חדשות בריאות

משרד הבריאות: יותר מ-300 חולים קשים, מניין הנפטרים זינק ל-440

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, מצבם של 302 חולים מוגדר קשה, מתוכם 83 מחוברים למכונות הנשמה. מניין החולים הפעילים עומד על 33,097

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות מסר הערב (חמישי), כי מספרם של החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-302, ביניהם 83 המחוברים למכונות הנשמה.

על פי הנתונים המעודכנים, מחצות הלילה אובחנו 1,022 נדבקים חדשים, ונפטרו שישה חולים נוספים. בכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-440. מניין החולים הפעילים עומד על 33,097. מתחילת ההתפרצות אותרו בישראל 57,453 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 23,916.

מוקדם יותר היום, הגיע שר הבריאות יולי אדלשטיין לביקור במחלקת הקורונה של בית החולים אסף הרופא. בפוסט שפרסם לאחר מכן כתב אדלשטיין על החוויה האישית שעבר: "'מלאכים בלבן'. אין מסורים יותר מצוותי הרפואה של מדינת ישראל. היום, לראשונה, נכנסתי בעצמי לתוך מחלקת קורונה במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). כמובן חמוש במיטב אמצעי המיגון שניתן. חוויה לא פשוטה, חום אימים ולחות נוראית בתוך הסרבל. זאת היתה חוויה אחת שלי לשעה אחת ביום אחד. תחשבו על הטיפול המסור 24/7 של כל הרופאות והרופאים, האחיות והאחיות וצוותי מחלקות הקורונה".

אדלשטיין הוסיף, כי שוחח עם החולים שהיו מלאים בתשבחות לצוות הרפואי. לדבריו, "הם העבירו מסר נוסף, חשוב לא פחות: נגיף הקורונה הוא לא 'שפעת עם יחסי ציבור'. הנגיף הארור הוא אכזר ואינו מבדיל בין דת, גזע ומין. אני מעביר אליכם את בקשתם: תשמרו על עצמכם! תשמרו על אבא ואמא ועל סבא וסבתא! תקשיבו להנחיות. הן באמת נכתבו בדם".

אדלשטיין וראש הממשלה בנימין נתניהו יקיימו הערב מסיבת עיתונאים, בה יודיעו באופן רשמי על מינויו של פרופ' רוני גמזו לפרויקטור הקורונה. פרופ' גמזו (54) כיהן כמנכ"ל משרד הבריאות בין השנים 2015-2010, ולאחר מכן מונה למנהל בית החולים איכילוב בתל אביב. בתחילת משבר הקורונה, הקים גמזו את פרויקט "מגן אבות ואימהות" להגנה על אנשי גיל הזהב מפני הנגיף.

בהודעה שמסר הבוקר, בעקבות מינויו לפרויקטור הקורונה, כתב פרופ' גמזו: "אתמול, בשעות הערב המאוחרות, פנו אלי ראש הממשלה ושר הבריאות להתגייס לסייע במשבר הקורונה ברמה הלאומית, לאחר שמינויו של פרופברבש התפוצץ לצערי. השבתי מיד בחיוב. כך היה גם בפעם הקודמת בתחילת אפריל, כשהתבקשתי לסייע בניהול המשבר בבתי אבות. זהו משבר רפואי, כלכלי וחברתיאני לא שואל שאלות במצב שכזה – פשוט מגיע, תורם את כל כולי, ומסייע למדינתי ולמערכת הבריאות בניהול המשבר".

"האתגרים הם עצומים: שיקום אמון הציבור בהובלת הטיפול במגיפה, איזון חכם בין הקטנת ההדבקה לבין המשך החיים, שיפור בהיענות הציבור ובאכיפה, שיפור במערך קטיעת שרשרת ההדבקה והמשך חיזוק המערכת הרפואית", הוסיף גמזו. הוא הדגיש, כי "אלו אתגרים של כל אדם ואזרח אחראי במדינה, של כולנו; זאת לא הבעיה של הממשלה, משרד הבריאות או גורם שלטוני זה או אחר. כל אחד, כל אחד צריך להושיט יד לסייע ולנהוג באופן שמקל ולא מכביד, שתומך ולא משבש, שמלכד ולא מפרק. מנגד כל גורמי הממשלה ומוסדות המדינה צריכים להרגיש את העם, את המצוקה והקושי ולהתאים את הצעדים הנדרשים".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה