חדשות בעולם

עוקץ ענק: חשבונות הטוויטר של אובמה וביידן נפרצו

במסגרת תרגיל עוקץ שנועד להשיג מטבעות ביטקוין דיגיטליים, פרצו האקרים לחשבונותיהם של מפורסמים אמריקניים, ביניהם המיליארדרים ביל גייטס, ג'ף בזוס ואילון מאסק. מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי: "יום קשה"

מטה טוויטר בסן פרנסיסקו, ארצות הברית (קרדיט: שאטרסטוק)מטה טוויטר בסן פרנסיסקו, ארצות הברית (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

מבוכה לחברת טוויטר: חשבונות טוויטר של מפורסמים רבים בארצות הברית נפרצו הלילה (בין רביעי לחמישי) על ידי האקרים, במהלך תרגיל עוקץ שנועד להשיג מטבעות ביטקוין דיגיטליים. רשימת הקורבנות של הפריצה כללה, בין היתר, את חשבונותיהם של נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, והמועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן. כמו כן, נפרצו חשבונותיהם של המיליארדרים ג'ף בזוס, אילון מאסק, וורן באפט, מייק בלומברג וביל גייטס.

במסגרת תרגיל העוקץ, ההאקרים העלו לחשבונות הפרוצים ציוצים בהם נכתב כי בעלי החשבון החליטו 'לתרום לקהילה', וכי תמורת כל סכום שיועבר לארנק הביטקוין שלהם – הם ישלחו בחזרה סכום כפול. על פי הדיווחים, יותר מ-5,000 חשבונות טוויטר נפרצו. טוויטר מחקה ברוב המקרים את הציוצים בתוך מספר דקות, אולם ההונאה העשירה את ההאקרים ביותר מ-100 אלף דולרים.

בעקבות הפריצה, חסמה טוויטר למשך מספר שעות את החשבונות שנפגעו, ולא אפשרה לבעליהם להחליף ססמה. מנכ"ל החברה ג'ק דורסי צייץ: "יום קשה לכולנו בטוויטר. מרגישים נורא שזה קרה. אנחנו בודקים את הנושא, ונשתף כל מה שאנחנו יכולים ברגע שנבין בדיוק מה קרה. הצוותים שלנו עובדים קשה".

תגיות:הונאהברק אובמהפריצהטוויטר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה