הגדול כאן הוא שאין צורך במעברים, כך שכל המטרים מנוצלים בצורה הכי טובה.

יחידה תחתונה: 25 מ"ר סלון קטן מיד בכניסה, מטבח בהמשך (הייתי צריכה את ההפרדה בגלל העמודים) וחדר שינה גדול + אמבטיה גדולה יחסית (מכונת כביסה ומייבש מעל).

היתרון המשמעותי באופציה הזאת הוא שהקומה התחתונה מנוצלת עד הס"מ האחרון, ומצד שני בקומה העליונה יש לנו סלון גדול ומטבח גדול, שנותנים את המרחב הנדרש.

 

אופציה 2

יחידה אחת עם כניסה פרטית בקומה העליונה + יחידה אחת עם כניסה פרטית ע"י מדרגות מהחצר + דירה גדולה מחולקת ל-2 קומות.

דירה: מיד בכניסה יש מדרגות ירידה לקומה התחתונה (מיקמתי את חדר העבודה בקומה התחתונה, כך שבהגעת אנשים הם יורדים מיד למטה, מבלי לעבור בדירה), ארון מעילים, שירותי אורחים, מטבח וסלון בהמשך.

השיקול שלי למקם את המטבח כבר בהתחלה היה משום שבמטבח משתמשים יותר מהסלון, וכשחוזרים מקניות לא צריך ללכת עד סוף הבית... ניתן לפתוח יותר את הקשר בין הסלון למטבח.

סלון גדול + חדר אורחים (בממ"ד בסוף הבית).

בקומה התחתונה יחידת הורים, חדר שינה גדול מאד! + חדר שינה יותר קטן, חדר עבודה, אמבטיה וחדר שרות גדול.

החיסרון פה שהמדרגות הן לא ממש בכניסה, כך שעבור חדר עבודה עם אנשים זה קצת חיסרון. אבל מבחינה עיצובית הרבה יותר יפה מדרגות יפות בסלון.

יחידה עליונה: 28.6 מ"ר, יחידה גדולה יותר, סלון ומטבח נפרדים (בגלל העמודים), חדר ואמבטיה. יש אפשרות להעביר את הכניסה לאמבטיה אל מחוץ לחדר.

יחידה תחתונה: 27 מ"ר. החיסרון בה שחדר האמבטיה קטן מכדי בשביל להכניס בו אמבטיה ומכונת כביסה, לכן שמתי מקלחון, ואת מכונת הכביסה ליד המטבח (זה מקובל מאד ביחידות). ניתן ליצור נישה בחדר, להגדיל קצת את האמבטיה ולהכניס בפנים.

 

אופציה 3

2 יחידות בקומה התחתונה ודירה גדולה על מפלס אחד.

באופציה הזאת הדירה עצמה יוצאת קטנה יותר.

מיד בכניסה יש לנו מדרגות המובילות ל-2 היחידות ולחדר העבודה + כניסה לדירה.

דירה: מיד בכניסה - ארון מעילים, פינת נטילת ידיים, שירותי אורחים וסלון (בגלל המדרגות, היציאה למרפסת מפריעה לי קצת ולא ניתן לנצל את המקום כמו שצריך. ניסיתי אופציות לצורות שונות של מדרגות, אבל אז בקומה התחתונה אנחנו מפסידים יותר שטחים... באופציה הזאת אפשר לחשוב אולי על מדרגות טרפזיות, אבל גם להן יש חסרונות).

מטבח גדול ונח, אמבטיה (ניתן להוסיף קיר קטן על מנת להסתיר את הכניסה לאמבטיה) ו-3 חדרי שינה, כשאחד מהם עם יחידת הורים. מרפסת שרות חיצונית.

יחידה 1: 39 מ"ר, באופציה הזו חשבתי לעשות יחידה קצת יותר גדולה, שתתאים לזוג עד שלב של 2 ילדים. כך שיש לנו 2 חדרים, אמבטיה גדולה מאד ובנישה פינה למכונת כביסה ומייבש, ומטבח וסלון פתוחים.

יחידה 2: 28 מ"ר - כמו באופציה הקודמת.

בנוסף, חדר עבודה עם שירותים קטנים, שניתן לרדת אליו מבלי להיכנס לתוך הבית.

אשמח לשמוע את דעתכם - איזו אופציה עדיפה? והאם כדאי לבצע בה התאמות נוספות?

תמי רוטנברג היא אדריכלית ומעצבת פנים. לשאלות ותגובות: office@tammyrotenberg.com

תגיות:עיצובהום סטיילינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה