חדשות בארץ

השר לביטחון הפנים: "מודאג מהשנאה שבאוויר"

בריאיון לכאן ב', הביע השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, דאגה מגילויי ההסתה והאלימות בהפגנות ברחובות: "חסימות כבישים שהפכו לאופנה הן גם חלק מהאלימות כלפי הציבור"

ירושלים, אמש (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)ירושלים, אמש (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, מתח הבוקר (ראשון) ביקורת על ההתקהלויות ההמוניות במהלך ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הפגנות נגד השלטון זה דבר שתמיד היה ותמיד יהיה. זה בסדר, זה בנשמת אפה של הדמוקרטיה", אמר בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן ב'. "אבל התקופה הזו אינה רגילה. יש מאמץ לאומי למנוע את התפשטות הנגיף. אנחנו אוסרים על אנשים לקיים מופעי תרבות, להתפלל יותר מעשרה אנשים יחד, אוסרים עליהם לעשות כל מה שהם רגילים לעשות בשגרה. אז הנגיף כל כך חכם שהוא יודע להפריד בין התקהלויות לצורך כזה לבין התקהלויות לצורך הפגנה ומחאה?"

אוחנה ציין, כי פרופ' שוקי שמר ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמרו שההפגנות הללו מהוות "מדגרה של קורונה". לדבריו, כבר במהלך הגל הראשון עלתה בממשלה השאלה האם לאפשר הפגנות בתקופת הקורונה: "מי שבלם היה היועץ המשפטי לממשלה, שאמר שלא יעלה על הדעת שלא נאפשר להפגין. כאן אנחנו יורדים לשורשה של שאלת המשילות במדינת ישראל – מי מקבל את ההחלטות. אני לא מומחה לקורונה, אבל ממליץ לשאול את המומחים".

בהתייחסו לגילויי האלימות במהלך ההפגנות, אמר אוחנה כי "חסימות כבישים שהפכו לאופנה הן גם חלק מהאלימות כלפי הציבור". הוא הדגיש כי הוא מגנה אלימות והסתה לאלימות "מכל צד שהוא", והוסיף: "אני מודאג מהשנאה שאני רואה באוויר. לי, באופן אישי, יש רושם וסבירות גבוהה מאוד שזה ייגמר בדם".

במהלך פיזור ההפגנה אמש בירושלים מול מעון ראש הממשלה, עצרו השוטרים ועיכבו 12 חשודים בהפרות סדר – ביניהם שישה מקרב המפגינים ושישה פעילי ימין החשודים כי תקפו מפגינים. מהמשטרה נמסר, כי "על אף מחאה לגיטימית של מרבית המפגינים, שהתפזרו מרצונם, נותרו במקום קומץ מפגינים שסירבו להתפזר לאחר שהמשטרה הכריזה מספר פעמים על סיום המחאה וביקשה מהמפגינים לעזוב את המקום מרצונם, ועל כן המשטרה לבסוף נאלצה לפעול על מנת לפזרם ולהשיב את הסדר הציבורי ולפנות את הצומת".

בנוסף, המשטרה עצרה הבוקר שני חשודים בתקיפה בתקריות במרכז ובדרום. אחד מהעצורים חשוד בריסוס גל פלפל על מפגינים ברמת גן, והשני חשוד בדקירת מפגין בצומת ניר עם שבעוטף עזה. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם.

תגיות:הפגנותאמיר אוחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה