חדשות בארץ

במהלך פעילות מבצעית: תקלה טכנית במסוק היסעור – אין נפגעים

מסוק היסעור, ועליו לוחמים רבים, נאלץ לנחות בבסיס חיל האוויר בצפון בעקבות תקלה טכנית. לא היו נפגעים, ומסוק יסעור נוסף אסף את הלוחמים להמשך הפעילות

(צילום: עופר צידון, פלאש 90)(צילום: עופר צידון, פלאש 90)
אא

מסוק יסעור, שהשתתף הלילה (חמישי) בפעילות מבצעית במרכז הארץ, והטיס לוחמים רבים, נאלץ לנחות בבסיס חיל האוויר בצפון הארץ, בעקבות תקלה טכנית. מדובר צה"ל נמסר, כי צוות המסוק פעל במהירות ועל פי הנהלים, והנחית את המסוק בשלום. לא היו נפגעים באירוע. מסוק יסעור נוסף אסף את הלוחמים, והמשיך לביצוע הפעילות כמתוכנן.

עוד נמסר, כי בהתאם לנהלים הצוות השליך בעקבות התקלה מיכל דלק (בידון) בשטח פתוח בצפון. המיכל נאסף מאוחר יותר על ידי כוחות צה"ל.

כזכור, בנובמבר 2019 נאלץ מסוק יסעור לבצע נחיתת חירום בדרום הארץ, בעקבות תקלה טכנית שגרמה להתלקחות במנוע. גם בתקרית זו לא היו נפגעים. מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, העניק שלשום תעודות "רישום לזכות" – אות הערכה מטעמו – לצוות המסוק, שצוין לשבח על תפקודו באירוע.

בחיל האוויר אמרו, כי "צוות המסוק זכה לאות על תפקוד והצלחה באירוע חירום בתכליתיות ובמיומנות, בקור רוח ובחדות, תוך הפגנת רעות ועבודת צוות באוויר ובקרקע, הנחתת המסוק בזמן קצר, וחילוץ הצוות והלוחמים בשלום. תפעול התקלה החריגה בתנאי אי ודאות, בחושך, עם לוחמים בבטן המסוק, בוצע בצורה ראויה לציון והוביל להצלת חיים".

מפקד חיל האוויר אמר בטקס הענקת התעודות: "היכולת שלנו בחיל להצליח תלויה במיומנות ובמקצוענות של ממלאי התפקיד השונים. במקרה הזה גיליתם מיומנות גבוהה שהובילה לזה שהמסוק נחת על הקרקע, הלוחמים ואתם הצלחתם להתפנות".

"לצערנו המסוק נמחה, אך זה כאין וכאפס להצלת חיי אדם, ולכן – הערכה רבה אליכם", הדגיש נורקין בפני צוות המסוק. "למדנו רבות מהאירוע, הן בהיבטים הטכניים והן בהיבטי תפעול חירום. אני חושב שהחוויה שחוויתם תלווה אתכם לכל החיים, אבל היא גם הפכה אתכם לאנשים בעלי תחושת מסוגלות משמעותית. יישר כוח".

תגיות:מסוק יסעורחיל האוויר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה