חדשות בעולם

דיווח באיראן: הוצא להורג "מרגל של ה-CIA והמוסד"

אזרח איראני, שהורשע בריגול עבור ה-CIA והמוסד, הוצא להורג. לטענת איראן, הוא מסר בין היתר מידע על כוח קודס ועל מקום הימצאו של מפקדו, קאסם סולימאני, שחוסל בתחילת השנה

תמונת סולימאני (צילום: שאטרסטוק)תמונת סולימאני (צילום: שאטרסטוק)
אא

איראן הוציאה הבוקר (שני) להורג אזרח איראני, שהורשע בריגול עבור ה-CIA האמריקני והמוסד הישראלי. כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים". מחמוד מוסאווי מג'ד נידון בחודש שעבר למוות, לאחר שהורשע, בין היתר, במסירת פרטים על כוח קודס ועל מקום הימצאו של מפקדו, הגנרל קאסם סולימאני, שחוסל בתחילת השנה.

בעקבות ספקולציות בתקשורת, הבהירה לשכת התקשורת של הרשות השופטת האיראנית, כי למוסאווי מג'ד לא היה קשר לחיסולו של סולימאני, שכן הוא נעצר ב-2018 והורשע לראשונה באוגוסט 2019, ארבעה חודשים קודם החיסול.

על פי הדיווח ב"טסנים", מוסאווי מג'ד עזב את איראן עם בני משפחתו לפני 1979, בהיותו ילד, וגדל בסוריה. הוא יצר קשרים עם יועצים צבאיים איראניים ששהו במדינה. במסווה של עבודה כנהג, הוא אסף מידע מודיעיני עבור ארצות הברית וישראל על הכוחות האיראניים הפועלים בסוריה ועל המיליציות הכפופות לאיראן. תמורת המידע הוא קיבל משכורת חודשית של 5,000 דולר מה-CIA ומהמוסד. עוד נטען, כי הוא נחשף על ידי חיזבאללה והוסגר לאיראן.

דובר מערכת המשפט באיראן, גולאם חוסיין איסמאעילי, מסר בשבוע שעבר במסיבת עיתונאים על הוצאתו להורג של רזא עסכרי, עובד לשעבר במשרד ההגנה האיראני, לאחר שהורשע בריגול עבור ה-CIA. בהודעה הרשמית נטען, כי לאחר שיצא לגמלאות בשנת 2012, יצר עסכרי קשר עם ה-CIA, ומסר מידע בנוגע לייצור טילים איראניים, בתמורה לתשלום כספי.

כזכור, מפקד כוח קודס חוסל בתחילת חודש ינואר במתקפה אווירית של צבא ארצות הברית בנמל התעופה של בגדאד. רשת NBC דיווחה, כי ה- CIA קיבל מידע מסייענים בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, לפיו סולימאני עלה על מטוס בדרכו לבגדאד, וכי המודיעין הישראלי הוא ש"סייע לאשר את הפרטים". בעקבות המידע המדויק, ולאחר שסוכנים אמריקניים אישרו את נחיתתו של המטוס בבירת עיראק, שיגרו מל"טים אמריקניים 4 טילי "הלפייר" לעבר השיירה בה נסע סולימאני. בדיווח שהתפרסם ב"ניו יורק טיימס" לאחר החיסול נטען, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו היה המנהיג היחיד במזרח התיכון שעודכן מראש על המבצע, בשיחת טלפון שקיבל ממזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו.

תגיות:איראןהמוסדכוח קודס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה