חדשות בארץ

אותות הערכה הוענקו לצוות מסוק היסעור שהתלקח במהלך טיסת אימון

אלוף עמיקם נורקין העניק תעודת "רישום לזכות" לצוות המסוק היסעור על תפקודו באירוע התלקחות המסוק: "תפעול התקלה החריגה בתנאי אי ודאות, בחושך, עם לוחמים בבטן המסוק, בוצע בצורה ראויה לציון והוביל להצלת חיים"

מפקד חיל האוויר עם צוות המסוק (צילום: דובר צה"ל)מפקד חיל האוויר עם צוות המסוק (צילום: דובר צה"ל)
אא

(וידיאו: דובר צה"ל)

מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, העניק היום (שלישי) תעודת "רישום לזכות" לצוות מסוק היסעור, על פועלם באירוע התלקחות המסוק שהתרחש ב- 26 בנובמבר 2019, עקב תקלה במהלך טיסת אימון. קברניט המסוק, סרן א', טייס המשנה, רס"ן ו' והמכונאי המוטס, רס"ב י', צוינו לשבח על תפקודם באירוע.

"רישום לזכות" הינו אות הערכה מטעם מפקד חיל האוויר, המוענק לאיש צוות אוויר בעקבות ביצוע יוצא דופן של פעולת טיסה החורגת מרמת הציפיות ודרישות התפקיד.

בחיל האוויר אמרו, כי "צוות המסוק זכה לאות על תפקוד והצלחה באירוע חירום בתכליתיות ובמיומנות, בקור רוח ובחדות, תוך הפגנת רעות ועבודת צוות באוויר ובקרקע, הנחתת המסוק בזמן קצר, וחילוץ הצוות והלוחמים בשלום. תפעול התקלה החריגה בתנאי אי ודאות, בחושך, עם לוחמים בבטן המסוק, בוצע בצורה ראויה לציון והוביל להצלת חיים".

מפקד חיל האוויר אמר בטקס הענקת התעודות: "היכולת שלנו בחיל להצליח תלויה במיומנות ובמקצוענות של ממלאי התפקיד השונים. במקרה הזה גיליתם מיומנות גבוהה שהובילה לזה שהמסוק נחת על הקרקע, הלוחמים ואתם הצלחתם להתפנות".

"לצערנו המסוק נמחה, אך זה כאין וכאפס להצלת חיי אדם, ולכן – הערכה רבה אליכם", הדגיש נורקין בפני צוות המסוק. "למדנו רבות מהאירוע, הן בהיבטים הטכניים והן בהיבטי תפעול חירום. אני חושב שהחוויה שחוויתם תלווה אתכם לכל החיים, אבל היא גם הפכה אתכם לאנשים בעלי תחושת מסוגלות משמעותית. יישר כוח".

תגיות:חיל האווירעמיחי נורקיןמסוק יסעור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה