חדשות בריאות

ח"כ ישראל ביתנו נגד המשנה ליועמ"ש: "פופוליסט, תתבייש"

בדיון בוועדת החוקה, מתח חבר הכנסת אלי אבידר ביקורת חריפה על המשנה ליועמ"ש, עורך הדין רז נזרי: "דיקטטורה נוצרת כאשר פקידים בכירים מוותרים, אתה לא הרמת אמברקס". נזרי: "מעולם לא דיברו אליי כך בכנסת"

אבידר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)אבידר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:37)

חבר הכנסת אלי אבידר (ישראל ביתנו) תקף היום (ראשון) בחריפות את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין רז נזרי, במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת על חוק הקורונה אותו מעוניינת הממשלה לחוקק.

הרקע למתקפתו הבוטה של אבידר על נזרי היה טענה שהועלתה, לפיה כאשר מוטל סגר על אזור כל שהוא, הפגנות יכולות להתקיים רק בתוכו ולא מחוצה לו. "אתה צריך להתבייש", צעק לעברו. "אתה מתנהג כמו פוליטיקאי, לא צריך אותך פה".

"אתה פופוליסט ואתה מספר לנו סיפורים כבר חודשים", המשיך אבידר. "זכות ההפגנה לא יכולה להיפגע. אתה יכול לטוס לצפון קוריאה, ולשאול את האנשים מה הם מעדיפים – להידבק בסארס או בקורונה, או ללכת להפגנה".

יו"ר ועדת החוקה, יעקב אשר, ניסה להרגיע את אבידר וקרא אותו לסדר: "אתה בוודאי רוצה שאוציא אותך מהוועדה על הרקע הזה, אבל לא יעזור לך. לא אתן לך את התענוג".

אבידר המשיך בשלו: "אנחנו נמצאים במצב שהממשלה איבדה את הבלמים, ודוהרת קדימה בטירוף. דיקטטורה נוצרת כאשר פקידים בכירים מוותרים. יש אנשים יותר טובים ממך, שעצרו את הממשלה הזאת ואיימו עליהם בפיטורים. אתה לא הרמת אמברקס, אתה הלכת איתם". 

נזרי ההמום הגיב: "מה זה הסגנון הזה? אני נמצא כאן בדיונים בכנסת קרוב לעשר שנים, והיו לי לא מעט ויכוחים עם חברי כנסת ושרים. מעולם לא דיברו אליי באופן שאתה מדבר, וחבל שכך".

"אני לא דובר הממשלה, לא קובע מדיניות", הבהיר נזרי. "תפקידי בייעוץ המשפטי לממשלה הוא לסייע לממשלה לממש את מדיניותה ולהציב בפניה את גבולות הדין. אתה מדבר על 'שיתוף פעולה' עם קונוטציות כאלה ואחרות, אני רוצה לומר לך שעם כל הכבוד ל'ציונים' שאתה מעניק לנו, אנחנו עומדים כל העת מול הממשלה ובולמים דברים שנראים לנו לא אפשריים מבחינת הדין. צעקות מכל כיוון לא ירתיעו אותי. גם בנושאים הללו של זכות ההפגנה עמדנו, ואנחנו עומדים, מול הממשלה והשרים, על כך שזכות ההפגנה תישמר. זו חובתנו ותפקידנו, והזכרנו להם כל העת שגם ואולי דווקא בעת חירום אסור לממשלה למנוע הפגנות נגדה". בסופו של דבר, הורה אשר על הוצאתו של אבידר מהדיון. 

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, גינה את דבריו של אבידר וכינה אותם "מופע אימים". לדבריו, "כשלא נוח להם – הם תוקפים את היועמ"שים, וכשנוח להם הם מגינים עליהם. תהיו בטוחים שאם איש ליכוד היה אומר את הדברים הללו, זה היה פותח מהדורות".

"עו"ד רז נזרי הוא מהבודדים בצמרת המערכת המשפטית שנשארו נקיים", הוסיף זוהר. "הפלא ופלא, אלי אבידר בוחר לתקוף באגרסיביות דווקא אותו".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, אמר: "אני מכיר את המשנה ליועמ"ש, רז נזרי, מזה שמונה שנים. מרבית הקשר היה במסגרת הקבינט הביטחוני, שם רז נרתם בכל כוחו, במסגרת החוק, לסייע לממשלה לממש את מדיניותה. לא תמיד הסכמנו, אך אני מכבד אותו. רז הוא משרת ציבור מסור ומקצוען. ההתנהגות של ח"כ אבידר כלפיו איננה הולמת ואינה ראויה".

השר לענייני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, אמר כי נזרי הוא "אדם ערכי שפיו וליבו שווים, עובד ציבור שטובת המדינה לנגד עיניו". לדבריו, "ההשתלחות של ח"כ אבידר מבזה, מלאה בשנאת חינם וראויה לכל גינוי. כל חברי הכנסת מימין ומשמאל צריכים לגנות את התנהגותו. תשעה באב בפתח, בואו נפחית את השנאה. זה בידינו".

תגיות:ישראל ביתנורז נזרינגיף הקורונהועדת החוקהאלי אבידר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה