מעניין

לראות את הבורא יתברך עין בעין: מה עושות מוטציות של כרישים בקרקעית הרי געש?

זה עשר שנים שחוקרים תת ימיים מנסים לפתור את תעלומת הופעת מוטציות של כרישים מזן אכזרי ביותר - בהר הגעש 'קאווצ'י' שנמצא בגינאה החדשה. לאחרונה חזר הצוות עם ממצאים מעניינים

אא

זה עשר שנים שחוקרים תת ימיים מנסים לפתור את תעלומת הופעת מוטציות של כרישים מזן אכזרי ביותר - בהר הגעש 'קאווצ'י' שנמצא בגינאה החדשה. 

מדובר בהר געש שתועדו בו למעלה מ-24 התפרצויות במהלך שלוש שנים בלבד. חוקרים שבדקו מדוע הוא נוטה להתפרצויות כה רבות גילו שבקרקעיתו של הר הגעש חיות מוטציות של כרישים מזן אכזרי במיוחד, שמסוגלות לחיות שם למרות תנאי המחיה הכמעט בלתי אפשריים. 

אחד החוקרים, ברנן פיליפס שמו, צילם סרטון של נשיונל ג'אוגרפיק ובו הוא מעיד כי לא בהר געש שיש בו כל כך הרבה התפרצויות תכופות - לא ייתכנו חיים משום סוג. 

 

האם הכרישים מחכים למותם בקרקעית הר הגעש?

וכאן טמונה ההפתעה בעצם:

"הגילוי הזה הפתיע כל מדען והעלה עמו לא מעט שאלות, היות ומדובר בסכנה מיידית בכל רגע נתון. למה שבעל חיים ירצה לחיות במקום שבו הוא עלול למות בכל רגע ממים עכורים ורעילים?", אמר ברנן בסרטון. לדבריו, הדבר מעלה שאלות כמו האם הכרישים מרגישים את ההתפרצות לפני שהיא מתרחשת ועוזבים את הר הגעש לפני כן, או האם הר הגעש בעצמו מקיים איתם איזו מערכת 'יחסי גומלין' ומסמן להם בדרך כזו או אחרת, שהוא עומד להתפרץ? "יש גם אפשרות כזו שהם פשוט מחכים למותם בהר הגעש...".

צוות מיוחד בראשו של ברנן חקר במשך עשור את התעלומה הזו, ולאחרונה חזר עם תשובות מעניינות אותן הוא מציג בסרטון בשם 'כרישי הר הגעש' של נשיונל ג'אוגרפיק. 

לדברי החוקרים, הכרישים שחיים כיום מתחת להר הגעש, בעצם עברו סוג של תהליך שמאפשר להם לשרוד בסביבה החומצית הזו. החוקר הימי ד"ר מייקל הייתאוס שבדק הר געש נוסף באי ראוניון שבאוקיינוס ההודי - גילה אף הוא כי מתחת להר הגעש הפעיל ישנם כרישים ש"כשהם חשים בהתפרצות - הם עוזבים את הר הגעש מיד. לכרישים יש את כל החושים שלנו, ועוד חוש שלנו אין - הם מסוגלים לאתר שדות חשמליים שמשחרר כל יצור חי. גם לבה געשית שמכילה ברזל היא שדה מגנטי. הכרישים מאתרים את השדות האלה, ומשתמשים בהם לניווט.

תגיות:הר געשנפלאות הבריאההשגחה פרטיתכרישים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה