חדשות בארץ

ערעורו של ראאד סלאח נדחה – ירצה 28 חודשי מאסר

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של מי שעמד בראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית. סלאח, שהורשע בעבירות של הסתה לטרור ותמיכה בהתאחדות בלתי חוקית, ייכנס לכלא בחודש הבא וירצה 28 חודשי מאסר

סלאח, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)סלאח, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (חמישי) את ערעורו של ראאד סלאח, לשעבר מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שהוצאה אל מחוץ לחוק. סלאח הורשע בנובמבר 2019 בעבירות של הסתה לטרור ותמיכה בהתאחדות בלתי חוקית. הוא ייכנס לכלא באמצע החודש הבא, וירצה עונש מאסר של 28 חודשים שנגזר עליו בחודש פברואר.

הרשעתו של סלאח באה על רקע נאום שנשא ביולי 2017, במהלך הלווייתם של מחבלים תושבי אום אל-פחם, שביצעו את הפיגוע בהר הבית. בפיגוע נרצחו שני שוטרים ישראלים, כמיל שנאן והאיל סתאוי. בנאום זה, ובמספר הזדמנויות נוספות, כינה סלאח את המחבלים "שהידים" וקרא "להתעמת עם הכיבוש הישראלי".

שופטי בית המשפט המחוזי אישרו את פסק הדין של בית המשפט השלום: "המערער הוא מנהיג שנשא נאום משלהב, הכולל דברים המהווים עידוד וקריאה לציבור הפלסטיני להתעמת עם כוחות הביטחון", כתבו בהחלטתם. "לא ניתן לקבל את הטענה שלא היו בדברים משום עידוד לביצוע מעשים הדומים לפיגוע בהר הבית". השופטים הבהירו כי "חופש הביטוי אינו ניצב בדד, וקיימים חריגים הראויים לחקירה פלילי. מדובר בחציית גבולות חופש הביטוי הלגיטימי".

"כשהמערער אומר בנאומו 'ברוח, בדם, נפדה אותך אל-אקצה', וזאת לאחר פיגוע הירי, ניכרת בדבריו 'הרוח הגבית' שהוא מבקש ליתן לקהל שומעיו להמשיך במאבק ובהתעמתות תוך שהוא משבח את הגברים והנשים העושים כן", נכתב עוד בפסק הדין של שלושת שופטי ההרכב, בראשו עמד נשיא בית המשפט המחוזי, השופט רון שפירא. "הקריאה להתעמת עם שוטרים ולהקריב עצמם במהלך העימות אינה מכוונת לפעילות פסיבית אלא אקטיבית מאוד".

כזכור, סלאח ריצה כבר בעבר עונש מאסר, לאחר שהורשע בהסתה לאלימות ולגזענות, בנאום שנשא ב- 2007 על רקע העבודות הארכיאולוגיות שהתבצעו במעלה המוגרבים, בסמוך להר הבית. הוא נידון ל- 11 חודשי מאסר בפועל, שקוצרו על ידי בית המשפט העליון ל- 9 חודשים, ושוחרר מהכלא בראשית 2017.

תגיות:טרורהסתהראאד סלאח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה