חדשות בארץ

משרד הבריאות ביטל את חובת הבידוד לרוב המערערים

משרד הבריאות אמר את הדברים לוועדת החוץ והביטחון, שדנה בנושא בעקבות טענות אזרחים שקיבלו את ההודעות בזמן ששהו בביתם בשעות המדוברות ולא באו במגע עם איש, וכי אין באפשרותם לערער על ההחלטה

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) לוועדת החוץ והביטחון כי ביטל את חובת הבידוד ליותר ממחצית מהאנשים שפנו למוקד הערעורים של המשרד. הוועדה דנה בסוגיה לבקשת חברי הכנסת יעקב אייכלר ואורנה ברביבאי, בעקבות טענות אזרחים שקיבלו את ההודעות בעוד ששהו בביתם בשעות המדוברות ולא באו במגע עם איש, וכי אין באפשרותם לערער על ההחלטה. זאת, אחרי שבמשרד הבריאות  הודיעו בשבוע שעבר כי מיום חמישי ועד יום ראשון הורה לעשרות אלפי אזרחים להיכנס לבידוד בעקבות מעקבי שירות הביטחון הכללי.

העובדה שרוב הערעורים התקבלו עשויה ללמד על יעילות מערך האיכונים של השב"כ, שהוביל בחלק מהמקרים לתלונות של ישראלים המתגוררים בחו"ל מזה כמה שנים, שקיבלו הודעה כי עליהם להיכנס לבידוד. מקור המעורה בפעילותה של מערכת האיכונים אמר בשבוע שעבר כי לא נעשו שינויים משמעותיים במערכת שהשתמשו בה בגל הראשון, למעט שינויים טכניים קלים. לדבריו, "ההבדל המשמעותי הוא שבניגוד לגל הראשון, היום הציבור לא נמצא בסגר. אם במהלך הסגר חולה מאומת בא במגע ב-14 הימים שקדמו לכך עם בין 20 ל-50 איש, היום כשאין סגר ואנשים מסתובבים באופן חופשי, החולה יכול לבוא במגע עם 300 ולפעמים 400 איש בשבועיים. מספר החולים עולה, ולכן מספר המגעים עולה בהתאם".

לפי אותו גורם, "המערכת מדויקת, אבל כמובן שיכולות להיות תקלות כי היא מותאמת למלחמה בטרור ולא לצרכים בריאותיים". משכך, הצביע המקור על מערך החקירות האפידמיולוגיות ככאלה שיספקו מענה משלים. "חייב להיות מערך אפידמיולוגי יעיל שיענה לאנשים שטוענים שלא היו במגע עם החולה וייבדקו את הטענה", אמר.

במהלך הדיון בוועדת החוץ והביטחון התחייבו נציגי המשרד כי זמני ההמתנה במוקד הערעורים יעמדו על כ-2 דקות תוך שבוע, ו"בקרוב כבר יהיו 500 חוקרים אפידמיולוגיים". בהודעה שפרסם המשרד לפני כשבוע נכתב כי אזרחים רבים פונים למוקד 5400* בבקשה לערער על ההחלטה, וכי הם פועלים לפתור את בעיית זמני ההמתנה הארוכים. במשרד הבהירו כי עצם קבלת הודעה מחייבת כניסה מיידית לבידוד, עד להודעה אחרת. "אנחנו מבינים את הקושי שהדבר יוצר עבור הציבור", נכתב, "אבל חשוב לזכור כי הדבר מסייע רבות בחקירות האפידמיולוגיות ומציל חיים".

תגיות:קורונהאיכון סלולרימשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה