חדשות בארץ

בכירי המשטרה ב'סולחה' עם משפחת בת ה-13: "השוטרים הם אנשים טובים"

אביה של בתיה, יהושע גטר, אמר כי הוא "רוצה שמכאן יצא מסר, קידוש השם ושעם ישראל צריך אחדות. אני רוצה שנתאחד, נתפייס ונמשיך הלאה". בהמשך ערך מפקד התחנה סיור מיוחד למשפחה בתחנה והפגיש בין הנערה לשוטרת. רב המשטרה:"השוטרים עובדים קשה בשביל לשמור על הבריאות של עם ישראל, והם עושים עבודת קודש"

המפגש בין המשפחה לבכירי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)המפגש בין המשפחה לבכירי המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)
אא

בכירי המשטרה הגיעו הערב (שני) לבית משפחת גטר, שבתם בת ה-13 עוכבה על ידי שוטרים, דבר שהוביל למבוכה רבה מצידה ואף להתפרצותה בבכי. במפגש נכחו שני ניצבי- משנה, ביניהם מפקד תחנת לב הבירה שימי מרציאנו, שאמר לנערה, בתיה, כי הוא שמח שהצטרפה למפגש, שכן "המטרה שלנו היום היא שתחווי חוויה מתקנת".

נצ"מ מרציאנו אמר כי למשטרה יש "הרבה מאוד משימות, בעיקר לשמור על ביטחון הציבור, ובתקופה האחרונה, הוטלה עלינו המשימה לשמור גם על בריאות הציבור, על מנת למנוע את התחלואה ולוודא שכלל הציבור עוטה מסיכה". הוא הוסיף כי "אני רוצה שתדעי שהשוטרים הם אנשים טובים, ששומרים על הציבור ודואגים לו, ואני מקווה שתצאי מכאן היום מחייכת ועם הרגשה טובה".

התקרית התרחשה בשבוע שעבר, אז עכבו שוטרי מרחב ירושלים ברחוב בעיר את בת ה-13, לאחר שלא עטתה מסכה על פניה. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראים השוטרים רושמים לכאורה דו"ח, כשהילדה בוכייה ומפוחדת. עוברי אורח ניסו להבהיר לשוטרים את כי היא הורידה את המסכה לסנטר על מנת לשתות ברד, ואחרים הציעו לספוג במקומה את הדו"ח. אולם, רק כשלמקום נזעקו עשרות אנשים הם החליטו לעזוב את המקום ולא לרשום לה דו"ח. במשטרה טענו בתגובה כי למרות שהילדה "פעלה בניגוד לתקנות", השוטרים החליטו שלא לקנוס אותה. עם זאת, במשטרה פתחו בבדיקת המקרה.

מתוך התיעודמתוך התיעוד

לדברי ניצב משנה רמי ברכיהו, רב המשטרה, "השוטרים עובדים קשה בשביל לשמור על הבריאות של עם ישראל, והם עושים עבודת קודש, וכל כוונתם הייתה לשמור על הבריאות של כולנו. חשוב לנו מאוד שתדעי שהשוטרים מתכוונים לעשות רק טוב".

אביה של בתיה, יהושע גטר, הוסיף: "אני רוצה שמכאן יצא מסר, קידוש השם ושעם ישראל צריך אחדות. אני רוצה שנתאחד, נתפייס ונמשיך הלאה". בהמשך ערך מפקד התחנה סיור מיוחד למשפחה בתחנה והפגיש בין בתיה לשוטרת.

עד הראייה שתיעד את התקרית בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נשמע אומר כי הוא "לא מאמין למה שקורה, ילדה מקבלת קנס משוטרים בגלל שלא הייתה עם מסכה על פניה". לדבריו, "הילדה בוכה בטלפון. ממררת בבכי. השוטרים ברוממה מסתובבים ונטפלים לילדים שמסירים את המסכה ולו לרגע כדי לשתות והחמור זה שהם פשוט מחפשים ילדים שמסתובבים לבד ללא ליווי מבוגר".

לפי עד הראייה, הנערה הורידה את המסכה לסנטר על מנת לשתות מכוס הברד שרכשה בחנות הסמוכה. במהלך התיעוד נראה אחד מזוג השוטרים ניגש לניידת ומוריד את התג שלו, בניגוד לנהלי המשטרה. "החמור ביותר זה שאחד משני השוטרים מתבייש מעצמו ... לבסוף כשעובר אורח התחיל לצעוק על השוטר על זה שהוא ללא זיהוי הם ברחו ממש כמו גנבים או שודדים". הוא הוסיף: "אני לא נכנס עכשיו לוויכוח אם יש קורונה או אין קורונה, אבל מה שאני עכשיו ראיתי בעיניים שלי זה התעללות של שני שוטרים בילדה חרדית מסכנה ותמימה חד וחלק".

תגיות:משטרת ישראלחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה