חדשות בריאות

מחקרים מראים: עישון סיגריות מגביר סיכון לקורונה קשה

מחקר חדש מצא: אחד מכל שלושה מבוגרים צעירים נמצא בסיכון גבוה יותר לחלות בקורונה קשה בגלל עישון סיגריות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מגיפת הקורונה משתוללת בכל העולם, ובישראל אנו נמצאים בעיצומו של גל שני. נתונים קודמים מראים כי קשישים ובעלי מחלות רקע נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח מחלת קורונה קשה.

כעת, מחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Adolescent Health מראה כי אחד מכל שלושה צעירים עשויים להיות בסיכון לחלות בקורונה, כתוצאה מעישון.

צוות חוקרים מאוניברסיטת קרוליינה, סן פרנסיסקו (UCSF) בדק יותר מ- 8,400 אנשים בין הגילאים 18-25. המחקר התמקד בהתנהגות הקשורה לעישון כגורם סיכון להתפתחות מחלת קורונה קשה. הצוות מצא כי 32 אחוז מכלל אוכלוסיית המחקר היו בסיכון לחוות מחלה קשה. כמו כן, ההשפעה של עישון הייתה סיכון גבוה יותר מסיכונים אחרים פחות נפוצים, על פי המחקר שממצאיו התפרסמו בכתב העתJournal of Adolescent Health.

ד"ר צ'רלס ארווין ג'וניור (Charles Irwin Jr) אמר כי "סך הסיכון לתחלואה קשה בקורונה מופחת כאשר מוציאים את המעשנים מתוך המדגם. המאמצים להפחתת עישון ושימוש בסיגריה אלקטרונית בקרב צעירים עשויים להפחית את הפגיעות שלהם למחלות קשות".

על פי נתונים מה-CDC המרכז לבקרת מחלות, בעוד שחולים בני יותר מ-65 נמצאים בסיכון גבוה יותר לאשפוז בבית החולים עקב תחלואה בנגיף בהשוואה לאנשים צעירים יותר, הפער הולך ומצטמצם. הנתונים מראים שעד אמצע חודש אפריל היו 8.7 אשפוזים לכל 100,000 מהאוכלוסייה בקרב צעירים בני 18 עד 29, לעומת 128.3 לכל 100,000 עבור חולים בני יותר מ 65. עם זאת, מנתונים של סוף חודש יוני נראה כי הייתה עלייה של 300% באשפוזים של צעירים לעומת 139% של קשישים.

עישון זוהה כגורם סיכון להתפתחות תסמינים חמורים של קורונה בדומה למחלות רקע כמו סוכרת ולחץ דם שהחולים בה נדרשים להישמר היטב. עדויות עדכניות מראות כי עישון קשור לסיכון גבוה יותר להתקדמות בחומרת התחלואה בקורונה ועלול להוביל לכניסה לטיפול נמרץ או למוות. כמו כן, סוכרתיים שמעשנים נמצאים בסיכון כפול לפתח תחלואה קשה של קורונה ועליהם לשמור על רמות סוכר מאוזנות באמצעות מד סוכר רציף ללא דקירות, לעמוד בקשר עם הרופא ולהישמר ככל הניתן. מעשנים זקוקים למוטיבציה רבה בשביל להפסיק לעשן והמגיפה יכולה לספק את התמריץ הנכון".

פרופ' חוליו ויינשטיין הוא מנהל יחידת הסוכרת בבי"ח וולפסון ורופא סוכרת בכיר במרכז DMC לטיפול בסוכרת

תגיות:בריאותמחקרקורנהעישון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה