חדשות כלכלה

הכנסת אישרה: יצומצמו ההחזרים של חברות תעופה על ביטולי טיסות

בשל הקשיים התזרימיים אליהם נקלעו חברות התעופה על רקע משבר הקורונה, אישרה הכנסת הוראת שעה המצמצמת את ההחזרים שהן מחויבות להעניק לנוסעים בגין ביטולי טיסות. תוקפה של ההוראה עד סוף חודש אוגוסט

אילוסטרציה (צילום: משה שי, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה אתמול (שני), בקריאה שנייה ושלישית, הצעת חוק המצמצמת את ההחזרים שחברות התעופה מחויבות להעניק לנוסעים בגין ביטולי טיסות. מדובר בשינוי לחוק שירותי התעופה, שתוקן כהוראת שעה עד ה-31 באוגוסט. ההצעה זכתה לתמיכתם של 49 חברי כנסת מול 17 מתנגדים ושני נמנעים.

בשל משבר הקורונה, נקלעו חברות התעופה למצוקה קשה ולקשיים תזרימיים. החוק הקיים מחייב אותן להעניק לנוסעים הטבות בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה. הוראת השעה שאושרה מאריכה את התקופה להשבת תמורה לנוסע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה. בנוסף, נקבע כי במקרה של ביטול טיסה, חברת התעופה תוכל להציע לנוסע, לבחירתו, שובר זיכוי במקום השבת תמורה.

עוד נקבע, כי נוסע לא יהיה זכאי לפיצוי כספי בשל ביטול טיסה או הקדמתה, וכי זכאותו של נוסע שטיסתו בוטלה לשירותי לינה במלון תוגבל לשני לילות.

הוראת השעה תחול על טיסות מישראל ואליה, שמועד המראתן הוא מתחילת חודש מרץ, וכן על טיסות לפני תאריך זה ליעדים שחלה לגביהם חובת בידוד בשל נגיף הקורונה. כאמור, ההוראה תהיה בתוקף עד סוף חודש אוגוסט. שר התחבורה, בהתייעצות עם שר הכלכלה והתעשייה ובאישור ועדת הכלכלה, יוכל להאריך את הוראת השעה בתקופות נוספות של עד תשעה חודשים במצטבר.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "במצב הנוכחי, שבו חברות התעופה נפגעו אנושות ממשבר נגיף הקורונה בשל ירידה עצומה בהיקף הביקושים, לעומת הוצאות קבועות גבוהות שיכולתן לצמצם אותן מוגבלת מאוד. התמשכות מצב זה מהווה סכנה ממשית להמשך קיומן של חברות התעופה הישראליות כחברות בנות-קיימא".

בהצעת החוק צוין עוד: "בשל המצב הגאופוליטי של ישראל, שלפיו היא הלכה למעשה מדינת אי בלא קשר יבשתי לשותפי הסחר והתיירות העיקריים שלה, קווי התעופה מהווים גשר עיקרי של מדינת ישראל לעולם בהקשר של מעבר בני אדם וכן של סחורות בעלות מאפיינים מסוימים. לפיכך יש חשיבות למשק בשימור יכולת הפעילות של חברות התעופה בכלל והישראליות בפרט. בנסיבות שנוצרו, יש למצוא דרכים להקטין את הנזקים שנגרמים לחברות התעופה עקב המשבר החריף בענף, ותיקון החוק המוצע הוא אחת מהן".

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שיזם את החוק המקורי, היה בין המתנגדים להצעה. לדבריו, "זה חוק שמבטל את החוק הצרכני ביותר שהכנסת חוקקה בשנים האחרונות – חוק שיפצה על ביטול טיסה על עיכוב. אני גאה שקוראים לו חוק טיבי, ואני גאה שהוא מאלץ את חברות התעופה לדייק בזמנים ולהתחשב בטעויות, בעיכובים, בביטולים ולהחזיר ולפצות את הנוסעים. אני ראיתי איך יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת מרגי, מתקשה להעביר את החוק הזה. חברות התעופה כמעט קורסות, ולכן המדינה מחויבת להזרים סיוע ישיר לחברות התעופה. במקום זה מה הם עשו? מקפחים את האזרח".

תגיות:נוסעיםמליאת הכנסתחברות תעופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה