חדשות בריאות

יותר מ-20 אלף נשאים פעילים; יו"ר ועדת הקורונה תודח

כמה דקות לפני שנודע שבהצבעה יוחלט על החרגת הבריכות וחדרי הכושר מהצו, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יגבש תקנות תו סגול מחמירות שיאפשרו לפתוח מחדש את בריכות השחייה, תוך הגברת האכיפה בהן. עם זאת, חדרי הכושר יישארו סגורים ו"יפוצו כלכלית"

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (שני) באיחור של כמה שעות כי ביממה האחרונה אובחנו 1,221 נדבקים חדשים. מספר הנשאים הפעילים חצה לראשונה את ה-20 אלף והוא עומד כעת על 20,251. מבין החולים, רק 532 מאושפזים בבתי חולים: 160 מהם במצב קשה ו-51 מונשמים.

זמן קצר קודם לכן דחתה ועדת הקורונה בכנסת את בקשת הממשלה לאשרר את סגירת בריכות השחייה הציבוריות וחדרי הכושר, ואישרה את הצו בהחרגתם של שני מתקנים אלה באופן מיידי. הוועדה גם אישררה הוועדה את הצו שפרסמה הממשלה בשבוע שעבר, לפיו תיאסר פתיחתם של אולמות אירועים וברים, ותתאפשר פעילות של מסעדות בהגבלה של 20 איש בכל חלל במסעדה, ו-30 איש בחוץ.

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, אישרה את ההחלטה בניגוד לעמדת הקואליציה, שכתוצאה מכך הובכה בניצחון לאופוזיציה. בעקבות זאת צעק יו"ר הקואליציה מיקי זוהר (הליכוד) בתום הדיון על שאשא ביטון והודיע לה "את גמרת, אנחנו נחליף אותך". בהמשך הוא פנה ליו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג (כחול לבן), שהוועדה בראשותו נדרשת לאשר את הדחתה והחלפתה במינוי אחר. זוהר הודיע כי הממשלה תגיש צו חדש, ותביא אותו להצבעה חוזרת ב"וועדה זו או אחרת".

כמה דקות לפני שנודע שבהצבעה יוחלט על החרגת הבריכות וחדרי הכושר מהצו, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יגבש תקנות תו סגול מחמירות שיאפשרו לפתוח מחדש את בריכות השחייה, תוך הגברת האכיפה בהן. עם זאת, חדרי הכושר יישארו סגורים ו"יפוצו כלכלית".

משרד הבריאות פרסם אמש נוהל חדש של הקריטריונים להגדרת מצבם של החולים בנגיף הקורונה, לפיו חולה קורונה שמצבו הוגדר עד כה כבינוני ייחשב מעתה כקשה. בנוסף, חולה במצב קל יוגדר כמי שסובל מסימפטומים ובהם חום, שיעול, חולשה ואובדן טעם וריח בלבד. ההגדרה של החולים הבינוניים תימשך מאבחנת רנטגן בלבד שמצביעה על סיבוכים של נגיף הקורונה, בעיקר בריאות. חולה קשה ייחשב ככזה אם ריווי החמצן בדמו יהיה 93% ומטה ללא תמיכה נשימתית.

בכך אימץ משרד הבריאות הישראלי את הקריטריונים של ארגון הבריאות העולמי, שהציע להחמיר את הפרמטרים לקביעת מצבם של חולים. ההגדרה של ארגון הבריאות לחולה במצב קשה חופפת להגדרה בישראל של "חולה בינוני" וכוללת חולי קורונה עם דלקת ריאות הסובלים גם מאחד המאפיינים הבאים: קצב נשימה של יותר מ-30 נשימות לדקה, מצוקה נשימתית וריווי חמצן בדם (מדד לרמת חמצון הדם) קטן מ-90%. לעומת זאת, חולה קורונה קשה בישראל חופף להגדרת חולה במצב קריטי על פי ארגון הבריאות – זהו חולה במצב של כשל נשימתי ו/או זיהום בדם. המשמעות של המדיניות החדשה, בין השאר, היא שהחל ממחר חולים שהוגדרו בעבר כבינוניים יוגדרו כעת במצב קשה.

תגיות:קורונהמשרד הבריאותיפעת שאשא ביטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה