חדשות בארץ

חדשות השבת: כ-2,600 אובחנו בסוף השבוע, ההפגנות נגד נתניהו התחדשו

מאות בני אדם מפגינים הערב מול מעון ראש הממשלה בירושלים, 1,163 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה, ונתניהו ידיח את יו"ר ועדת הקורונה. כל מה שחשוב לדעת

אא

נתוני משרד הבריאות: כ-2,600 אובחנו בסוף השבוע. משרד הבריאות הודיע הערב (מוצ"ש) כי 1,163 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה, שהתווספו ל-1,595 שאובחנו אתמול. מאמש נפטרו 8 חולים, והמספר הכולל של הנפטרים עומד על 400.

לפי הנתונים, שיעור התוצאות החיוביות בבדיקות אתמול היה 6.3% מתוך 25,033 שנעשו, והיום הוא עומד על 7.1%. מספר החולים קשה עלה בתשעה ל-217. מספר המונשמים נותר יציב - 56.

המחאות התחדשו מול בית ראש הממשלה ובתל אביב. שורה של ארגוני עצמאים, המאוגדים בשם "קבינט התקווה", יקיימו הערב הפגנה בגן צ'רלס קלור בתל אביב במחאה על המדיניות הכלכלית של הממשלה במשבר הקורונה. העצמאים יחברו לראשונה לאנשי ארגון "הדגלים השחורים", שמוחים על הפגיעה בדמוקרטיה שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במקביל, מאות בני אדם מפגינים הערב מול מעון ראש הממשלה בירושלים והם דורשים את התפטרותו של נתניהו, שעומד לדין בגין לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. המשטרה סגרה את רחוב עזה לתנועה והציבה מחסומים כדי למנוע מהמפגינים גישה לבית ראש הממשלה. כעשרה פעילי ימין מפגינים מולם.

נתניהו ידיח את שאשא-ביטון מתפקידה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי ידיח מראשות ועדת הקורונה את חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון (הליכוד). זאת, אחרי שביום שני הוועדה בראשותה דחתה את הצו הממשלתי שהורה על סגירת בריכות השחייה וחדרי הכושר, בעקבות היעדר נתונים על תחלואה והדבקה במוקדים הללו. שאשא-ביטון אמרה בריאיון הערב לחדשות 12 כי ההחלטה לא צפויה להשתנות, ובלשכת נתניהו מיהרו להגיב כי "לא ניתן להמשיך ולעבוד כך".

שאשא-ביטון מסרה בעקבות ההחלטה לפטרה: "אני חברה בקואליציה ומכבדת את החלטות הממשלה. חלק מרכזי מעבודת הכנסת הוא לבקר את עבודת הממשלה  ואם יש טעויות - צריך לתקן. תפקידי לבחון את הדרך הנכונה ביותר להיאבק בנגיף, לשמור על בריאותם הנפשית והפיזית של האזרחים ולהציל את פרנסתם של רבבות עובדות ועובדים. באתי למטרה אחת, לשרת את עם ישראל. אם אאלץ לשלם בעבור זה מחיר אישי - אקבל את זה באהבה".

לפני הודעת נתניהו, שאשא-ביטון הבהירה בריאיון כי "אם לא תהיה קטסטרופה חדשה מחר בבוקר, סביר להניח שנצטרך להישאר עם אותה החלטה שקיבלנו בשבוע שעבר". יו"ר ועדת הקורונה הסבירה כי ההחלטה נובעת מהיעדר נתונים אחרים. "כרגע אין נתונים חדשים. גם בדברי ההסבר של החלטת הממשלה הם כותבים בצורה מפורשת שאין נתונים חדשים. הם יצטרכו להסביר לנו למה בכל זאת, למרות שאין נתונים חדשים, הם מחליטים שוב להביא לסגירה גם את הבריכות וגם את חדרי הכושר. אנחנו, בדומה לפעם הקודמת, נשב ונדון, נשמע את כל אנשי המקצוע ונקבל את ההחלטות בהתאם למה שיעלה על השולחן".

מנכל"ית האוצר גיבתה את יו"ר אגף התקציבים וננזפה על ידי כץ. מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר-אייל, תמכה היום בממונה על התקציבים במשרד, שאול מרידור, בעקבות המתקפה האישית עליו מצד נתניהו ואנשיו. בהודעת תמיכה שפרסמה בטוויטר היא אמרה כי "קשה לי מאוד להישאר אדישה לביקורת חסרת התקדים כלפי אנשי המשרד ובפרט כלפי הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, ובכלל לשיח האלים ממש המתפתח ברשתות החברתיות".

"חשוב לי להזכיר/להבהיר - תפקידו של כל דרג מקצועי בממשלה הוא לסייע בעיצוב ובגיבוש המדיניות הציבורית, ובכלל זה לחתור לקיום דיון רחב ומעמיק בכלל האפשרויות הרלוונטיות כפועל יוצא של האחריות הכבדה וההשלכות המשמעותיות הנגזרות מהן. לאחר מכן ההחלטות על דרך הפעולה הנבחרת הן של הדרג הנבחר ועלינו מוטלת החובה לפעול ליישום מיטיבי של ההחלטות", הוסיפה.

זמן קצר לאחר מכן היא ננזפה על ידי שר האוצר ישראל כץ, בעקבות מה שכונה "תגובתה לתקשורת בנושא המתקפות על פקידי האוצר מבלי לקבל את אישורו המוקדם, כמתחייב מנוהלי שרות המדינה". כץ אמר כי "אין זה מתפקידך להגיב ולהתנצח ולהגן על פקידים מול הדרג המדיני, וזאת בלי קשר לתוכנם של הדברים. תפקידכם הוא לבצע את החלטות הדרג המדיני. אני כשר אוצר נושא באחריות העליונה לפעילות משרד האוצר וידעתי ואדע גם בעתיד להגן באופן ברור על תרומתם החיובית של הגורמים המקצועיים באוצר להצלחת וביצוע התוכניות הכלכליות".

דבריה של טרנר באים לאחר שאתמול תקף נתניהו את מרידור בציוץ בטוויטר. "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ומנסים לסכל אותן. לא נקבל זאת", הוא כתב.

תגיות:הפגנותמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה