עובדות שלא ידעתם

הידעתם מה הופך את וירוס הקורונה למיוחד?

איזה דג יורק כדי לצוד, מהו פרי הצבר, ומה מיוחד בווירוס הקורונה? 7 עובדות קצרות ומפתיעות ש(כנראה) לא ידעתם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

• הידעתם איזה דג יורק כדי לצוד? דג הקשת, המוכר גם בשם "ארצ'ר יורה", משיג את מזונו בצורה מעניינת במיוחד: הוא ממלא את פיו במים, ויורק אותם בעוצמה חזקה על חרקים שנמצאים מחוץ למים. החרקים נופלים למים מעוצמת המכה, ושם – הוא פנוי לטרוף אותם בקלות.

• הידעתם היכן נמצא הר הגעש הפעיל הגבוה בעולם? זהו ההר קוטופקסי – ההר השני בגובהו באקוודור, והר הגעש הפעיל הגבוה ביותר בעולם. הוא נמצא מדרום לעיר קיטו שבאקוודור, גובהו מגיע ל-5,897 מטרים והוא מכוסה בשלג. הוא גם מיוחד בשל צורתו הסימטרית.

• הידעתם איך הופכת הכותנה לבד? הכותנה נשתלת לרוב באביב, ופורחת בפרחים לבנים או צהובים. אחרי כשלושה חודשים מופיעים עליה כדורי כותנה בהירים מוכנים לקטיף. לקראת החורף אוספים את הכותנה, מנקים אותה, משטחים וצובעים אותה, וטווים ממנה חוטים לסוגי בד שונים – או הופכים אותה לצמר גפן, העשוי גם הוא מכותנה.

• הידעתם איך הפך הצבר לכינוי לישראלים? הצבר (בערבית: סברס) הוא פרי מתוק וטעים מאוד, אך חלקו החיצוני חד ומכאיב עד כדי כך שערבים היו משתמשים בו כגדר להרחקת גנבים. הקוצים קיימים על הפרי עצמו וגם על העלים של הצמח עליו הוא גדל. בגלל רכותו הפנימית וקוצניותו החיצונית, הפך הצבר לכינוי לישראלים – הנוטים להיות בעלי תכונות דומות.

• הידעתם איך יוצרים חשמל מהשמש? תאים סולאריים המותקנים על גגות בתים ובמקומות דומים אחרים, קולטים את הקרינה האלקטרומגנטית של השמש, והופכים אותה לאנרגיה שימושית שיכולה להחליף את החשמל בו אנחנו רגילים להשתמש. זהו מקור אנרגיה זול, לא מתכלה ולא מזהם, ולכן ישנה השקעה רבה בפיתוח מערכות סולאריות ברחבי העולם.

• הידעתם לאיזה בעל חיים יש זנב בצורת עלה? זוהי שממית זנב-העלה, מין מיוחד של שממית שחי במדגסקר בלבד. צבעה העצי מתמזג עם ענפי העץ, וצורתו הייחודית של זנבה מאפשרת לשממית הסוואה מושלמת.

• הידעתם מה מיוחד בווירוס הקורונה? וירוס הקורונה, שעלה לאחרונה לכותרות, הוא וירוס בעל צורה ייחודית של כתר – "קורונה" בלטינית. מדובר בוירוס בעל זנים רבים, אשר נפוצים אצל בעלי חיים כמו יונקים, עופות וזוחלים. הבהלה מהקורונה נוצרה משום שלראשונה, אחד מזני הקורונה עבר גם לבני אדם, והחל להיות מופץ במהירות.

תגיות:עובדות שלא ידעתםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה