חדשות יהדות

מגפת הקורונה: גדולי הרבנים הורו להוסיף תפילת "אבינו מלכנו"

הרב חיים קנייבסקי, הרב שלום כהן והרב גרשון אדלשטיין הצטרפו לקריאתו של הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, להתחיל לומר את תפילת "אבינו מלכנו" בכל יום, לאחר תפילות שחרית ומנחה

הרב קנייבסקי (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)הרב קנייבסקי (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)
אא

בשל התפשטות מגפת הקורונה והעלייה התלולה בנתוני התחלואה ברחבי הארץ, הצטרפו הרב חיים קנייבסקי, הרב שלום כהן והרב גרשון אדלשטיין לקריאתו של הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, להתחיל לומר את תפילת "אבינו מלכנו" בכל יום, לאחר תפילותשחרית ומנחה.

במכתב ששיגר לרבנים, שכותרתו "עת צרה היא ליעקב", כתב הרב לאו: "עוברים עלינו ימים קשים, מדי יום שומעים שהמגפה הנוראה ממשיכה לפגוע ולהפיל חללים. הפגיעה היא בכל תחומי החיים. עולם הישיבות ניצב בפני ניסיון גדול, בבתי הכנסיות מתמעט קול הרינה, ומשפחות רבות ספונות בד' אמותיהן ומצפות לבשורות טובות".

"גם אלו שמנסים למצוא מזור ותרופה מבינים שאין לנו להישען אלא על אבינו שבשמים", הוסיף הרב לאו. לאור המצב הקשה, הוא ביקש מהרבנים את הסכמתם "לתקן ולומר בציבור פעמיים ביום, שחרית ומנחה, לאחר התפילה את תפילת 'אבינו מלכנו', ובעיקר לזעוק בעת אמירת 'אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך".

על המכתב שהופנה אליו, חתם הרב קנייבסקי את הסכמתו להתחיל לומר "אבינו מכלנו", והוסיף בכתב ידו כי אכן "דבר נכון" לעשות כהצעתו של הרב הראשי. כאשר השאלה הגיעה לפתחו של הרב גרשון אדלשטיין, הוא עיין בה ארוכות; לבסוף הביע את הסכמתו להצעה, והורה כי אכן "ראוי לומר אבינו מלכנו" בימים אלו.

נשיא מועצת חכמי התורה, מרן חכם שלום כהן, עיין במכתב והשיב בכתב ידו כי "בוודאי שכוח התפילה הוא גדול... וע"כ כמה שיוכלו להתפלל בלב שלם ובתחינה זה חשוב, והקב"ה יקבל תפילתנו ויעננו ברצון".

לאור הוראת גדולי הדור, תיעשה הפנייה והקריאה לכלל בתי הכנסת להוסיף את תפילת "אבינו מלכנו" לאחר חזרת הש"ץ בשחרית ובמנחה.

תגיות:אבינו מלכנונגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה