חדשות בארץ

אוחנה: מה שקרוי ההסתה שקדמה לרצח רבין מחוויר לעומת ההסתה נגד נתניהו

על הטענות לאלימות משטרתית גוברת כלפי המגזר החרדי אמר אוחנה כי "ראיתי רבים מכם, אחיי החרדים, המגנים את הקיצוניים שהשתמשו בכינויים כגון 'נאצים' כלפי השוטרים. אני שמח על כך, זו אינה דרכו של הציבור החרדי"

אוחנה בטקס כניסה לתפקיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אוחנה בטקס כניסה לתפקיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הודיע הערב (רביעי) על כוונתו למנות מפכ"ל משטרה בעוד חודש. אוחנה אמר את הדברים במסיבת עיתונאים ברקע ההפגנה שהתקיימה אמש מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור, אותה כינה "שיא מכוער של הסתה ונאצה". "יש מה לתקן במשטרת ישראל שלעיתים מגלה סובלנות היכן שיש להפעיל כוח ולעיתים מפעילה כוח היכן שיש להתאזר בסובלנות. את התיקון בכוונתי להוביל עם השוטרים והשוטרות. מי שיסייע לי הוא המפכ"ל הקבוע הבא של ישראל ועל בחירתי אודיע בתוך 30 יום מהיום", אמר.

עוד אמר אוחנה כי המפגינים שקראו אתמול להתפטרותו של נתניהו, המואשם בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הם "סוכני כאוס שמבקשים לזרוע בהלה וכאוס בציבור" וכי "החלופה לדמוקרטיה היא אנרכיה, היא אי שלטון. זו איננה חלופה". הוא הדגיש כי "אירועי ההפגנות והמחאות גואים בימים אלה, ובימים כתיקונם אין בכך כל פסול", אולם "בימי הקורונה אני סבור שיש להימנע מכך". על הטענות לאלימות משטרתית גוברת כלפי המגזר החרדי הוא אמר: "ראיתי רבים מכם, אחיי החרדים, המגנים את הקיצוניים שהשתמשו בכינויים כגון 'נאצים' כלפי השוטרים. אני שמח על כך, זו אינה דרכו של הציבור החרדי. השוטרים ראויים לכל הכבוד וההערכה. אף אחד לא התגייס למשטרה כדי לאכוף את חוקי הקורונה".

שוטרים גוררים מפגין מחוץ למעון ראש הממשלה, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שוטרים גוררים מפגין מחוץ למעון ראש הממשלה, אמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהתייחס לאיומים המופנים כלפי נתניהו ומשפחתו, שבגינם הוגשו תלונות, טען אוחנה כי "יש הסתה נגד ראש הממשלה", שלעומתה "מה שקרוי ההסתה שקדמה לרצח רבין, מחווירים". את קריאתו של ח"כ עידן רול (יש עתיד) שלא לציית להוראות הממשלה אם תטיל סגר כללי כינה אוחנה "קריאה למרד". "כאשר ח"כ קורא לממשלה לא לגיטימית ועל כן לא לציית להוראותיה - זו קריאה למרד", אמר.

בצהריים הובאו ארבעה מפגינים נגד נתניהו שנעצרו הלילה בירושלים לדיון בבית משפט השלום בעיר כשהם אזוקים בידיים וברגליים, בניגוד לנהלים ולפסיקת בג"ץ מפורשת. שניים מאזוקים הם עו"ד גונן בן יצחק ויגאל רמבם, ממובילי המחאה נגד השחיתות השלטונית. למרות מופע הראווה המשטרתי, בית המשפט החליט לשחרר את השניים כעבור זמן קצר וללא תנאים מגבילים. שלושה אחרים שוחררו בתנאי שיתרחקו ממעון ראש הממשלה בשבועיים הקרובים, ושלושה מפגינים נוספים שוחררו למעצר בית עד יום ראשון.

תגיות:מפכ"ל המשטרהאמיר אוחנההסתה ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה