חדשות בארץ

ניצחון לנתניהו: מארק והאוזר נבחרו לוועדה למינוי שופטים – שקד בחוץ

לאחר סיום ספירת הקולות, הכריז יו"ר הכנסת יריב לוין במליאה על תוצאות ההצבעה לבחירת נציגי הכנסת לוועדות בחירה ומינוי של נושאי משרה שיפוטית. לוועדה לבחירות שופטים נבחרו אוסנת מארק מהליכוד וצבי האוזר מדרך ארץ

נתניהו בהצבעה בכנסת על בחירת הנציגים לוועדה לבחירת שופטים, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)נתניהו בהצבעה בכנסת על בחירת הנציגים לוועדה לבחירת שופטים, היום (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

הכנסת בחרה הערב (רביעי) את חברי הכנסת אוסנת מארק (הליכוד) וצבי האוזר (דרך ארץ) כשני נציגיה בוועדה לבחירת שופטים. חברי הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) ומירב מיכאלי (העבודה) נבחרו לוועדה למינוי דיינים. סיכול מועמדותה של איילת שקד (ימינה) בבחירות לשתי הוועדות מהווה ניצחון משמעותי לראש הממשלה בנימין נתניהו, שעמד על כך שכחול לבן תעמוד בהסכם הקואליציוני שלפיו נבחרו השניים לוועדה לבחירת שופטים. ההצבעה לכל אחת מהוועדות התקיימה במקביל, באופן חשאי מאחורי פרגוד שהוצב במליאה, בסופן בחרו 67 ח"כים בהאוזר, 57 במארק, 47 בקארין אלהרר (יש עתיד) ו-43 בשקד.

בהצבעה על נציגי הכנסת בוועדה למינוי דיינים בחרו 83 חברי כנסת באייכלר ו-66 במיכאלי. שקד הפסידה בקול אחד בלבד למיכאלי. לוועדת הקאדים נבחרו מיכאל מלכיאלי, אוסמה סעדי ומנסור עבאס. לוועדת הקאדי מדהב נבחר המועמד היחיד חמד עמאר.

מארק אמרה בחודש שעבר כי היא "מחפשת שופטים שקרובים להשקפת העולם של הליכוד". בהמשך היא התנערה מההתבטאות לכאן וטענה כי מה שינחה אותה הוא "לא הפתק שהמועמד שם בקלפי". ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר בתגובה לבחירתה כי "כחול לבן בחרו לוועדת לבחירת שופטים שליחה של ראש ממשלה עם 3 כתבי אישום. בזאת הסתיימה השטות שהם 'שם כדי להגן על שלטון החוק'. הם שם כדי להגן על הכיסא שלהם. גנץ אשכנזי וניסנקורן הפכו למשתפי פעולה של נתניהו בהרס שלטון החוק בישראל".

מארק הודתה לנתניהו על התמיכה בה ואמרה לאחר התוצאות כי "המשימה - מאבק על צביון מערכת המשפט, על הפרדת הרשויות ועל זהות הריבון. זה לא יהיה קל, אך כעוצמת הקושי כך עוצמת החשיבות".

האוזר מסר: "עלילות הוועדה לבחירת שופטים, כפי שהתגלו לאחרונה, פגעו בחוסנה של מדינת ישראל ושל מערכת המשפט. לא כך אנחנו רוצים שיבחרו שופטינו, לא במחשכים ולא בקומבינות אלא בשקיפות מלאה. אפעל להחזרת האמון במערכת המשפטית. זו משימה עליונה שכולנו צריכים להתמקד בה וכאן היא מתחילה".

"מערכת המשפט אינה חפה מטעויות ואינה חסינה מביקורת ואולם אני רואה את יעודי כמי שבא לתקן ולשפר, לא כדי להרוס", הוסיף. "אני כאן כדי שנבחר את השופטים המיומנים והראויים ביותר. שוחרי הצדק והאמת. שופטים שמבינים את חשיבותה של הפרדת הרשויות במדינה דמוקרטית ואת חשיבות האמון ההדדי בין אותן רשויות ובינן לבין הציבור כולו".

הוועדה לבחירת שופטים מונה תשעה חברים: נשיאת בית המשפט העליון ושני שופטים נוספים מהעליון, שני שרים (שר המשפטים אבי ניסנקורן, העומד גם בראשות הוועדה, ומירי רגב), שני חברי כנסת ושני נציגים של לשכת עורכי הדין. באופן היסטורי, מקום אחד של חבר כנסת נשמר עבור נציג האופוזיציה, אולם באופן חריג נקבע בהסכם הקואליציוני כי לא ישוריין מקום עבור נציג שכזה.

תגיות:צבי האוזראוסנת מארקהוועדה לבחירת שופטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה