פורום מומחיות

מה עושים עם הרעש מהבית של השכנים?

איך מפסיקים את הרעש מהשכנים, איך מעכבים אלצהיימר, ואיך זוכרים איפה הנחנו חפצים?

  • כ"ח תמוז התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנחנו גרים בבית של 6 קומות. השכנים מעלינו עושים רעש כל הזמן עם כסאות וחפצים שהם מזיזים. אני מתעצבן על זה מאוד וחושב ללכת לומר להם שיפסיקו. אשתי אומרת לי שחשובים יותר היחסים עם השכנים מאשר רעש של כסאות. האמת היא שלאשתי זה לא כל כך מפריע, ולי כן. אני כבר מזמן הייתי הולך וגוער בהם, אבל אני לא עושה את זה, רק כי אשתי מבקשת שלא. מה לעשות?

האמת נמצאת באיזה מקום באמצע. לך מפריע הרעש, אתה לא יכול לסבול אותו, אתה מרגיש שזה ממש עושה לך כאבי ראש. אשתך לעומתך, כנראה לא אכפתית לדבר, וגם אכפתית מאוד ליחסיה עם השכנים.

אילו היית הולך ומבקש מהשכנים לשמור על שקט ועושה זאת בצורה יפה, לא היתה כל בעיה, אבל אתה כותב ואומר שהיית הולך וגוער, ומזה כנראה חוששת אשתך.

אפשר לעשות מה שאתה מבקש לעשות בצורה יפה ומכבדת. עלה אל השכנים ואמור להם בדיוק את הדברים שסיפרת לי, שלך זה מפריע ואשתך לא רצתה לפגוע. אתה רק מבקש שיתחשבו עד כמה שיוכלו.

ייתכן שאין להם מה לעשות כנגד דחיפות הכיסאות של ילדיהם, אבל גם ייתכן שהם לא חשבו על כך, והנה, בזכותך הם יחשבו וגם יתחשבו.

(מנוחה פוקס, סופרת ומומחית תהליכי חינוך)

 * * *

אמי, כבת 61, חולה במחלת אלצהיימר. רציתי לדעת אודות בעיה זו, האם זה תורשתי? האם יש דרך לעצור את הבעיה שלא תחמיר? איך אפשר למנוע את הבעיה, שלא תופיע בגיל מוקדם?

 אכן, ניתן בעז"ה למנוע את המחלה ולעכב אותה, בעזרת תוספי תזונה ותזונה נכונה.

1. נוגדי חימצון: נוגדי החימצון מספקים הגנה טובה מאוד למוח, ומונעים נזקים שנגרמים מרדיקלים חופשיים הגורמים להפרעות תפקודיות.

ויטמין C: בכמות של 1000 מ"ג ליום.

ויטמין B: מחקרים מראים כי מחסור בוויטמין B מסוג B12 וכן B6 עשוי לגרום להתדרדרות של מחלת האלצהיימר בקצב מהיר יותר. ויטמינים אלו מונעים את קצב ההתכווצות של המוח על ידי הורדה של חומצות האמינו הרעילות בדם.

ויטמין D: חוסר בוויטמין זה עלול להאיץ את התפתחות המחלה, ואכן, בקרב חולי אלצהיימר מתגלים לעתים קרובות חסרים גבוהים של ויטמין מסוג D.

ויטמין E: בעל תכונה של עיכוב ההידרדרות של המוח.

אומגה 3: מונעת את הנזק הנגרם לתאים כתוצאה ממחלת האלצהיימר.

ויטמין A: החומר שנמצא בחוסר רב אצל חולי אלצהיימר ותפקידו לסייע בפעילות הקוגניטיבית של תאי המוח. מסוגל לעכב את האנזים שמפרק את החומר, ובכך לשמור על רמה טובה יותר.

2. כורכומין - החומר הפעיל הנמצא בתבלין הכורכום, והוא בעל סגולות מיוחדות לבריאות המוח.

3. שמן קוקוס: בקרב חולי אלצהיימר קיימת ירידה דרסטית בכמויות הגלוקוז. מחקרים מראים כי השימוש בשמן קוקוס מסייע בייצור של גלוקוז לצורך פעילות מוח תקינה.

4. קו-אנזים Q-10: מאפשר התמודדות טובה יותר עם מחלות, על ידי חיזוק הגוף והמערכות הפועלות בו.

5. גינקו: צמח הגינקו נמצא כמסייע בעיכוב של התפתחות מחלת האלצהיימר.

השימוש בתוספי תזונה בקרב חולי אלצהיימר עשוי להועיל בהתמודדות עם המחלה ובעיכוב של התפתחותה. חשוב להתאים את צמחי המרפא באופן אישי לכל מטופל ומטופל.

(ד"ר סיגל תמיר, ד"ר לתזונה ומדעי ההתנהגות)

* * *

אנו גרים בבית קטן, ולמרות זאת, או אולי עקב זאת, חפצינו פזורים ואינני זוכרת היכן אני מניחה את חפצי. מיותר לציין כי הדבר גורם לי לבלבול נורא ולאיבוד שליטה מה עלי לעשות?

לפני שאנו נגשים לערוך סדר בבלגן השורר בבית, יש להבין תחילה כיצד ניתן לאמן את המוח לזכירה נכונה. אם נזכור בקלות וללא מאמץ היכן הנחנו את חפצינו, הדבר יחסוך מאתנו הרבה עגמת נפש ובזבוז זמן מיותר בחיפוש אחריהם. ממילא ייווצר גם סדר בבלגן, משום שנדאג להניח את החפצים במקומותיהם, כדי שיהיה לנו קל לזכרם.

כדי לאמן את המוח לפעול באופן אוטומטי יש להבין כי הוא בנוי מתבניות חשיבה אשר נוצרו בעקבות עיבוד פנימי של מידע חיצוני. את מה שנקלט מבחוץ - המוח קושר למה שקיים אצלו מבפנים, כך שנוצרת תבנית שגם היא מסתעפת וחלקים ממנה קשורים באחרת .לזה קוראים "רשת נוירולוגית". אם חזרנו על דפוס פעולה מסוים שתים עשרה פעמים רצופות ללא שינוי, המוח יקלוט את הפעולה כאוטומטית, ולמעשה ייצור קישור בין החפץ לבין המקום בו הונח. מידע זה יישמר אצלו וברגע האמת יישלף ללא כל מאמץ מחשבתי מצידנו. הלכה למעשה, עלייך להניח חפץ מסוים בודד במקום ספציפי, ובכל פעם להחזירו לשם - ולתרגל זאת 12 פעמים. לאחר מכן, פעולה זו תיקלט כאוטומטית, מה שיחסוך ממך את הניסיון לזכור היכן הנחת את החפץ.

(ענבל אלחייאני, MA, מטפלת מוסמכת ב-NLP ובדמיון מודרך)

תגיות:שכניםפורום מומחיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה