חדשות בארץ

מנכ"ל משרד הבריאות: רצינו שנומה יהיה מפקד קורונה אבל זה לא הסתייע

לוי אמר כי הוא "לא בטוח" שהציבור מבין עד כמה יש עלייה, עד כמה יש חולים קשה, והדגיש כי "אנחנו יכולים בערבות הדדית להוריד את התחלואה ולחיות בצל הקורונה".

לוי בתדרוך לכלי התקשורת, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)לוי בתדרוך לכלי התקשורת, בחודש שעבר (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר הערב (שני) כי הוא מודאג מהעלייה במספר הנדבקים בקורונה. לוי אמר כי לצד העלייה בהיקף התחלואה, המשרד גם מעלה את קצב בדיקות הקורונה, "סדר גודל של 28-27 אלף בדיקות ביום, עם כ-6% בדיקות חיוביות ביום".  עם זאת, בשיא הסגר באפריל, שבו נרשמו 600 חולים ביום, עמד שיעור התוצאות החיוביות על 15% כאשר מספר הבדיקות היה פחות מ-8,000.

לוי אמר כי הוא "לא בטוח" שהציבור מבין עד כמה יש עלייה, עד כמה יש חולים קשה. הוא הדגיש כי "אנחנו יכולים בערבות הדדית להוריד את התחלואה ולחיות בצל הקורונה". באשר למחלוקת על העברת הטיפול במגפה למשרד הביטחון ולצה"ל הוא  הוסיף כי במשרד הבריאות "מבינים" שיש מקום להפריד בין הרגולציה ובין הביצוע המבצעי, בהתייחס לעובדה שהמשרדים הממשלתיים – בהגדרתם – נועדו לפקח ולא לבצע פעולות. "אנחנו חושבים על כך ושוחחנו על זה גם עם האלוף (במיל') רוני נומה. אבל צריך להבין שבשיח הזה יש מקום גם לאחריות של משרד הבריאות על המסגרות הרפואיות - אחריות שהיא אבן יסוד בניהול המערכה הזו".

אלוף פיקוד המרכז רוני נומה, ב-2017 (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)אלוף פיקוד המרכז רוני נומה, ב-2017 (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

לטענתו, בוויכוח על ריכוז  הסמכויות בין "אין שום אגו", שכן "שוחחנו ולצערי זה לא צלח. אנחנו ממשיכים לדבוק באותו רעיון ובשיח עם אנשים אחרים. זה לוקח זמן משום שששוחנו עם האלוף נומה מיום חמישי, ואתמול שוחחנו איתו בשנית. משלא הסתייע הדבר, אנחנו ממשיכים לדבר עם מועמדים נוספים כדי להביא לניהול אופרטיבי במשל"ט".

מוקדם יותר היום דחתה ועדת הקורונה של הכנסת את בקשת הממשלה לאשרר את סגירת בריכות השחייה וחדרי הכושר. לדברי מנכ"ל משרד הבריאות, "לצערי הוועדה החליטה מה שהחליטה, וכולנו נכבד את זה. נעלה הצעות נוספות". בהתייחס לסיכויי ההדבקה בבריכות ובחדרי הכושר הוא אמר: "ניסינו לאפשר את הפעילות בבריכות... אותו הדבר בחדרי הכושר. יש שם מיזוג אוויר שלא מכניס אוויר בריא. יש אנשים שעושים פעילות אירובית שפולטים רסיסי רוק. הם עושים את זה ללא מסכה. מכשירי הכושר עשו בדיקות והראו ש-25% נושאים חיידקים. לא תמיד מקפידים על הניקוי הנכון. לכן ביקשנו למנוע את השימוש בחדרי הכושר. הדברים מגיעים מתוך רצון למנוע התקהלות והדבקה".

תגיות:חזי לוימשרד הבריאותרוני נומה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה